Paylaş
- ABD’de kökleri Osmanlı İmparatorluğu’na, Anadolu’ya uzanan etnik nüfusun büyüklüğünü öğrenebileceğimiz araştırma bulalım.
Mey İçki ekibi, Gallup’la bağlantı kurdu, ABD’deki etnik nüfusun yapısını anlatan araştırmayı satın aldı. Galip Yorgancıoğlu, araştırmayı alıp, ABD’de kullanmak üzere bir sunum hazırladı. 21 Ekim Cuma günü Norwalk’ta Diageo ABD’nin kapısını çaldı. 2-3 günlüğüne ABD’ye geçen Yorgancıoğlu, fırsatı değerlendirip, Diageo ABD Başkan Yardımcısı’yla görüştü:
- Türkiye’de başta Yeni Rakı olmak üzere, rakıyla bilinen, alkollü içki pazarının lider üreticisi Mey, artık Diageo’nun. Yani, aynı grubun çatısı altındayız.
Bu giriş cümlesinden sonra ABD’deki etnik nüfusla ilgili bilgilere geçti:
- Şu anda ABD vatandaşı olan Ermeni, Musevi, Lübnanlı, Rum ve Suriyeli toplam 4-4.5 milyon kişinin kökleri ya Osmanlı İmparatorluğu’na ya da Anadolu’ya uzanıyor.
Ortaya koyduğu tezi biraz daha güçlendirdi:
- Sözünü ettiğim 4-4.5 milyon ABD vatandaşının büyük dedeleri Osmanlı İmparatorluğu veya Anadolu’da yaşamış. Bunlara 500 bin Türk kökenliyi de eklersek 5 milyonluk bir nüfustan söz etmiş oluruz.
- Bu verilerle nereye varmak istiyorsunuz?
- Bu insanlar Yeni Rakı’yı, Elazığ’ın Öküzgözü, Diyarbakır’ın Boğazkere üzümünden yapılmış şarabı gördüğünde mutlaka duygulanır, köklerini anımsar.
- İlginç bir bakış açısı. Bunları neden anlatıyorsunuz?
- Diageo’nun ABD’deki dağıtım ve pazarlama gücünü biliyorum. Sizden başta Yeni Rakı olmak üzere Mey İçki’nin ürünlerini ABD pazarına sunma konusunda bizimle işbirliği yapmanızı istiyorum.
Ardından rakının dünyadaki yerinin de altını çizdi:
- Jony Walker, dünyanın bir numaralı içkisi. Rakı, aynı ligde 16’ıncı sırada yer alıyor. Yani, Yeni Rakı dünya markası olma potansiyeline sahip ürünümüz.
- Bizden ne istiyorsunuz?
- Artık Diageo’nun çatısı altında buluştuğumuza göre ABD’deki dağıtım ve pazarlama gücünüzden yararlanmak istiyoruz.
- İlginç bir işbirliği olabilir... Kabul ediyorum. Hemen üzerinde çalışalım.
Aynı gün akşam New York’ta karşılaştığımızda Galip Yorgancıoğlu’nu çok heyecanlı gördüm:
- Başta rakı olmak üzere ürünlerimiz artık ABD pazarına yayılma şansı yakaladı.
Yeri gelmişken Diageo Rusya’nun Genel Müdürü ile yaptığı görüşmeyi de aktardı:
- Diageo Rusya da özellikle rakıyı dağıtma konusunda bize yardımcı olacak. Güçlü bir yerel distribütörle anlaşmadıkça Rusya pazarına girmek, orada büyümek pek kolay değildi. Diageo’nun Rusya’da da önemli gücü var. Bu gücü Mey İçki’yi Diageo’nun aldığı günden beri söylediğim gibi Rusya pazarında kullanacağız.
