Paylaş
- Philips’te 14 yıl çalıştım. Bunun 7 yılı Türkiye, 7 yılı da yurtdışındaki görevlerdi.
- Yurtdışında nerelerde bulundunuz?
- Dubai’de Philips’in Ortadoğu ve Afrika Bölge Başkanıydım. Sonra Viyana’ya gittim. Bu kez görevim Doğu Avrupa Başkanlığıydı. Ardından yeniden Dubai’ye döndüm.
- Neden?
- O dönemde Philips’in Asya Pasifik ve Latin Amerika’nın bir bölümünü kapsayan bölgesinin başkanlığına atanmıştım. Bu görevdeyken kelimenin tam anlamıyla uçakta yaşıyor gibiydim. 90’ın üzerinde ülkeyi kapsayan operasyonlarda rolümüz oldu.
- 7 yıla epey görev değişikliği sığdırmışsınız...
- Daha bitmedi... Son olarak Amsterdam’daydım.
- Orada göreviniz neydi?
- Batı Avrupa ve Amerika Başkanı’ydım. Artık Philips’in en tepe yönetimindeki 20 kişiden biri konumundaydım.
- Ne kadar güzel... Sonra?
- O görevdeyken Türkiye’ye dönmeye karar verdim...
- Philips’te bir sorun mu oldu? Görünen o ki daha yükselme şansınız varmış...
- Hayır, bir sorun yoktu. Kızım için Türkiye’ye dönmek istedim. 15 yaşındaki kızımın liseyi Türkiye’de okumasını istedim.
- Bunun özel bir nedeni var mı?
- Kızım ilköğretim dönemini 4 farklı ülkede, 5 farklı okulda tamamladı. Aslında esnek bir yapısı var. Yeni ortamlara çok rahat uyum sağlayabiliyor ama lise tam köklü arkadaşlıkların oluştuğu dönem.
O yüzden böyle bir karar aldım.
- Doğan Online’la nasıl bağlantınız kuruldu? Head hunter(beyin avcısı) mı aracı oldu?
- Head hunter aracılığıyla Hanzade Doğan Boyner’le buluştum. Şirketi ilk kurduğu günleri, o zamanki ve şimdiki vizyonunu dinledim. Böylece Doğan Online’da 3 hafta önce göreve başladım.
- Philips gibi dünya devi bir şirketin en tepesine doğru yaklaşmışken Doğan Online’a geçmek sizin için nasıl bir karardı?
- Aslında yurtdışında başka uluslararası şirketlerden reddetmesi zor teklifler aldım. Ancak, Türkiye’ye dönmek istiyordum. Ayrıca Doğan Online, yüzdelerle değil, çarpanlarla büyüyecek bir gelecek gösteriyor. İyi kurgulanmış yapının çarpan etkisiyle büyüme hikayesinin içinde olmak, onu yönetmek bana daha cazip geldi.
- Büyüme hedefiniz konusunda örnek verebilir misiniz?
- Örneğin 3 yılda 5 kat büyümek gibi.
- Bu mümkün olabilir mi?
- Hem Türkiye’de, hem de Doğan Online’da o potansiyel var...
- Büyüme planlarınız içinde şirket satın almalar da olacak mı?
- Organik büyümenin yanısıra inorganik büyüme planımız da elbette var. İnorganik bölümde küçük ölçekli ama büyüme potansiyeli görünen bazı internet üzerinden çalışan yapıları kurucusunu da hissedar olarak koruyarak bünyeye katma düşüncemiz var.
- Düşündüğünüz örnekler var mı?
- Büyüme potansiyeli gördüğümüz örneklerden bir liste oluşturduk. Sayıları 20’yi buluyor. Ayrıca bize çok başvuru da oluyor. Onları da değerlendirmeyi düşünüyoruz.
Yenal Gökyıldırım’ın anımsattığı verilere göre, Türkiye’de 35 milyon internet kullanıcısı var. Bunların 25 milyonu 15 yaşın üzerinde. Doğan Online, bünyesindeki 10 markayla 25 milyon kişinin yüzde 60’ına dokunuyor...
Doğan Online şimdi Philips gibi bir dev grupta Batı Avrupa ve Amerika’yı yönetmiş Yenal Gökyıldırım’ın kaptanlığında daha iddialı hedeflere doğru yürüyor...
Manevi tatmini daha çok olur
YENAL Gökyıldırım, uluslararası bir grupta yönetici olmakla
Doğan Online’ı yönetmenin farkını şöyle ortaya koydu:
- Uluslararası bir grupta, sistemin parçası olmak söz konusu... Elbette oralarda başarmanın ayrı güzellikleri var. Ancak, Doğan Online’de hedeflediğim büyümenin bir parçası olmak, bana daha fazla manevi haz verir.
200’ü yazılımda olmak üzere 600 kişi çalışıyor
DOĞAN Online CEO’su Yenal Gökyıldırım, çatıları altındaki hepsiburada.com’un 3.5 milyon üyesi olduğunu vurguladı:
- Hepsiburada, her ay 200 bin dolayında siparişi adreslere teslim ediyor.
Sanal alışverişteki potansiyele örnek verdi:
- 6 milyon kişi internet bankacılığını kullanıyor. Bu, 6 milyon kişinin internette parasal işlem yapma konusunda güven sorunu yaşamadığını gösteriyor. Öyleyse, bunların tümü potansiyel müşterilerimiz olabilir.
- Doğan Online’da kaç kişi çalışıyor?
- 600 personelimiz var. Bunların 200’ü yazılım kadrosunda bulunuyor.
Doğan Online’ın hangi markası neler yapıyor
YENAL Gökyıldırım, Doğan Online’nın çatısı altındaki sanal ortam markalarından bazı örnekleri sıraladı:
· hepsiburada.com: En büyük alışveriş sitesi. Adından da anlaşıldığı gibi elektronikten giyime herşey var. Müşterilerle ilgili veri tabanı, kimin alışverişte nelere yöneldiğini bize gösteriyor. Müşterimiz isterse sadece ilgilendiği bölümlere yönlendirilebiliyor.
· nesine.com: Canlı olarak maç sonuçlarını almak, ilk golü kimin atacağına, kaç gol atılacağına dönük şans oyunu oynamak mümkün. Spor Toto’nun izniyle bunu yapıyoruz.
· bigpara: Profesyonel borsa oyuncularının da yakından izlediği bir site oldu.
· mahmure: Kadınlara yönelik bir site.
Gökyıldırım’a e-kolay’ın internet servis sağlayıcısı olarak yola çıktığını anımsattım:
- Başta Hanzade Doğan Boyner olmak üzere grubumuz kendine bu alanda istikrarlı bir yol seçmiş. O altyapı üzerine önü açık, gelişen ve gelişebilecek markalar oturtmuş.
Gökyıldırım’ın hedeflerine bakılırsa, Doğan Online bünyesinde 10 olan marka sayısı, önümüzdeki dönemde daha da artacak.
Paylaş