Paylaş
- Burası 860 yılında adada sürgün olarak kalan Patrik Ignatios tarafından yaptırılmış. Kilisenin altında mahzen-dehlizler var.
Hisarcıklıoğlu, TOBB Başkan Yardımcıları Ali Kopuz, Tamer Kıran ve TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Şaban Karamehmetoğlu ile birlikte dehlize yöneldik. Hisarcıklıoğlu ile dehlize girerken, Mesa yöneticisi bilgiyi verdi:
- Burası daha sonraki dönemlerde zindan olarak kullanılmış.
Projeyi “yap-işlet-devret” modeliyle üstlenen TOBB Gümrük ve Turizm İşletmeleri A.Ş. (GTİ) Yönetim Kurulu Başkanı Arif Parmaksız araya girdi:
- Adadaki tarihleri Bizans dönemine uzanan iki ayrı şato kalıntısı, sarnıç ve zindan koruma altına alındı. Bu eserleri restorasyon çalışmaları tamamlandığında tarihsel değerine yeniden kavuşacak.
Şu noktanın altını ısrarla çizdi:
- “Demokrasi ve Özgürlük Adası” projesi hazırlanırken adanın tarihi varlıklarına sahip çıkılması birinci öncelik olarak kabul edildi.
Tur sırasında Mesa İnşaat ekibinin elindeki Ebru Elmas Mimarlık Bürosu tarafından hazırlanmış rölöve raporundan bir bölüm dikkatimi çekti:
- Yassıada 1947’de Deniz Kuvvetleri tarafından satın alındı.1949’da inşaata başlandı. 1952’de eğitim hizmetlerine açıldı. O sırada Deniz Kuvvetleri Komutanı olan Oramiral Sadık Altıncan’ın çabaları ile Yassıada Eğitim Komutanlığı adıyla 2 bin kişilik iskan, iaşe ve ibade kapasiteli modern bir deniz eğitim tesisi kuruldu.
Arif Parmaksız, gerek Yassıada’ya yaklaşırken, gerekse tur sırasında sıklıkla şu nokta üzerinde durdu:
- Sona yaklaşılsa bile inşaat devam ediyor. İnşaat sürdüğü için adada beton yoğun görüntü dikkati çekiyor.
Ardından ekledi:
- Proje tamamlandığında Yassıada peyzaj çalışmaları ile yeşillendirilecek, gerekli ağaç dikimleri yapılacak.
Elindeki sunumdan “Demokrasi ve Özgürlük Adası”nın tamamlanması sonrası hedeflenen görüntülerini gösterdi:
- Bu çalışmalar sonrası uzun yıllardır atıl halde duran Yassıada, çok daha yeşil, tarihi kalıntıları canlanmış şekilde halkın kullanımına açılacak.
İnşaatın sürdüğü Yassıada’daki beton yoğun görüntü bir gerçek.Projenin tamamlanmasına 5-6 ay gibi bir süre kaldı... “Demokrasi ve Özgürlük
Adası” açıldığında, “yeşile dönüş” oranını hep birlikte göreceğiz değil mi?
KÜLLİYE'DE 'EFULİ' VE 'EJDER' SUYU İÇİLDİ
CUMHURBAŞKANI Recep Tayyip Erdoğan’ın Cumhurbaşkanlığı Külliyesi bahçesinde gerçekleşen “30 Ağustos Zafer Bayramı” resepsiyonunda Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Büyükdede, Yatırım Ajansı Başkanı Arda Ermut ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle ile sohbet ederken Cumhurbaşkanlığı Sosyal Hizmetler Müdürü Seyit Başkonak yanımıza geldi:
- Yine sürprizlerimiz var.
Sunulan içecekleri sıraladı:
- Ejder Meyveli Smoothie (Chia tohumu eşliğinde), Efuli (Liçi meyvesi eşliğinde), Aloevera (Starex meyvesi eşliğinde), Orman Meyveli Special, Bahçe Naneli Limonata, Taze Sıkılmış Portakal, Taze Sıkılmış Greyfurt, Taze Sıkılmış Havuç, Taze Sıkılmış Elma.
Yiyecek ikramlarını kokteyl masalarına koydukları listeden gösterdi:
- Pataşur içerisinde Çerkez Tavuğu, Zencefilli Somonlu Suşi, Tartalet içerisinde Antakya usulü Humus, Susamlı Levrek Simidi, Aydın usulü kuzu çöp şiş...
Ardından Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nin maketinin bulunduğu masayı işaret etti:
- Bunu, “Milletin evinden ikram” gibi bir konsept olarak düşündük...
Başkonak ve ekibi, ikramda birçok lüks oteli geride bırakacak iş çıkarıyor...
OSMANGAZİ'NİN DOLARI 3.77 LİRA
AK Parti Milletvekili Mücahit Arslan’ın hayatını Kübra Saruhan’la birleştirdiği düğünde Nurol Holding Başkan Yardımcısı Oğuz Çarmıklı ve Mudo’nun kurucusu Mustafa Taviloğlu ile aynı masada oturduk. Çarmıklı, kurlardaki yukarı yönlü oynaklığın etkisini konsorsiyum ortağı oldukları Osmangazi Köprüsü’nden örnekle ortaya koydu:
- Osmangazi Köprüsü’nde Hazine’nin bize ödeyeceği fark için ABD Doları kuru 31 Aralık 2017’de 3.77 TL’ye sabitlenmişti.
Fark ödemesinin 16 ay sonraya sarktığını belirtti:
- 2018 yılının fark ödemesi 2019 Nisan’ında gerçekleşecek.
Gişelerde zaman zaman mükerrer ücret tartışmalarının yaşandığını aktardım, bazı lüks araçların uzunluğundan kaynaklanan sorunu paylaştı:
- Karayolları, gişelerde araç boyu ölçen cihaz seçiminde bazı lüks araçları dikkate almadı. Bu nedenle bazı lüks araçlar ağır vasıta gibi algılanıyor.
Paylaş