Paylaş
Şirketin yönetimindeki oğulları Ahmet ve Mustafa Bozkurt’a konuyu açtı. Ahmet Bozkurt, babasıyla birlikte Mitsubishi’den greyder bölümünün alımı için görüşme trafiğinde yer aldı. Mitsubishi Heavy Industries yönetimi öncelikle niyetini açıkladı:
Greyder işkolumuzu sürdürecek bir yatırımcıya vermek istiyoruz. Tayland’daki üretimin sürmesini, Japonya’daki bayi ve müşterilerle sıcak ilişkinin devamını bekliyoruz.
Baba Bozkurt, Japon şirketlerle yıllardır iş yaptıklarını belirtti:
Ürün gamımızda greyderin olmasını istiyorduk. Sizden alacağımız fabrika, kalıp aparatları ve know how, bu eksiğimizi giderecek.
Mitsubishi yönetimi şu kuralı da ekledi:
Greyder sattığımız müşterilere hizmet vermeyi taahhüt edin.
Mitsubishi Heavy Industries’le kasım ayında imzayı atan, Tayland’daki fabrika ve tüm greyder haklarını şubat ayı başında devralan Hidromek’in Ankara Sincan’daki tesislerini geçenlerde Hasan Basri Bozkurt’la birlikte gezdim. Ahmet Bozkurt, görüşmelerden şu ayrıntıyı aktardı:
Mitsubishi, greyder işinden çıkarken arkasında kötü bir iz bırakmak istemiyordu. O nedenle bizden eski müşterilerine hizmet konusunda taahhüt istedi.
Baba Bozkurt, sürdürdü:
Bayi ağı konusunda da aynı titizliği gösterdiler. Bu arada Mitsubishi’nin greyder tasarımı da bize geçti. Dolayısıyla ürün geliştirmede bu iş bize güç kattı.
Bir süredir Hindistan’da da yatırımı düşündüklerini vurguladı:
Bizim o pazarda güçlü şekilde mutlaka olmamız lazım. Şimdi önceliğimiz Tayland’daki fabrikayı büyütmek olacak. Oradan ASEAN ülkeleri pazarına yükleneceğiz. Hindistan’a da yönelebilir miyiz bakacağız. Olmazsa Hindistan’a yatırımı düşüneceğiz.
Tayland, Hindistan derken Hidromek’e hiç talip çıkıp çıkmadığını sordum:
Hidromek’i satmayı hiç düşünmedik. Ayrıca, tesislerimizde başka markalara üretim yapmayı da kabul etmedik.
Ardından Sincan’daki OSB’de yeni yatırıma başladıkları alana birlikte gittik:
Burası 1000 dönüm. OSB yönetimi, bu boyutta başka yer bulamadı. OSB’nin dağını bana verdi. Arsamızda 80 metre rakım farkı var.
Küçük taşocağını işaret etti:
250 milyon liralık yatırım planladık. İnşaatı kendimiz yapıyoruz. Arsamızdaki tepeyi traşlamak için bir taşocağı da kurduk. Kırdığımız taşları, dolgu malzemesi olarak kullanıp, arazimizi düzeltiyoruz.
Hasan Basri Bozkurt’un Karayolları’nda başlayan çalışma hayatı, Hidromek’in temellerini atmasıyla bambaşka bir başarı öyküsü ortaya çıkardı. O öykü Japon Mitsubishi’nin greyder birimini bünyesine katacak boyuta ulaştı...
Baba Bozkurt ve oğullarının yolu açık olsun...
20 dakikada bir eskavatör üretme temposu hedefliyor
HİDROMEK Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Basri Bozkurt, mevcut tesislerinde 1.5 saatte bir ekskavatör üretebilecek tempoya ulaştıklarını vurguladı:
- Şu anda tam kapasite çalışıyoruz. Hedefimiz 20 dakikada bir ekskavatörü banttan çıkarmak.
Yerli parçaları 350 tedarikçiden alıyor
HASAN Basri Bozkurt’a Hidromek’in yerlilik oranını sordum:
- Yerlilik oranımız ortalama yüzde 65 düzeyinde. Türkiye’den 350 tedarikçiden parça alıyoruz. Yurtdışından da 100 tedarikçi ile çalışıyoruz.
- Bir iş makinesi kaç parçadan oluşuyor?
- Ortalama 3 bin civarında.
Hepsinden yerim hepsinden yemem
ULUSAL Süt Konseyi Başkanı Harun Çallı’yı yanına alıp “Okul Sütü” programı için karşımıza oturan Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker’e kilo verme reçetesi soruldu:
- Hepsinden yerim, hepsinden yemem...
Ardından ekledi:
- Hiçbir diyetisyenin reçetesiyle de ilgilenmem. Aslolan insanın ihtiyacını bilmesidir.
Paylaş