İstanbul’u daha çok sel basacak

ESKİ CHP Milletvekili ve PM üyesi Berhan Şimşek, “AKP’nin bir yüzünü açıklamak istiyorum, nasıl bir ihmal, nasıl bir beceriksizlik, nasıl bir baştan savma işidir bu” diyor.

Haberin Devamı

İstanbul’un dereleri... Her belediye yönetimi, İstanbul’daki 40 derenin yağışlarda taşması nedeniyle, derelerin ıslah edileceğini söyleyip durur. Bu iddiaların daha sonra “palavra” olduğu anlaşılır. Bir iş makinesinin kepçesi deredeki çöpleri şöyle bir karıştırır, bazıları çamuru bir kamyona yükler; başka bir çatağa atılmak üzere..

Bunlar için ne paralar gitmiştir, bunların hesabı belli değildir.

Dere yatağını “pırıl pırıl” yapmak büyük mali yük getirir; çünkü buralara kanalizasyonlar bağlıdır; çevresi konutlarla doludur. “Pansuman tedavi” hiçbir işe yaramaz.

Berhan Şimşek, “Bu ülke göçlere karşı İstanbul’u koruyamadı” diyor:

“Suçu üzerlerinden atmak için CHP 44 yıldır İstanbul’u idare etti diyorlar ama son 16 yıl içinde imar rantı ile İstanbul’un nüfusunun bir misli arttığını, Erdoğan ve arkadaşlarının ‘yaldızlı vitrin belediyeciliğinin’ bu kente nasıl kıydığını görmek istemiyorlar.

Haberin Devamı

Olayımıza gelirsek; iktidarın ilk İSKİ Genel Müdürü Prof. Veysel Eroğlu’dur.  Eroğlu, “suyu bilen” bilim adamıdır. 2002 sonunda AKP iktidara geldikten sonra Prof. Eroğlu, DSİ Genel Müdürü oluyor; iki dönemdir de Enerji Bakanı olarak görev yapıyor. (Eroğlu’ndan sonraki İSKİ Genel Müdürleri Dursun Ali Çodur ve Mevlut Vural.)

CHP’li Şimşek, elindeki belgelerde İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin, 20.12.2004 tarihinde, DSİ Genel Müdürlüğü’ne, yani Veysel Eroğlu’na yazdığı yazıyı gösteriyor. “Bu herkesin topu nasıl birbirinin üzerine atarak sorumluluktan kaçma belgesidir” diyor.

CAN ALAN DERELER

Yazıda, İstanbul’daki Çamaşırcı Deresi, Sarıyer Deresi, Kurbağalıdere, Büyükyalı Deresi, İstavroz Deresi, Pendik Deresi, Esenyurt Deresi, Küçükyalı Deresi, Çırpıcı Deresi ve Ayamama Deresi’nin dere yataklarının yerleşim yeri olarak kullanıldığını ve bu derelerin Enerji Bakanlığı’na bağlı DSİ Genel Müdürlüğü’nce ıslah edilip edilemeyeceğini soruyor. Ayrıca, derelerin ıslah edilmemesi durumunda Bayındırlık Bakanlığı’na yazı yazılmasını istiyor.

DSİ Etüt ve Plan Daire Başkanlığı’ndan alınan 12.01.2005 tarihli cevabi yazıda ise bir itirafta bulunuluyor:

Haberin Devamı

“Çamaşırcı, Sarıyer, Kurbağlıdere, Büyükyalı, İstavroz, Pendik, Esenyurt, Küçükyalı, Çırpıcı ve
Ayama derelerinin 7 ayrı belediyenin sınırları içinde bulunduğu belirtilerek ‘Derelerin gerek mecralara mücavir sahaları gerekse mecraların su toplama havzalarının kentleşmeye açıldığı ve buna bağlı olarak mecralara ait hidrolik ve hidrolojik şartların
tamamen değiştiği, bu nedenle konunun şehirleşme çerçevesinde tabii şartlara yapılan müdahaleden kaynaklanan kentsel altyapı ile ilgili ayrı bir ihtisas gerektiren özellik taşıması nedeniyle Genel Müdürlüklerince bu derelerin ıslah edilmesinin mümkün olmadığı...”

Daha bir sürü yazışma... Su baskınına uğramış ve uğrayabilir bölgelerin imar planına nasıl işleneceği... İlgili yasa maddeleri, Bakanlar Kurulu’nun hangi konularda yetkili olduğu vs. gibi bürokrasinin klasik taktikleri...

