Türkiye’ye gelen turist krize rağmen artıyor tanıtıma moral oluyor

GEÇEN ağustos ayının ikinci yarısı, İzmir’de Orkide markasıyla üretim yapan Küçükbay Yağ Sanayii A.Ş.’nin fabrikası... Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Küçükbay’la yaptığımız fabrika turundan sonra şirketin tanıtım filmini de izledik.

Haberin Devamı

Küçükbay, şirket filminin ardından bir de Türkiye’nin tanıtım filmini ekrana yansıttı:

- Dünyanın çeşitli noktalarında katıldığımız fuarlardaki standlarımıza mutlaka bu filmin CD’lerini koyuyoruz. Standda bir yandan kendi ürünlerimizi tanıtırken, diğer yandan Türkiye’nin tanıtımına omuz vermeye çalışıyoruz.

- Nasıl, ilgi görüyor mu?

- Elbette... Biz bu CD’den şimdiye kadar 10 bin adet dağıttık.

Ahmet Küçükbay’la sohbetimizden bu ayrıntıyı geçen gün söz konusu filmde imzası olan ve Türkiye’nin tanıtımında görev alan ajanslar arasında bulunan
dDf’in ortaklarından Esra Ekmekçi’ye aktardım.

Ekmekçi, önce Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay’ın sıklıkla altını çizdiği son verilere dikkat çekti:

Haberin Devamı

“2009’un ocak-eylül döneminde Türkiye’ye 21 milyon 830 bin 38 turist geldi. Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1.47’lik artış oldu. Oysa rakiplerimiz Yunanistan yüzde 8.6, İspanya yüzde 5.5 ve Mısır yüzde 7.7 küçülme yaşadı.”

Ertuğrul Günay, en son Türkiye Gazeteciler Cemiyeti’nin (TGC) “Babıali Şenlikleri” kapsamında yaptığımız kısa Topkapı Sarayı turu sırasında bir kez daha vurgulamıştı:

“Global kriz ortamında turizmde ciddi bir gerileme yaşamamak bile önemli. 2009’u turist sayısında yüzde 1-2 artışla tamamlayabileceğimizi sanıyorum.”

Esra Ekmekçi, ardından dDf olarak Türkiye’nin tanıtımı görevini üstlendikleri pazarlardaki verilere vurgu yaptı:

- En önemli artışlardan birini İngiliz turist sayısında yaşadık. Krizde İngilizler tatil rotasını Türkiye’ye çevirdi. İngiltere’den bu yılın ilk 9 ayında yüzde
11.81 artışla 2 milyon 73 bin 317 turist geldi.

- Diğer pazarlarınızda durum nasıl?

- Fransız turist yüzde 4.84, İtalyan 5.97, İspanyol 4.54, Yunanlı 7.44, İskandinav 5.42, Bulgar 14.29, İsviçreli 15.20 ve Polonyalı turist yüzde 5.81 arttı.

- Avrupa’nın tümünden gelen turistte durum ne?

- Almanya-Avusturya, Rusya-Ukrayna haricindeki tüm Avrupa ülkeleri ile Türk Cumhuriyetlerini kapsayan coğrafyada tanıtım yapıyoruz. Avrupa ülkelerinden ilk 9 ayda yüzde 3.41 artışla 11 milyon 497 bin turist geldi.

Haberin Devamı

- Artışta büyük payı kendinize mi çıkarıyorsunuz?

- Hayır, öyle bir iddiamız yok... Ama krize rağmen tanıtım yaptığımız pazarlardan Türkiye’ye yönelen turist sayısının daha fazla artması bizi mutlu etti...

Türkiye’nin tanıtımında görev alan 6 ajans, çizilen çerçeve içinde elinden geleni yapıyor...

Gelen turist sayısına elbette hepsinin katkısı oluyor...

Ahmet Küçükbay gibi işadamlarının katkısını da unutmamak gerekiyor...

 

Ömer Koç, neden Koç hissesi sattı

 

PAZARTESİ öğlen Keleşoğlu Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Keleş’le sohbet etmek üzere gittiğim restoranda Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç’u görünce hemen yanına gittim:

- Kardeşiniz Ömer Koç, geçen hafta Koç Holding hissesi sattı...

Haberin Devamı

- Evet... Hemen bunu tartışma, kavga gibi yorumlamayın.

- Bu satışın özel bir nedeni var mı?

- İhtiyaç hissetmiş ki sattı... Bu tür satışlar çok normaldir...

Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Koç, geçen hafta İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda (İMKB), elindeki Koç Holding hissesi oranını yüzde 2.8’den yüzde 1.8’e indiren bir satış işlemi gerçekleştirmişti...

Yazarın Tüm Yazıları