Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi’nin Belediye Başkanı Melih Gökçek’in önerisi ile aldığı Bahçelievler 7. Cadde’ye ilişkin ulaşım anketi uygulaması, sonuçları ne olursa olsun, burada yaşayanlara ve kent bütününe karşı sorumsuz bir yönetim anlayışının ürünüdür ve birçok açıdan sorunludur.
Melih Gökçek’in kişiliğinde somutlaşan belediyecilik anlayışı uzunca bir süredir, başta şehir plancıları olmak üzere, uzmanların görüşlerini görmezden gelmekte, konunun uzmanı olmayan belediye başkanı, ulaşım kararlarını kendisi almaktadır. Yine uzman çalışması gerektiren yayalaştırma konusunda, Melih Gökçek anlayışı bu kez halkı kendi keyfi kararlarına alet etme denemesine girişmiştir. Bu amaçla, bu bölgede yaşayanlara gelişigüzel biçimde, caddelerin kapatılması konusunda sorular sorulmuştur. Bu konuda yeterince bilgilendirilmemiş halkı bu tür sorulara muhatap haline getirmek, bir demokrasi deneyiminden çok, bu insanlara haksızlıktır. Referandum ve anket uygulamaları demokratik yaşamın bir parçasıdır. Ancak, bu türden uygulamalarda izlenmesi gereken süreçlerin hiçbiri izlenmemiştir.
Her şeyden önce, bu tür bir uygulamanın kent bütünü ulaşım sistemi açısından değerlendirilmesinin uzmanlarca yapılması sağlanmamıştır. Bir kez daha, kentin ulaşım sistemi parça parça ele alınmakta, sanki bu bölgeler kentin parçası değilmiş gibi, cadde cadde, sokak sokak çözümler getirilmeye çalışılmaktadır. Anlamlı bir uygulamanın, bu tür bir değerlendirmeyi yaptıktan ve bu değerlendirmelerden çıkacak sonuçlara göre; yarışma yoluyla, ya da uzman bir grubun görevlendirilmesiyle, bu bölgeye ilişkin yayalaştırma konusunda farklı alternatif projeleri geliştirip, bunların her birinin avantaj ve dezavantajlarını da ortaya koymalı ve görselleştirme araçlarını da kullanarak (maketler ve animasyonlar) bu projeleri bölgede sergileyip tartışmaya açmalıydı. Bu tür bir bilgilendirme yapılmadan, uzman olmadıkları anlaşılan kişilerce hazırlandığı görülen sorularla, halktan oy vermesini beklemek, en başta bu kesime yönelik bir haksızlıktır. Söz konusu uygulamanın bir başka sorunlu boyutuysa, anketin bu bölgede yaşayanlarla sınırlandırılmasıdır. Oysa, Bahçelievler ve bu bölge Ankara’nın ikincil merkezlerinden biri olarak tüm kent tarafından kullanılmaktadır. Ulaşımla ilgili düzenlemeler de bu kesimleri de ikincil derecede de olsa etkileyecektir. Bu çerçevede anketin sınırlandırılış biçimi de, sürecin sağlıklı işletilemediğinin bir örneğidir.
Bahçelievler 7.Cadde’de yapılan gelişigüzel uygulama bir kez daha göstermiştir ki, 4 milyonluk Başkent bir ‘kasaba yönetimi’ anlayışı ile yönetilmektedir. Kenti otoriter ve keyfi tavırlarla yönetenlerin halkı dinleme ve demokrasi anlayışı bu düzeyde kalmaya mahkumdur. Doç.Dr.H. Tarık ŞENGÜL- MMOB Şehir Plancıları Odası Yönetim Kurulu Başkanı
İşe gitmek için akrobasi gerek
KIZIM Gimat toptancılar sitesinde faaliyet gösteren bir firmada çalışımaya başladı. Gimat’ın karşısında bulunan oto pazarı önündeki otobüs durağında otobüsten indiğinde şaşırıp kaldığını söyledi. Sebep ana cadde yüksek beton bloklarla bölünmüştü. Erkekler bu blokların üzerinden kolayca atlayıp geçmeye çalışırken, bayanlar bayağı zorlanıyordu. Aynı durum Anadolu Bulvarı tarafında da görünüyor. Burada Gimat mı yoksa insanlar mı cezalandırılıyor. Sayın Melih Gökçek’in bu durumdan haberi var mı bilmiyorum eğer yoksa lütfen ilgisini ve acil bir geçiş yolu için çözüm rica ediyoruz. Nihat ÜNAL
Ayaş domatesi
SENELERDİR Ankara’da oturup, Ayaş domatesi yemenin ayrıcalığını yaşardık. Anlaşılan İsrail tohumları yapacağını yaptı, maalesef kaybolan lezzetlerimizden biri de Ayaş domatesi oldu. Ayaş belediye başkanının dikkatine... İrem AKARCA