Paylaş
- Türkiye, İngiltere’den sonra bizim en büyük pazarımız. 23’ü İstanbul’da, 7’si Ankara’da ve 4’ü de İzmir’de olmak üzere 47 mağazamız var. İstanbul’daki Bağdat Caddesi mağazamız, bayrak gemisi, lokomotif görevi görüyor. Alanı istediğimiz büyüklükte olmasa da Kanyon’daki mağazamız çok başarılı gidiyor.
Türkiye, Rusya ve Ukrayna’yı emanet ettikleri Fiba Holding’i övdü:
- Fiba, bizim için çok güçlü ve başarılı bir partner. Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin, çok güçlü bir işadamı. Rusya ve Ukrayna’da da çok başarılı işler yapıyorlar. Rusya’da 37, Ukrayna’da 13 mağazamız var. Özellikle Rusya’da da çok iyi büyüyoruz.
Türkiye’nin önemine bir başka yönden baktı:
- Türkiye bizim için sadece iyi bir pazar değil, aynı zamanda önemli tedarik merkezlerimiz arasında yer alıyor. Türkiye’den yılda 350 milyon dolarlık hazır giyim alımı yapıyoruz. Çok da memnunuz.
- Türkiye’de M&S için üretim yapan kaç şirket var?
- 50 üreticiden alım yapıyoruz. Ayrıca, İstanbul’da M&S’in bir merkez ofisi de var. Bu ofis bir yandan Türkiye’den alımları yönetiyor, diğer taraftan Doğu Avrupa ve Kuzey Afrika ülkelerine dağıtım yapıyor.
50 Türk hazır giyim üreticisini ayrım yapmadan değerlendirdi:
- Tedarikçilerimiz çok başarılı. Hem tasarımda iyiler, hem üretim kalitesinde. Buradaki tedarikçilerimiz hızlı modaya da çok başarılı şekilde uyum sağlıyor.
- Türkiye için yeni planlarınız var mı?
- Önceliğimiz Türkiye’de daha da büyümek. Uygun lokasyonlar karşımıza çıktığında Fiba ile birlikte değerlendirip yeni mağazalar açacağız. Aynı tempoyu Rusya ve Ukrayna’da da tutturmak istiyoruz.
- Rusya ve Ukrayna’daki başarısı, Fiba Holding’e yeni ülkeleri emanet etmenizi sağlar mı?
- Bizim mevcut pazarlar arasında bir teklif yapmamız söz konusu değil. M&S, 41 ülkede var. Yeni pazarlara gitme konusunda önümüze fırsat çıkarsa Fiba ile oturup birlikte karar veririz.
Geçen yıl haziran ayı başında Fiba Grubu’na bağlı Credit Europe Rusya’nın 15’inci kuruluş yıldönümü nedeniyle Moskova’ya gittiğimizde oradaki en hareketli M&S mağazasını M&S Rusya Genel Müdürü Yeşim Aydınlıoğlu’yla birlikte gezmiştik.
Fiba Holding Perakende Grubu Başkanı Oya Şener’den Türkiye ce Rusya karşılaştırması yapmasını istemiştik:
- M&S Rusya’nın 2011 cirosu 150 milyon dolardı. 2012’de 180 milyon doları yakalar. Böylece Türkiye’de 160 milyon dolar düzeyinde beklediğimiz ciroyu da geride bırakabilir.
M&S, Türkiye’de 160 milyon dolarlık satış yapıyor, buna karşılık 350 milyon dolarlık alım yapıyor.
Yani, kendi özelinde Türkiye açısından cari fazla veriyor.
Türkiye pazarına yerleşen yabancı şirket ve markaları bu yönleriyle de değerlendirmek gerekiyor.
Türkiye’deki gelişme beni oldukça etkiledi
MARKS&SPENCER CEO’su Marc Bolland, Türkiye’ye ilk kez 11 yıl önce geldiğini belirtti:
- 11 yıl önceyle karşılaştırdığımda Türkiye’de müthiş bir gelişme gördüm. Bu gelişme beni çok etkiledi.
4’üncü kez geldiği İstanbul’daki alışveriş merkezlerini değerlendirdi:
- Çok başarılı alışveriş merkezleri var.
Makinede yıkanan takım elbiseler satıyoruz
MARC Bolland, Marks&Spen-cer’da uygulamaya koydukları “Plan A”ya değindi:
- Bir yandan karbon ayak izimizi düşürmeye çalışırken, diğer taraftan tüketiciyi rahatlatacak ürünlerin geliştirilmesine odaklanıyoruz.
Bunlardan örnekler verdi:
- Kaşmir, ipek giysiler normalde çamaşır makinesinde yıkanmaz. Çünkü bozulur. Biz, tedarikçileri-mizle birlikte inovatif ürünlere yöneldik. Şimdi çamaşır makinesine yıkanabilen kaşmir ve ipek giysiler vitrinlerimizde var. Çamaşır makinesinde yıkanabilen takım elbiseler de satıyoruz.
Paylaş