KEY ödemeleri ile ilgili olarak gerek hurriyet.com.tr.’nin verdiği hizmet, gerekse keyödemeleri.com adresinin vermiş olduğu T.C. kimlik numarası veya sosyal güvenlik numarasına göre yapılan sorgulama neticesinde, mesela benim gibi birisi için T.C. kimlik numarası girilmediğinden dolayı paramı alamıyorum.
Çünkü Ziraat Bankası’na yapılan program sadece T.C. kimlik numarasını görüp ödeme yapıyor. Sizin çalıştığınız kurum -ki benim durumum öyle- T.C. kimlik numaranızı bildirmemişse; sosyal güvenlik numaranızı gördüğünüz halde banka size ödeme yapmıyor. Gözünüz bakıyor, canınız çıkıyor.
Peki nasıl alacağız dediğimde banka yetkilisi 8 ağustosta ödemeler bitecek sonra kurumunuzdan kimlik ve sosyal güvenlik numaranızı örtüştüren bir yazı getirirseniz o zaman ödeme yapabiliriz diyorlar.
Çok mu zor?
Bankalara ikinci soru ekranını açmak veya sizin yararlandığınız data’dan bankayı da yararlandırarak birinden birini ibraz eden vatandaşa ödeme yapılsa... Bu durumda binlerce vatandaş olduğundan eminim. Hiç gereksiz yere mağdur ediliyorlar. Hálá teknolojiyi kullanmayı beceremeyen zihniyet ile bu becereksizliğini bürokrasi ile kapatma cihetine giden bir anlayış.
Sizden ricam; lütfen köşenizde yetkilileri uyarınız bugün T.C. kimlik numaraya erişmenin hiç de zor olmadığı üstelik banka DATA’sında da isim girilince vatandaşlık numarasına erişme imkanına sahip olan bu sistemin sunumlarını niçin vatandaşlara yararlandırmıyorlar? Lütfen bu konuda yetkilileri uyarınız ve bu durumda mağduriyete uğrayan vatandaşlara her hangi bir belge ibraz etmesi istenmeden ödeme yapılsın.
M.ADAM
Taksici terörü
KUĞULU Park ve Atatürk Bulvarı’nın kesiştiği nokta taksiciler tarafından gasp edilerek, durak haline getirildiği yetmiyormuş gibi, ters yöne girişleri ile kısa zamanda ölümcül kazalara neden olacaklardır.
Tedbir almak isteyenlere duyurulur.
Tunalı Caddesi’nde de 9-8 durak olmasına rağmen 2 sıra taksiciler duraklama yapmakta ve maddi kazaların olmasına neden olmaktadırlar. Taksici terörünü engelleyebilecek bir yetkili arıyoruz.
C.TEKELİ
Hızlı tren projesi 533 kilometre
TCDD Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müşavir Vekili ile Şube Müdürü Şükran Kaba imzalarıyla gelen açıklama şöyle:
Gazetenizin 31 Temmuz 2008 tarihli Hürriyet Ankara Eki’ndeki köşenizde yayınlanan, Sehap Önder’in mektubu konusunda aşağıdaki bilgileri vermekte yarar gördük.
İstanbul-Ankara Hızlı Tren Projesi, Ankara-İstanbul arasındaki mevcut hattan bağımsız 250 km/saat hıza uygun, tamamı elektrikli, sinyalli yeni çift hattı hızlı demiryolu yapımını içermektedir. Projenin toplam uzunluğu 533 km. olup, projenin kesimlerini; Ankara-Sincan (24 km), Sincan-Esenkent (15 km), Esenkent-Eskişehir (206 km), Eskişehir-İnönü (30 km), İnönü-Vezirhan (54 km.), Vezirhan-Köseköy (104 km), Köseköy-Gebze (56 km) oluşturmaktadır. 44 km’lik Gebze-Haydarpaşa kesimi ise Marmaray Projesi ile yüzeysel metroya dönüşeceğinden Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi’ne dahil edilmemiştir.
