PaylaÅŸ
Â
Yankısı büyük oldu.
Â
THY yönetimi bu iddiaların doğru olmadığını 'haksızlık' yaptığımızı savunmaya çalışıyor.
Â
Her iki olay da gerçektir; bizzat yaşanlardan dinlenmiştir.
Â
Ancak personelin zarar görmemesi için daha fazla açıklama yapmak istemiyoruz.
Â
Ama manzara ortadadır.
Â
Kurumdan emekliliğe zorlanarak uzaklaştırılan personel sayısı 700 civarındadır. Tazminatları verilip işten çıkartılanların sayısı da bir hayli fazladır.
Â
İşten çıkartılanların büyük bir bölümünün kalifiye eleman olduğunu anlatmaya gerek bile yoktur. Üstelik bir bölümü, uçakların bakımlarını yapan teknik personeldir.
KADIN-ERKEK ORANI
THY, kurumda şu anda toplam 2.176 kabin memuru çalıştığını açıklıyor. Bu personelin 1.597'sinin bayan, 579'unun erkek olduğunu; bu yıl alınan 313 kabin memurundan 207'sinin bayan, 106'sının da erkek olduğunu bildiriyor.
Â
Tablo kendiliğinden ortaya çıkıyor. Geçmişte, erkek kabin memurlarının sayısı %10'u bile geçmezken, Candan Kırlıtekin ve Temel Kotil'in göreve gelmesinden sonra bu makas hızla kapanmaktadır. Uzun süre 1/3 oranında tutulan erkek kabin memur sayısı, son personel alımıyla 1/2 oranına çekilmiştir.
Â
THY'nin 'erkek egemen' bir kurum olmasına doğru gidilmektedir.
Â
Yani imtiyazlı bir sınıf yaratılmak istenmektedir.
Â
Acaba bu 'uzman' adı altında alınanlara ne kadar maaş verilmektedir?
Â
KPSS yoluyla işe alınan yolcu hizmetlilerine ise 630 milyon lira maaşı reva görülmektedir.
Â
THY yönetimine sorulursa 'tasarruf tedbirleri'nden söz edilecektir.
Â
Peki adama sormazlar mı, uçuş iptalleri sonucu otellere gönderilen yolcular için yapılan otel harcamalarına ne demek gerekiyor?
Onur Aslan adlı okurumuz bir konuyu özet olarak vuruluyor:
Â
"Bırakın personel istihdam etmeyi işe başlattığı personeli mutlu etmekten uzak bir yönetim anlayışı ile ulusal havayolumuz her geçen gün kan kaybediyor."
THY ve Belediye
"THY'de yaşanan beceriksizliklerin başında Büyükşehir'den ve Ulaşım A.Ş.'den getirilen 'AKP'li' personelin büyük etkisi bulunmaktadır. Haşim Bayram'ın batan Kombassan'dan gelen personelinin, THY'de yeni kadro ile uyum sağlayamamaları ve bunun sonucunda bir çoğunun istifa etmesi de bir başka neden sayılmalıdır. Basiretsiz yönetimin en büyük nedeni budur.
Â
Yeni seferler düzenleniyor, yeterince tanıtım yapılamıyor. Çünkü bazı kafalarÂuçakta 'içki' verilip verilmemesi yolunda çalışıyor. Bunların kamuoyu tarafından bilinmesini istiyoruz. Acaba THY yönetimi, aldıkları bu tip personel için bağımsız bir komisyon gözetiminde yeniden bir sınav yapsa kaç kiÅŸi baÅŸarılı olur; kaç kiÅŸinin Ä°ngilizce bilmediÄŸi ortaya çıkar?
Â
Sonra Sayın Genel Müdür, THY'ye alınanlar içinde kaç İmam Hatip kökenli personel olduğunu açıklayabilir mi?"
Hipnoz Kursu'na dikkat
DİKKAT... Gazetelerde 'Hipnoz Kursu' diye ilanlar yayınlanıyor. İlanlarda ağrısız diş çekimi, kısırlık tedavisi ve uykusuzluk için 'uzmanlık' dallarında hipnoz teknikleri kursları verileceği yer alıyor. Ben uykusuzluk
çektiğim için bu konuda uzman olarak kendini tanıtan bir doktora 1000 YTL kaptıran yüzlerce insandan biriyim. İnsanların maddi ve maddi olarak sömürülmesine engel olabilecek kurumlara bu doktorun ismini ve adresini verebilirim.
Ali C.
