Şarap imparatoru Parker sürpriz tadımla iyi not verdi, ‘Urla’ havaya uçtu

ŞARAP tadım dünyasının “imparatoru” olarak bilinen ABD’li Robert Parker’ın ekibinden biri, Urla Şarapçılık’ın önologu Gerald Lafont’u aradı:

Haberin Devamı

- Sizin “Nero d’Avola”yı tesadüfen tatmıştım. Bu şarap Robert Parker’ın ilgisini çekebilir. Bize bir numune ve bağınız, şaraphanenizle ilgili bilgi gönderir misiniz?
Önolog durumu Urla Şarapçılık Yönetim Kurulu Başkanı Can Ortabaş ve ortaklarından Bülent Akgerman’la paylaştı. Hemen ürünlerinden örnekler ve bilgiler hazırlanıp, Parker’ın ekibine gönderildi.
Robert Parker, Nero d’Avola’nın yanı sıra Urla Şarapçılık’ın iddialı ürünü Tempus’u da tattı. Tadım notlarını da bir süre sonra internetteki sitesine koydu:
- Türkiye’nin İzmir kentinde üretilen Tempus adlı “üstün” bir şarap tattım. Merlot, syrah, cabarnet franc ve sauvignon karışımı. Çok çok lezzetli bir ürün. Amerika’ya ithal ediliyor mu, bilmiyorum.
Şarap işine girdiğinden beri Robert Parker’ın sitesini de yakından izleyen Can Ortabaş’ı bir arkadaşı uyardı:
- Farkında mısın, Robert Parker, sizin Tempus’la ilgili çok güzel şeyler yazmış...
- Nerede?
- Kendi sitesinde.
- Nasıl oldu da ben görmedim. Aslında Parker’ın sitesini izlerim.
Can Ortabaş hemen siteye girip baktı, Parker’ın Tempus’la ilgili “90-95 puan”a denk gelen yorumunu gördü. Bunun üzerine kendilerine tadımdan gönderilen fotoğrafı anımsadı:
- Fotoğrafıyla birlikte kamuoyuna duyursak mı?
Parker’ın ekibinden uyarı geldi:
- Robert Parker, eski mesleği avukatlıktan dolayı “şarap avukatı” olarak da anılır. Ancak, kendi sitesinde yayınlanmamış fotoğraflarının yayınına asla izin vermez.
Bunun üzerine fotoğrafın Robert Parker’ın sitesinde yayınlanmasını bekledi. Fotoğrafın yayınlanmasından sonra Bülent Akgerman beni aradı:
- Çok mutluyuz, gururluyuz... Türk şarapçılığı adına sevinçliyiz.
- Hayırdır?
- Şarap tadım imparatoru olarak bilinen Robert Parker bizim ürünlerimizi tatmıştı. Tempus’la ilgili çok güzel yorumlar yapmış. Bu hem Urla Şarapçılık, hem de Türk şarap sektörü için önemli bir aşama.
Akgerman’dan Parker’ın yorumlarını ve diğer bilgileri istedim. Bilgileri beklerken Can Ortabaş da dayanamayıp aradı:
- Robert Parker’ın şaraplarımızı biraz da tesadüfen tadıp, sonra Tempus’la ilgili çok iyi notlar düşmesi, bizim için, sektörümüz için çok önemli bir gelişme.
Ortabaş, ardından Robert Parker’a gönderdiği mektubu benimle de paylaştı:
- Türk şaraplarının ve şarapçılığının incelenmesi için sizin tadım notlarınızın bir başlangıç olduğunu ümit ediyoruz. Dünyanın artık Türkiye’nin ciddi bir şarap üreticisi ülke olduğunun görülmesi, dikkate alınması gerekiyor.
Ortabaş, mektubunu davetle noktalamış:
- Türk şarap sektörü adına sizi ülkemize davet etmeyi, Türkiye’nin ne kadar nefes kesici olduğunu göstermeyi görev kabul ediyoruz.
Biz Bülent Akgerman ve Can Ortabaş’la bunları konuşurken, Hong Kong’da şarap tadım organizsayonu vardı. Robert Parker ve Financial Times’ın şarap yazarı ve uzmanı Jansis Robinson da oradaydı.
Hürriyet Ekonomi Servisi’nden Demet Cengiz Bilgin de Kavaklıdere Şarapları’nın Murahhas Azası Ali Başman’la birlikte tadımı izledi, Türk şarap sektörüne dönük güzel izlenimler aktardı...
Türkiye bağcılıkta dünyanın ilk 5 ülkesi arasında bulunsa da Can Ortabaş’ın altını çizdiği gibi 41’inci sırada yer alıyor...
Ancak bu gelişmeler, Türk şarap sektörünün dünyada artık kendinden söz ettirecek noktaya geldiğini gösteriyor...

