Paylaş
- Türkiye, bizim için fantastik ülke. Türkiye’nin son 20 yıldaki gelişimi çok hızlı. Türkiye’nin gelişim süreci Avrupa Birliği ülkelerine göre çok daha hızlı. Türkiye, çok üretken, hızlı karar alabiliyor, çok etkin çalışabiliyor ve verimli sonuçlar elde edebiliyor.
Milani, Türkiye’yi övünce sorduk:
- Türkiye sizin için fantastik ülkeyse neden ikinci fabrika için 19 yıl beklediniz?
- Indesit Company olarak son 19 yılda 2 büyük şirket satın alması yaptık. Rusya’da Stinol’ü, İngiltere’de Hotpoint’i satın aldık. İki pazarda da payımız çok küçüktü, şimdi lideriz. Bu operasyonlar zaman aldı.
1994’te Manisa’daki buzdolabı fabrikasını Pekel’den aldıklarında kapasitesinin yılda 200 bin adet düzeyinde olduğunu kaydetti:
- Aslında Türkiye’ye bu 19 yılda sürekli yatırım yaptık. Kapasitemiz yılda
1.5 milyon adet buzdolabına çıktı. Bu artış ek yatırımlarla
oldu. Yeni yatırım olmasa da büyümeyi sürdürdük.
35 milyon Euro’luk yatırımla Manisa’da Eylül 2014’te seri
üretime başlayacak çamaşır makinesi fabrikasının Türkiye’deki büyümelerini tetikleyeceğini vurguladı, Indesit Company Türkiye
Ülke Müdürü
Turgay Dağ’a döndü:
- Türkiye’de lider olmak gibi bir hedef bizim için gerçekçi olmaz. Ancak, 4-5’inci sırada yer almak da bize yetmez.
Zaten Turgay da böyle bir pozisyonla yetinmez. En azından ilk 3’te yer almayı planlıyoruz.
Doğu Avrupa ve ve Ortadoğu pazarı için Türkiye’nin iyi bir merkez olduğuna dikkat çekti:
- Manisa’daki mevcut üretimimizin yüzde 80’i ihracata yönelik olsa da, Türkiye’deki iç pazar da bizim için büyük önem taşıyor.
Lafa gelince Türkiye, “fantastik ülke” oluyor...
Bu durum uluslararası yatırıma aynı oranda yansımıyor.
Evet, Indesit’in satış listesinde Arçelik de yer alıyor
INDESIT Company Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Marco Milani, buluştuğumuz odaya girdiğinde Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu ile karşılaştığını belirtti:
- Levent, ekiple birlikte standımızı ziyaret etti.
Mart ayının ilk yarısında gündeme gelen haberi anımsattık:
- Merloni ailesinin Indesit Company’deki
yüzde 44.2’lik hissesini satabileceği dünya devleri arasında Whirpool
(ABD), Haier (Çin),
Electrolux (İsveç) ve Bosch-Siemens’in (Almanya) yanısıra Arçelik’in adı da yer aldı. Bu konuda son durum nedir?
- Bu, söylenti değil gerçek. Merloni ailesi, Indesit Company’deki yüzde 44.2’lik payını satmayı planladığını açıkladı. Bu işi aile yürütüyor. Açıkladıkları listede Arçelik de var.
Polonya Avrupa için en iyi üretim merkezi
MARCO Milani’ye yatırım çekme açısından Polonya’nın Türkiye’yi neden geçtiğini sorduk:
- Indesit Company, son 10 yılda 5 yeni fabrikadan 4’ünü Polonya’ya, birini Türkiye’ye yapmış. Polonya sevginizin kaynağı nedir?
- Polonya ile Türkiye, işçilik maliyetinde aynı düzeyde. Ancak, Türkiye AB’ye tam üye değil, Polonya üye. Avrupa için lojistik açıdan Polonya daha avantajlı.
Türkiye’de üretim rekabetçi
olsa da, lojistik maliyeti o avantajı götürüyor. Polonya, güçlü teşvikler veriyor. Başarılı yan sanayi var ve Avrupa’nın kalbinde.
İtalya’daki işçiye saatte 24, Türkiye’de ise 7 Euro ücret ödüyoruz
MARCO Milani, Türkiye’de üretimin kendileri için hâlâ rekabetçi olduğunu işçilikle ortaya koydu:
- İtalya’da işçilik maliyetimiz saatte 24 Euro. Türkiye’de ise 6.5-7 Euro.
Indesit Türkiye Ülke Müdürü Turgay Dağ’a döndüm:
- Siz İtalya’daki saatlik işçi ücretini 16 Euro, Türkiye’dekini de 6 Euro olarak aktarmıştınız.
- 16 Euro, Indesit İtalya’daki en düşük saat ücreti. Türkiye Indesit’te ücret yüksektir. Ortalama saat ücretimiz 6.3 Euro’ya denk gelir.
- Bu durumda bir buzdolabının İtalya’daki işçilik maliyeti 2 saatte 48 Euro’yu buluyor. İtalya’da yılda 1 milyon buzdolabının Indesit’e işçilik maliyeti 48 milyon Euro’ya ulaşıyor. Bizde 12 milyon Euro dolayında değil mi? Yani, fark 36 milyon Euro.
- Evet...
Paylaş