Haberin Devamı

Yani sonuç olarak ortaya çıkan şu... Belediye Başkanı Kadir Topbaş, eski bürokratına, Veysel Eroğlu’na başvuruyor; o da ‘Bu işin üstesinden ben gelemem, görev Bayındırlık’ın Afet İşleri’nindir’ diyor. Yani topu birbirlerine atıyorlar. Bu arada yazışma kâğıtları uçuşup sellere karışıyor; İstanbul’un 29 canı ve malı ile birlikte... Berhan Şimşek “Bu 16 yılın nasıl idare edildiğinin göstergesidir. Biz bu iktidarı indirip Türkiye’yi sele maruz bırakmadan yöneteceğiz” diyor.

Bu ‘Saray’ başka Saray

BÜYÜKŞEHİR Basın Müşavirliği, “Topbaş’a zor sorular” (15.9.2009) yazısına bir açıklama gönderdi. Açıklamada şöyle deniliyor:

Tuzla Akfırat’ta, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’a ait bir çiftlik bulunmamaktadır. Söz konusu yer, Kadıköy Saray’a aittir ve Saray Muhallebicisi ile hiçbir ilgisi yoktur. 1982 yılında maliklerince satın alınan bu yerde, 1984 yılında (2981 sayılı yasaya istinaden) Yapı Kullanma İzni alınmıştır. Ruhsatsız inşai faaliyeti belirlenen ve Yapı Tatil Tutanağı tutulan 2 adet ilave yapıya ilişkin Akfırat Belediyesi’nce; 09.10.2008’de Tuzla Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunulmuş, 16.12.2008 tarihinde ise yıkım kararı alınmış ve 21.01.2009 tarihinde de yıkım gerçekleştirilmiştir. Burada yapılan bazı ilave yapılar nedeniyle konu yargıya taşınmış ve yargısı halen sürmektedir.”

Haberin Devamı

BİLİYOR MUSUNUZ

CHP Kırklareli Milletvekili Turgut Bidek’in, Tarım Bakanı Mehdi Eker’e; buğday, yonca, arpa, tritikale, yulaf, çavdar, çeltik, yerfıstığı, nohut, kuru fasulye, mercimek, susam kanola, aspir, patates, korunga, fiğ ve soya destekleme primleri açıklandığı halde ayçiçeğinin neden açıklanmadığını sorduğunu... ? CHP Uşak Milletvekili, Avrupa Birliği Uyum Komisyonu üyesi Osman Coşkunoğlu’nun Başbakan’a; “Sizin kamuoyu önünde ‘Okumayın bu gazeteleri’ dediğiniz gazetelere ya tarihte görülmemiş boyutlarda vergi yüklenmesi ya da yasadışı dinlemeler uygulanması bir tesadüf müdür, yoksa sizin bu yönde telkinleriniz var mıdır?” diye, CHP Kırklareli Milletvekili ve Adalet Komisyonu üyesi Av. Turgut Dibek’in de Adalet Bakanı Sadullah Ergin’e “Cumhuriyet muhabirleri Fırat Kozok ve İlhan Taşcı için mahkeme tarafından çıkarılmış bir ‘iletişimin dinlenmesi’ kararı var mıdır?” diye sorduklarını...

Haberin Devamı

Isparta’da ilginç bir havacılık yatırımı

ISPARTA’da Zafer Dağtekin isimli genç bir isimle karşılaştık. Aslen Adana İsabeylili olan Dağtekin, ordudan ayrıldıktan sonra savunma sanayii projelerine ilgi duymuş. “Isparta Havalimanı’nda, 9.600 metrekare ve 25 metre yüksekliğindeki Türkiye’nin ilk özel uçak bakım hangarını (iki bölüm) 29 Ekim’de hizmete sokacağız. Burada, örneğin Boeing 737 tipi dört uçağa birden boya ve periyodik bakım (C ve D sınıfı) yapabileceğiz. Uçak sayısı her gün artıyor; dünyada bakım yeri sıkıntısı çekiliyor. Yabancı sermaye ile 12 milyon dolar yatırım yaptık. Genç teknisyen ekibimizle dünya havayolları için bu hizmete hazırız. Üniversite ile Ar-Ge çalışmalarımız olacak; gerekirse bir Teknisyenlik Okulu için de katkı sağlayabileceğiz” diyor.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, DHMİ üzerinden sözlü görüşmeden sonra verdiği izin sonucu ortaya çıkan tabloya kendisi de şaşırmış olacaktır. Isparta Süleyman Demirel Havalimanı, Atlasjet’in bir uçağının düşmesinden sonra seferlere kapatılmıştı. Acı olay Ispartalıların üzerine kâbus gibi çökmüştü. Yeni girişimlerden sonra seferlerin THY ile 27 Eylül’den itibaren başlamasına karar verilmiş.

Yazarın Tüm Yazıları