İşte Antalya'nın 'tozlu' vizyonu
ANTALYA Büyükşehir Belediyesi, yılların ihmaline uğramış Antalya'nın altyapısını üç yıldır yapmaya çalışıyor. Başlangıçta takdirle karşıladığım bu girişim zamanla ıstırap ve işkenceye dönüştü. Antalya'da açılmayan cadde ve sokak kalmadı. Cadde ve yolların bir bölümü asfaltlandı fakat büyük bir kısmı toz, toprak ve pislik içinde asfaltlanmayı bekliyor.
Â
Ne yürüyebilecek ne de arabayla gidebilecek yol yok; adeta toz içinde boğuluyoruz.
Â
- Eski Lara yolu üzerinde 2059. Sokak'ın karşısındaki, deniz kenarına 50-60 metre mesafedeki falezlerin üstüne birkaç ay evvel Muratpaşa Belediyesi tarafından restoran olacağı söylenen bir bina yapıldı; geçen hafta aynı belediye tarafından yıkıldı.
Â
- Büyükşehir Belediyesi tarafından yaptırılan ve Başbakan tarafından açılan iki şeritli falez yeraltı geçidinin beton asfalt yolu söküldü. Daha ne kadar toz toprak ve pisliğin içinde boğulmaya devam edeceğiz? Bir Allah'ın kulu çıkıp da milletin parasını böyle sokağa atanlardan hesap sormuyor...
Â
Nurettin ERHUY
Turgut Reis'ten Kos'a mı kaçalım
MUĞLA Valisi Temel Koçaklar "Yaz döneminde inşaat olmayacak, gürültü olmayacak" diye emir verdi.
Ancak Bodrum Turgut Reis'te inşaat da bitmiyor, gürültü de... Odak Tatil Köyü arkasındaki kaçak katları yıkan belediye ekipleri 1 haftadır havalı matkap çalıştırıyorlar.
Â
Yazın bu güzel günlerinde matkap sesi, ortalık mermer tozu... Biz nereye kaçalım?
Â
Karşıda Kos Adası var, alsalar oraya gideceğim.
Â
Haluk DÄ°RESKENELÄ°
Biliyor musunuz
KKTC'de pazar günü boşalan 2 milletvekilliği ve 18 belediye başkanlığı için seçim yapılacağını; seçimlerde asıl çekişmenin Lefkoşa Belediye Başkanlığı'nda yaşanacağını...
MESAJ PANOSU
¦ 4.LEVENT'de Belediye ekipleri Metro Durağı ile Sanayi Mahallesi Durağı arasındaki koskoca çınar ağaçlarını buduyorlardı. Yetkiliye, "Koskocaman olmuş yapraklanmış ağaçları neden kesiyorsunuz?" dedim. Yetkili, "İl Çevre Müdürlüğü bize kesin dedi, kesiyoruz gerisini ben bilmem" dedi. Yazıklar olsun bu işi yaptıranlara...
Mehmet AKGÃœN makgun@toprak.com.tr
Â
¦ÂKÜÇÜKBAKKALKÖY'de oturuyorum. Buket Sitesi'nin yöneticisiyim. 300 metre ilerimizde Taç Spor bulunuyor ve her gece çok yüksek gürültüyle bizi rahatsız ediyor. Geçenlerde gazetelerde, sahibinin Kadıköy Belediyesi'nde CHP'li meclis üyesi olduÄŸu okudum. Bu nedenle yarattığı gürültü önlenmiyor herhalde...
(E) Albay Åžeref SUNAR
¦ KOZYATAĞI'nda, TEM'den Atatürk Caddesi'ne girişte, Kadıköy Belediyesi tarafından konulan bir Atatürk büstü var. Büstün bakımsız halini kimse görmüyor mu; çünkü yürek sızlatıyor.
Dr.Oktay AYDEMÄ°R
Â
¦ YOĞUN yolcu trafiği olan Bostancı, Karaköy, Kabataş ve Eminönü hatlarında kapasite fazlası (hem de ayakta) yolcu alınıyor. Bildiğim kadarıyla İDO'da denge sorunu yaşanmaması için ayakta yolcu alınması yasaktır. İDO'ya şikayet maillerimize ne yazılı ne de sözlü bir muhatap bulamadık.
Önder DOĞRU
¦ ÜMİT Kaftancıoğlu'nun öldürülüşünün 27. yılı nedeniyle düzenlenen öykü yarışmasına son katılım tarihi 30 Kasım 2006. Jüri; Adnan Özyalçıner, Osman Şahin, Mehmet Güler, Öner Yağcı ve H. Hüseyin Yalvaç
PaylaÅŸ