Haberin Devamı

Dice Kayek Lafayette’de bir ay ‘Pop-Up’ yaptı ciroda ilk 10’a girdi

Haberin Devamı

DİCE Kayek markasını Paris’te kardeşi Ece Ege’yle birlikte yaratan, önümüzdeki yıl 20’nci yıllarını kutlamaya hazırlanan Ayşe Ege, Fransa’nın başkentinin ünlü mağazası Galeries Lafayette’de ekim ayında yaşadıkları başarıyı paylaştığı bir mesaj gönderdi:
- 3-29 Ekim arasında Galeries Lafayette’in yeni konsepti “Pop-Up Store”de dünyanın en prestijli markalarının bulunduğu birinci katında yerimiz aldık.
Ayşe Ege, “Pop-Up Store” uygulaması hakkında bilgi vermiş:
- Galeries Lafayette, 1 ay süreyle lüks markaların bulunduğu birinci katında 25 metrekarelik bir alanı dünyaca ünlü büyük markalara ayırıyor. Burada yer almak isteyenlere 2 yılda bir sıra gelebiliyor. Galleries Lafayette, sonbahar-kış koleksiyonlarımızı çok beğenince Dice Kayek’e burada yer verdi.
Ardından sözünü ettiği birinci katta yer alan ünlü markalardan örnekler sıralamış:
- Galeries Lafayette’in birinci katında 17 lüks, 28 kreatör markası yer alıyor. Lüksler arasında Louis Vuitton, Christian Dior, Yves Saint Laurent yer alıyor.
Bu noktada Türk tasarım ofisi Autoban’la işbirliğine dikkat çekmiş:
- Autoban’la yaptığımız işbirliği, bu projede bizi başarıya taşıdı. İki Türk kreatif markanın sinerjisi, ortaya mükemmel bir proje çıkardı.
Ayşe Ege, Galeries Lafayette ili ilgili bazı verileri de ortaya koymuş:
- Galeries Lafayette, dünya modasının kalbi Paris’te Louvre Müzesi’nden sonra ziyaret açısından ikinci sırada yer alıyor. Günde 80-100 bin ziyaretçi mağazaya giriyor. Müşterilerinin çoğunu Asyalı zengin turistler oluşturuyor.
Kendilerinin de zengin Asyalı turistleri dikkate aldıklarını vurgulamış:
- Biz de Çin kökenli bir Fransız satış elemanı aldık. Bunun satışlarımıza önemli katkısı oldu.
Rakamları vermese de ciro başarılarını da anlatmış:
- Dice Kayek, 3-29 Ekim döneminde ünlü markalar arasında ciro açısından ilk 10’a girdi. Aksesuar olmadan sadece hazır giyimle bu ciroyu yapmak bizim için önemli bir başarıydı.
Sonra da bu projenin Türk hazır giyimi açısından önemine vurgu yapmış:
- Uluslararası alanda Türk tasarımını tanıtmak için yaptığımız çalışmaların meyvesini artık toplama zamanı. Galeries Lafayette’deki proje, bunun önemli bir göstergesi. İyi bir tasarım ile gerçekleştirilen koleksiyonlar, dünyada kendine yer açabiliyor. Türkiye, üretim açısından bulunmaz bir fırsat ülkesi olduğunu gösteriyor.
Ayşe Ege, 30 Ekim’de Galeries Lafayette’deki yerlerini Miu Miu’ya bıraktıklarını belirtip, eklemiş:
- Galeries Lafayette’deki bir aylık proje sırasında hem güzel yorumlar hem de yeni teklifler aldık...
Dice Kayek, geçen 20 yıla yakın sürede İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği ve Dış Ticaret Müsteşarlığı başta olmak üzere Türkiye’deki önemli kurumların desteğini arkasında aldı...
Çok büyüme şansı yakalayamasa da Paris’te hep adından söz ettirmeyi başardı... Türkiye’de Ayaydın Group’la birlikte Machka adlı markayı yarattı...
Galeries Lafayette morali, şimdi Dice Kayek’e yeni kapılar açtı...

Yazarın Tüm Yazıları