Paylaş
Dergi, kapak konusunu “En Güçlü 100” sıralamasına ayırmıştı.
Saudi Oger Yönetim Kurulu Başkanı Saad Hariri’nin birinci, Saudi Bin Ladin Group Yönetim Kurulu Başkanı Bakr Bin Laden’in ikinci ve Arabtec Holding Yönetim Kurulu Başkanı Riad Kemal’in üçüncü sırada yer aldığı listeyi incelerken TAV Havalimanları Holding’in CEO’su Mustafa Sani Şener’in adı dikkatimi çekti.
Şener, listede 18’inci sırada yer almıştı. Listeden hemen sonraki bölümde, “En Güçlü 100”e girenler tek tek tanıtılmıştı. Bu bölümde Şener hakkında şu notlar vardı:
- Mustafa Sani Şener, Türk mühendis ve müteahhitliğini uluslararası platformlarda başarıyla temsil ediyor. Sani Şener’in başında bulunduğu TAV İnşaat, Doha Havalimanı ve en son Abu Dhabi Havalimanı Midfield Terminali altyapı işleri dahil birçok önemli projeye imza attı.
Derginin listeyi oluştururken dikkate aldığı kriterlere baktım:
· Ne kadar çok insan üzerinde etki bırakıyor.
· Şirketin cirosu, kârı, çalışan personel sayısı, mevcut ve izlediği projeler.
· Kriz stratejileri ve adaptasyon yetenekleri.
· Teknoloji ve inovasyona yaklaşımları.
· Liderlik statüleri ve entelektüel birikimleri.
Listeyi inceledikten sonra TAV Havalimanları Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Bengi Vargül’ü aradım:
- Sani Şener’in adını Körfez bölgesinde yayınlanan Construction Week dergisinin “En Güçlü 100” listesinde gördüm. 18’inci sırada yer alıyor. Bu listeye ilk kez mi girdi?
- Geçen yıl 88’inci sırada yer almıştı.
- 70 basamak birden yükselmiş yani...
- Evet, öyle oldu...
Vargül, Körfez’in inşaat sektörü için ortaya koyduğu potansiyele dikkat çekti:
- Önümüzdeki 5 yıl içinde 5 trilyon dolarlık altyapı yatırımının gerçekleştirilmesi öngörülüyor.
Listede Katar 2022 Dünya Kupası Komitesi’nin başında bulunan Qatar World Cup Bid CEO’su Hasan Al Thawadi’nin bulunduğunu gördüm.
Sonra TAV Havalimanları Holding’in bazı verilerine göz gezdirdim:
· 2010 yılı cirosu 785 milyon Euro, kârı 52 milyon Euro.
· Türkiye ve yurtdışında 10 havalimanı işletiyor.
· Dünyada 15 dolayında havalimanı ihalesini yakından izliyor.
· 18 bin 768 personel çalıştırıyor.
Grubun çalışan personel sayısındaki artış da çarpıcı:
· 2009’da çalışan sayısı 10 bin 719’du. 2010’da 18 bin 768’e çıktı.
Yani, bir yılda 8 bin kişilik istihdam artışı söz konusu olmuş...
TAV Havalimanları Holding bünyesindeki TAV İnşaat, bölgedeki iddialı konumunu korurken, Türkiye’deki önemli projelerde de öne çıkmak istiyor.
Nitekim Sani Şener, kısa süre önce bunun örneğini şu sözlerle verdi:
- İstanbul’a 3’üncü köprü ihalesine katılmayı düşünüyoruz. İhaleye bölgemizden bir ortakla birlikte girebiliriz.
TAV’ın kuruluşu daha dün gibi... Tepe-Akfen-Vie konsorsiyumu, şirketi isimlerinin baş harflerini birleştirerek Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali’nin ilk işletme ve yenileyip, büyütme ihalesine girdiğinde kurdu...
Küçük hissedar Sani Şener’i de yola çıktıkları ilk günden itibaren şirketin CEO’luğunda tuttu. Kısa süre sonra Vie konsorsiyumdan koptu ama Tepe-Akfen ikilisi, ortakları Şener’in yönetim becerisiyle işleri büyüttü. Türkiye’nin yurt dışına açılan ilk havalimanı işleten markası oldu...
10-11 yıl gibi kısa sürede 18 bin 768 kişilik istihdama ulaşmak, TAV Grubu’nun ve Şener’in başarısını ortaya koyuyor.
Paylaş