Ecevit hükümetinde çıkan KHK ile oynuyorlar

Büyükşehir Belediyesi, Ulaşım Kordinasyon Merkezi kararı ile 10 yıldır hiç bir hukuki yasaya dayanmadan 70 TL bandrol karşılığı 60 yaş serbest kart uygulaması yapıyor.

Haberin Devamı

‘Aflar’ ve ‘indirimler’

Kimlerin serbest kartla bineceği, KHK ile Bülent Ecevit hükümeti döneminde belirlenmiştir. Serbest kart uygulamasında Maliye ve Ulaştırma Bakanlarının imzası var.
Bakın kararnamede gazi, özürlü; özür oranı yüzde 60’ı geçen özürlüler, serbest kart kullanır diyor. Diğer kesimler, öğrenci, öğretmen ve belediyenin belirleyeceği muhtaç kişiler ise bandrol alarak, indirimli kart veya bilet kullanır diyor.
Ama Ankara Büyükşehir Belediyesi, KHK’yi uygulamıyor. Bir soruşturma var mı?
Ayrıca özürlülere, demiryolları ve otobüs ile yolculukta indirim oranı yüzde 50’den yüzde 30’e bu hükümet düşürdü.
Şimdi yerel ve olası ‘Başkanlık’ seçimleri yaklaştıkça ‘aflar’ ve ‘indirimler’ uygulaması çoğalıyor.
Hükümet 12 milyon özürlünün oylarına göz dikti. İnsanca çalışacağı iş vermek yerine yolculuk yaptırarak uyutuyor.
Osman GÜMÜŞ

Haberin Devamı

EnerjiSA’dan hep klasik açıklama!

EnerjiSA ilgili şikayetler giderek artıyor. Bu konuda son bir yazı bu ay başında bir okur şikayeti olarak ‘Sabancı Ailesi Olmak Kolay Değil’ başlığıyla yayınlanmıştı. CHP Levent Gök konuyu Meclis’e taşımıştı.
Ne yazık ki EnerjiSA şikayetlere karşı her zaman standart bir açıklama gönderiyor. Şirketin elektrik dağıtımı, perakende satış ve perakende satış hizmeti verdiğini, nerelerde faaliyet gösterdiği gibi klasik metin...
“Yatırımlamız devam ediyor, bunun 1.1 milyar TL olarak planlandığını... Bu işlem sırasında teknik gereklilik yüzünden zorunlu kesinti yapıldığı... Arızaların en hızlı ve en güvenli şekilde giderilmeye çalışıldığı... gibi hususlara yer verildikten sonra yine klasik olarak şu bilgi veriliyor:
“Enerji tedarik sürekliliğini iyileştirme hedefimiz doğrultusunda, müşterilerden gelen arıza ihbarlarına hızlı ve etkin bir şekilde cevap verebilmek için, teknoloji altyapısının geliştirilmesine yönelik SAP tabanlı bir sistem olan ‘İş Gücü Yönetimi’ projesini devreye aldık. Bu sistem sayesinde, müşteri ihbarından arızanın sonlandırılmasına kadar geçen tüm süreç elektronik ortama taşınmıştır. Bu çalışmaların sonuç hedefi olan arızaya müdahale süresi ile ilgili olarak 2012 yılı içinde tarafımıza ulaşan arıza bildirimlerinin %80’inin en geç iki saat içerisinde giderildiği kayıtlarımızdan görülebilmektedir.
Sonuç olarak, müşterilerimize sürdürülebilir ve kaliteli enerji sağlamak için çalışmalarımız aralıksız sürmekle beraber... arıza ihbarlarını sürekli olarak değerlendiriyoruz...”
EnerjiSA şunu bilmeli ki, Türkiye’de en çok şikayet kendileriyle ilgili geliyor. Biz okurlarımızın sesi oluyoruz; ancak aynı hassasiyetin EnerjiSA tarafından gösterilmediğini düşünüyoruz.

Haberin Devamı

Olay TV park için saygılı olmalıdır

Mebusevleri Mahallesi’ndeki Ergin Sokak’ta oturuyorum. Son zamanlarda işyerleri giriş katları kiralamaya başladı. Bu işyerlerinden biri de Olay TV... Mahalle arasında ofis açan Olay TV daha sonra ofislerinin bulunduğu alana ‘park yapılmaz’ levhası diktirdi. Bu levha için belediyeden ve trafikten izin aldıklarını söylüyorlar.
Tek yön olan bütün Mebusevleri sokaklarında tek taraflı park yapmak serbest... (Tüm Ankara tek-yön sokaklarında da serbest) Bütün gün boyunca kendilerine ait arabaların orada park halinde olması ve diğer mahalle sakinlerinin araçlarını oraya park ettirmemeleri bunu açıklıyor. Bize ne trafik ne de zabıta yardımcı olabildi. Her zaman aracımızı parkettiğimiz yeri şimdi kullanamıyoruz; park edersek de çekilme tehlikesi yaşıyoruz.

Yazarın Tüm Yazıları