Bu kapsamda; Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi’nin 1. etabını kapsayan Esenkent-Eskişehir hızlı tren hattında çalışmalar devam etmekte olup, 2008 yılında tamamlanması hedeflenmektedir.
Esenkent-Sincan arasının altyapı çalışmaları tamamlanmak üzere olup, en kısa sürede üst yapı çalışmalarına başlanacaktır. Yıl sonu itibariyle bu çalışmaların tamamlanması planlanmaktadır.
Diğer taraftan, 25 km’lik Ankara-Sincan mevcut hattın tevsiatı ile yeni yol yapılması için uygulama projeleri hazırlanmaktadır.
Ayrıca Sincan-Kayaş banliyö aksında ise ’Başkent Ray’ çalışmaları devam etmektedir.
Yine Ankara Gar bina ve tesislerine yönelik rölöve ve restorasyon projeleri hazırlanırken, Ankara Hızlı Tren Gar’ı da yap-işlet-devlet modeliyle yaptırılacaktır.
Sonuç olarak, Esenkent-Sincan hızlı tren hattı yıl sonuna kadar tamamlanırken, Sincan-Ankara hızlı tren hattı ile diğer çalışmalar sonuçlanıncaya kadar hızlı trenler mevcut hattı kullanacaktır. Dolayısıyla, yolcuların bu kesimde aktarma yapması söz konusu değildir.
Bu vesile ile, köşeniz aracılığıyla kamuoyunu bilgilendirme fırsatı bulduğumuz için teşekkür ediyoruz.
Prof. Mümtaz Soysal:
Siyasal güçler bir araya gelmeli
KAPATMA davasında Anayasa Mahkemesi’nin kararına karşı yapılan bazı yorumlar dolayısıyla şu görüşlerimizi kamuoyuna açıklama gereğini duymaktayız:
1- Kapatma kararının verilmemiş olması AKP’nin ezici bir oyçokluğuyla mahkum edilmediği anlamına gelmez. Tam tersine, 11 üyeli Yüksek Mahkeme, bir red oyuna karşı on üyenin oyuyla, partinin laiklik karşıtı eylem ve davranışların odağı haline geldiğini hükme bağlamış, yaptırım olarak da, kapatma oyu vermiş altı üye ile ödenek kesintisinden yana oy kullanan dört üyenin görüşlerini bağdaştırıcı bir formül olarak, partiyi ödeneğin yarısından yoksun bırakmakta karar kılmıştır.
2- Bu durumda, karşı karşıya bulunduğumuz ve herkesçe akılda tutulması gereken gerçeklik şundan ibarettir:
Türkiye Devleti, bugün hala, Cumhuriyetin temellerinden biri olan laiklik ilkesine karşıtlığı en yüksek yargı makamınca saptanmış bir iktidarca yönetilmektedir.
3- Karar, bu niteliği ile, AKP açısından çok ciddi bir uyarı niteliği taşımakla birlikte, Cumhuriyetçi kuruluşlar açısından da sürekliliği ve kalıcılığı belirlenmiş bir tehlikeye karşı iktidar mücadelesinde siyasal güçleri bir araya getirerek ülkenin geleceğini daha sağlam zeminlere oturtma gereğini bir kez daha anımsatmış olmaktadır.
Mümtaz SOYSAL- Bağımsız Cumhuriyet Partisi Genel Başkanı
KISA...KISA...KISA...
ÇANKAYA, Kolej semtindeki Çaldıran sokak Egemen otoparkın işgali altında kaldı. Gündüzleri işlettikleri parkın içindeki otoları sokağa çekerek işgal etmekte ve dolaylı yoldan bu sokağı oto park işletmesine çeviriyorlar. Ayrıca Ankara susuzluktan kıvranırken yeraltı suyuyla araba yıkama işlemi yaptıkları gibi, hastahane ve mahalle sakinlerinin bulunduğu bir semtin orta yerinde yüksek düzeyde gürültü çıkaran tazyikli su ve motor sesleriyle çevreye rahatsızlık vermektedirler.