Rakının ihracattaki yerini anımsattı:
- Biz aldığımızda yılda 1.7 milyon litre rakı ihracatı vardı. Şu anda 4.5 milyon litre rakı ihraç ediyoruz. 3 yıl içinde bu miktarı 10 milyon litreye çıkaracağız.
Galip Yorgancıoğlu’nun Mey İçki’deki başarısı, Texas Pasific Group’un (TPG) Türkiye’ye 900 milyon dolara gelip, 5 yıl sonra 2.1 milyar dolarla çıkmasıyla kendini gösterdi.
Şimdi Diageo gibi bir dünya alkollü içecek devinin gücünü Türk Rakısı için kullanma zamanı geldi...
Yorgancıoğlu, rakıyı dünya markası yapma yolundaki planını uygulama aşamasına geldi...
İzleyelim, 3 yıl sonra rakı ihracatının 10 milyon litreye çıkıp, çıkmadığını görelim...
TPG Yatırımcılar Konferansı’nda ‘En Başarılı Şirket’ ödülü verdi
MEY İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, Texsas Pasific Group’un (TPG) Phoenix’te gerçekleşen “yatırımcılar konferansı”na davet aldığında yanıt için aradı:
- Biliyorsunuz TPG, Mey İçki’yi Diageo’ya sattı. Sanırım artık beni toplantılarınızda istemezsiniz.
- Ne demek? Siz artık bizim aileden sayılırsınız. Bekliyoruz.
Yorgancıoğlu, TPG’nin dünyada 75’e ulaşan şirketin CEO’larının da yer aldığı toplantıya gittiğinde kendisini bir sürpriz bekliyordu:
- Aramızda çok uzaklardan, Türkiye’den bir konuk var. Kendisini sahneye bekliyoruz.
TPG yönetiminin hazırladığı “En İyi Performans Ödülü” Yorgancıoğlu’na verildi:
- Mey İçki, “Türkiye’ye yatıran kazanır”a çok iyi bir örnek oldu. Türkiye’ye müthiş ilgi vardı.
TPG’den mesaj aktardı:
- TPG, Türkiye’ye yatırımcı olarak dönecek...
Almanya’da TV’lerde rakı reklamları başlayacak
GALİP Yorgancıoğlu, Almanya için planlarını da aktardı:
- Şu anda Türkiye dışında en büyük rakı pazarı Almanya. Şimdi Almanya’da Diageo’nun oradaki şirketi ile yeni bir atağa geçeceğiz.
- Neler yapacaksınız?
- Öncelikle kasım ayında Almanya Diageo ile birlikte bir toplantı düzenleyip, başta rakı olmak üzere tüm ürünlerimizin Almanya’da dağıtımda olacağını duyuracağız.
Ardından konuyu reklamlara taşıdı:
- Almanya’da belirli bir saattten sonra TV’lerden alkollü içki reklamı yayınlamak serbest. Biz de rakı reklamlarının hazırlıklarına başladık. Yakında Almanlar ve elbette oradaki Türkler, ekranlarda rakı reklamını görecek.
Başımız sağolsun
MEY İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu’yla New York’ta karşılaşıp, ABD, Almanya ve Rusya’ya dönük planlarından etkilenince hemen yansıtmayı seçtim.
Dün akşam Boston’da Başkansolosumuz Murat Lütem ve eşi İdil Lütem’le sohbet ettikten sonra sayfada gördüğünüz yazıyı yazıp, gönderdim.
Buradaki yerel saatle 06.30’da uyandığımda Van’daki acı depremin ilk bilgileri mesaj ve mail yoluyla gelmeye başladı. Önce depremin büyüklüğü 6.6 olarak duyuruldu, sonra 7.2 diye düzeltildi.
Bu büyüklükte bir depremin can kaybına yol açmış olması ihtimali
çok güçlüydü. Maalesef can kaybı bilgileri de hemen ardından gelmeye başladı.
Depremde kaybettiğimiz vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, yakınlarına başsağlığı diliyorum.
Paylaş