Paylaş
Buna rağmen Index Grup’ta yüzde 50 büyümeden söz edebiliyordu.
Yılın ilk çeyreğinde yakaladıkları yüzde 50 büyümenin kaynağını sordum, gülümsedi:
- Zarlar doğru geliyor...
Sonra 2015 için ortalama yüzde 22 büyüme planladıklarını anımsatıp, bazı örnekler verdi:
- Aslında 2013 ve 2014’teki atılımlarımızın meyvelerini bu yıl da yiyoruz. 2015 zorlu geçiyor ama biz her şeye rağmen iyi gidiyoruz. 2013 sonunda Apple ile imzaladığımız iPhone distribütörlük anlaşması, büyümemize olumlu katkı veriyor.
- Apple’ın Türkiye’de doğrudan mağaza açması sizi nasıl etkiliyor?
- Olumlu yansıyor. Çünkü, pazarı büyütüyor. Biz, Apple’ın desteklediği aksesuarları pazarlıyoruz.
Index’in Türkiye’nin 500 büyük bilişim şirketi arasında 6’ncı sıraya yerleştiğini vurgulayıp, grup verilerini aktardı:
- 2014’te konsolide net satış gelirlerimiz yüzde 37 artarak 2.2 milyar liraya çıkmıştı. Bu yıl yüzde 22 büyüyerek ciromuzu 3.3 milyar liraya yükseltmeyi planlıyoruz.
Bu hedefe ulaşma yolundaki adımlarına işaret etti:
- Halen 100’ün üzerinde dünya teknoloji devinin distribütörlüğünü yapıyoruz. Sadece tablette 9 distribütörlüğümüz var. Bu yıl software (yazılım), server (büyük sunucular), storage (büyük bilgi depolama ürünleri) ve services (servisler) sıkı tutunduğumuz katma değerli alanların başında geliyor.
Grup şirketlerinden Datagate’in Ağustos 2014’ten beri Avea’nın dağıtıcısı olduğunu kaydetti:
- Datagate, 2014’te 455 milyon lira olan net satış gelirini 2015’te 768 milyon liraya çıkarmayı hedefledi.
Derken 2015 ilk 9 aylık verileri netleşti:
- İndeks Bilgisayar’ın 30 Eylül 2014’te 1.35 milyar lira olan net satışları yüzde 69 artışla 30 Eylül 2015’te 2.28 milyar liraya ulaştı. Net kâı da yüzde 99 artışla 28 milyon lirayı yakaladı.
Index Grup’un 26 yaşında olduğunu anımsattı:
- Yıllar önce 2017 yılında 2 milyar dolarlık bir teknoloji grubu olma hedefi koymuştuk. Bu hedefe çok yaklaşıyoruz.
Sonra 2023 hedefi üzerinde durdu:
- 2023’te teknoloji kulvarında Avrupa’nın ilk 5 büyük grubu içinde olmak istiyoruz.
Avrupa’da ilk 5’e girme konusunu konuşurken, Türkiye’nin teknoloji markası konusunda atılım yapması gereğine değindi:
- Gıdada gerçekleşen marka alımlarını keşke teknolojide de yaşayabilsek. Dünyada bu alanda fırsatlar var.
Yıldız Holding’in (Ülker) Godiva ve United Biscuits’i alması kendine ve Türkiye’ye o sektörde sınıf atlattı...
Yabancı teknoloji markasını Türkiye’den bir şirketin bünyesine katması aynı etkiyi yaratmaz mı?
Rusya ile kriz yaşarken bu adımları atmak mümkün mü?
350 milyon dolar yatırdı, 24 kat bina gibi kazıklar çaktı
ESKİ Yeşilyurt (Malatya) Belediye Başkanı, Kavuklar Grubu Onursal Başkanı Mehmet Kavuk aradı:
- Bizim çocuklar İzmir’de alışveriş merkezi açıyor, bekliyoruz.
Point Bornova’ya girdiğimde törene Malatya’dan ve İstanbul’daki Malatyalılar’dan yoğun ilgi olduğunu gördüm:
* Necmettin Bitlis, Selahattin Bitlis, Metin Emiroğlu, Şahin Nalbant, İbrahim Nalbant, İlhan Şahintürk, Osman Baykan, Tülin Ersöz, Prof. Mesut Parlak, Şaban Taçyıldız, Necdet Narin, Hasan Özkan, Bahattin Doğan, Kadriye Yüksel, Halil İbrahim Daşöz (Malatya eski Valisi), Selahattin Gürkan (Battalgazi Belediye Başkanı), Vahap Küçük (Doğanşehir Belediye Başkanı), Haluk Cömertoğlu (Arapgir Belediye Başkanı), Haluk Bilgili.
Kavuklar Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kavuk, Yardımcısı Şahin Kavuk, yönetim kurulu üyeleri Mehmet Ali Kavuk ve İlhan Kavuk ev sahipliği yaptı, kürsüye 3’üncü kuşaktan Gayrimenkul Geliştirme Grup Başkanı Metehan Kavuk çıktı:
- Point Bornova için 350 milyon dolarlık yatırım yaptık. 160 bin metrekarelik alışveriş merkezi, 125 bin metrekarelik konut alanı var. Zemin, 72 metre derine gömülen baret kazıklarla güçlendirildi. Bu, 24 katlı binanın yüksekliğine eşit. Burası, Türkiye ve Ortadoğu’nun ilk üstü açılır-kapanır AVM’si oldu.
Paylaş