Anamalcı anlayış için dilin, dil bilincinin hiç mi hiç önemi yok!
Birbiri ardına dikilen süslü, görkemli yapılar çoğalıyor; süslü, görk emli yapı çokluğu bu yapıları diken anamalcı anlayışın varsıllığının değil, bilinç yoksulluğunun simgesidir!
Yalnız Ankara’da değil ülkenin dört bir köşesinde adı yabancı işyerlerinin açılışını yapan, bu adları onaylayan, bu adlandırma biçimini doğru bulan herkesi, her kurumu kınıyoruz!
Önce ’Ankamall’ çıktı karşımıza; başkentin adı Ankara’yı bozarak bir yabancı sözcükle bileştiren anlayışa tepki gösterdik, bu alışveriş merkezinin açılışını yapan devlet büyüklerinin tepkisizliğini anlamakta zorlandık.
Şimdi de Malltepe Park Alışveriş Merkezi.
Maltepe’yi Malltepe yazanları kınıyoruz!
Maltepe Camisi’nin hemen ardına, Ankara’nın en işlek yerleşim alanı olan Maltepe’nin adını, Malltepe yazmak ne büyük bir buluş; bu buluşun sahibi kim? Bu ne cesaret?
Malltepe’yi nasıl okuyacağız? ’Moltepe’ diye mi?
Maltepe’nin Malltepe olarak yazılması, salt dil bilinci yoksulluğu da değil, ortak dilimiz Türkçeye bilerek ya da bilmeden yapılan saldırıdır!
Dikkat edilirse Türkçeye saldırının boyutları işyeri ve ürün adlarıyla sinsice yoğunlaştırılmaktadır! Ankara’nın değişik yerlerine ’Mall’ları kakalama çabası, hangi sağlıklı aklın ürünüdür; açıklama bekliyoruz? Dahası bu saçma adlandırmayı yapanların başkentlilerden özür dilemesini istiyoruz!
Yurttaşlık bilincimiz, dilimize yönelik bu tür saldırıları yoğunlaştıranlara karşı başka bir dil kullanmamızı engelliyor; çünkü biz ortak dilin, yurttaşları birbirine yaklaştıracak olan en önemli araç olduğuna inanıyoruz. Bu duygularla öfkemizi akılcı tepkiye dönüştürerek seslenme deme gereksinimi duyuyoruz!
Adında ’Türk’ sözcüğü olan Türk Telekom; bin yıllık ’Cem’ ismini ’Jem’ yaptıktan sonra şimdide ’cetvel’ sözcüğünü ’jetvel’ yaparak Türkçe’ye darbe vurmaya devam ediyor.
Oysa biz ADSL’nin kısaltmasının Türk Telekom reklamlarında ’adesele’ olarak değil de "eydiesel" olarak söylenmesine yeni alışıyorduk!
Acaba sıradaki hangi uydurma sözcük ile Türkçemize saldırı devam edecek! Acaba Cem’e ’Cem’, cetvele ’cetvel’ demek kaç abone kaybına neden olur?
Türk Telekom’un bu gibi reklam uygulamaları bir T.C. vatandaşı olarak bana, hiç kullanmadığım halde sadece ADSL kullanabilmek için sabit telefon hattına ayda 10 TL ödemekten daha ağır geliyor.