Paylaş
Öncelikle belirtmek isterim ki, Ankara Ticaret Odası (ATO) 500 bin esnaftan aidat alan bir oda değildir. ATO’nun üyelerinin ki bunlar da ticari işletmelerdir ve sayıları 145.000’i bulmaktadır.
Yazınızda konu edilen ticaret sicil müdürlüğü dahil olmak üzere ATO’da görev yapan tüm birimlerde, fatura suretlerinin rayiç fiyatların, ticari ve sınai eşya numune vasıflarının onayı, bilirkişi ve eksper raporları ile kapasite raporları, Sicil durumu onayları, sınai ve ticari mahiyette belgeler, tahsis ve sarfiyat belgeleri, kalite, yeterlilik ve numune belgeleri, yerli malı belgeleri, üyelerin kayıt ve sicil suretleri, iş makineleri tescil belgeleri, tır karneleri, menşei şahadetnameleri, mal ve hizmetlerin uluslararası ticareti için beyanname, sicil gazetesi suretleri gibi tescil ve belge hizmeti verilmektedir. Sadece yazınıza konu olan Ticaret Sicil Müdürlüğü’nün hizmet verdiği kişi sayısı günlük 3 bin kişiyi bulmaktadır.
ATO’nun verdiği bu hizmetlerin yanı sıra, iş yükünün artmasında 6102 sayılı Yeni Türk Ticaret Kanunu ile şirketlere gelen ek yükümlülüklerin ticaret sicilinde kayda geçirilmesi zorunluluğudur. Bu zorunluluk, dönemsel olarak iş yoğunluğunu artırmaktadır. Bu yoğunlukta, işlem yaptırmak üzere gelen şirket temsilcilerinin yeni kanun konusundaki bilgi eksikliği de önemli bir etkendir.
ATO olarak, 2012 başından bu yana ticaret sicil işlemlerinin web tabanlı yürütülebilmesi amacıyla dijital arşiv ve MERSİS (Merkezi Sicil Sistemi) projeleri üzerinde çalışma yapmaktayız. İlgili yasal düzenlemeleri ve teknolojik yenilikleri bilmek zorunda olan personelimiz dönem dönem bu projelerin eğitim çalışmalarına da katılmaktadır.
Odamıza bağlı diğer birimlerde olduğu gibi Ticaret Sicil Müdürlüğü’nde de başvurular numaratörlerden alınan sıra numaraları ile kabul edilmektedir. Bir işlem için numara alınabildiği gibi, birden fazla işlem için de numara alınabilmektedir. Üyelerimizi temsilen gelen muhasebeci ve mali müşavirler yoğun olarak çoklu işlem numarası alıp, bir bankoda 1015 hatta 20 ayrı işlem yaptırabilmektedirler.
ATO, ticari hayatın gelişimiyle paralel olarak üyelerine verdiği hizmetin kalitesini de artırmış ve bu yönde çalışmalarını sürdürme kararlılığında olan bir kuruluştur. Bugüne kadar yürüttüğü çalışmalarda Uluslararası Ticaret Odası‘nın (ICC) kurallarını uygulayarak, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin Oda Akreditasyon sistemine dahil olmuştur. Ve ATO, içinde bulunduğumuz yıl TOBB ve Akreditasyon Kurulu tarafından, hizmet kalitesi açısından ‘mükemmellik’ ifade eden 5 yıldızlı akreditasyon belgesine layık görülmüştür. ATO’nun çalışmalarını bu seviyeye ulaştıran özveriyle görevlerini yürüten çalışanlarımız olduğunu hatırlatmayı da görev sayarız.
Cücane ERGEZEN-ATO Genel Sekreteri
Araçlar kaldırımda!
Ankara’da bir yerden bir yere çukurlara girmeden gitmeniz imkansız. Yollar araçlar için kötü. Kaldırımlar da yayalar için.
İki sene önce yapılan kaldırımlar şu anda kırılmış durumda. Araçlar kaldırıma çıkıyor. Saat 18.00’den sonra Kızılay’da trafik polisi bulamazsınız. Diğer semtlerin durumu daha kötü. Geçenlerde Libya Caddesi’nde aracımız çukura girdi. Sağımızdaki araca vurduk. 6.000 TL hasar oluştu, paramızı kaskodan aldık.
Peki sigorta şirketinin suçu nedir? Sadece belediye görevini yapmadığı için 6.000 TL ödedi.
Sigorta şirketleri görevini yapmayan belediyeden bu parayı tahsil etmeli.
Mala geldi diye sevindik. Ankara yaşanabilir bir şehir olmaktan çıktı.
Nejat TEKİN
Belediyeler Birliği’ne kaçak kat yakışır mı?
Türkiye Belediyeler Birliği’nin Selanik Caddesi 59 numarada yaptırmakta olduğu belediye misafirhanesi inşaatında projeye aykırı yükselme var mıdır?
Çatı katı ilave kat olarak yapılmakta mıdır?
Bu çatı katının kaçak olup olmadığı tespit edilmelidir.
Üstelik resmî bir kamu binasında bu işlemin yapılması üzücüdür.
B. K.
Paylaş