Kapıyı berber arkadaşı açtı İstanbul’dan DHL Freight’in 12 ülkesini yönetiyor

BİZİ buluşturan Sedat Pişirici, DHL Freight Türkiye ve Ortadoğu Bölge Direktörü Selçuk Boztepe’ye ısrarla anımsattı:

Haberin Devamı

- Sizin berbere bıraktığınız CV (özgeçmiş) öyküsü çok güzel. Onu anlatmanız gerek.
- Nedir berbere CV bırakma olayı?
- Ben meslek lisesi ağaç işleri bölümü mezunuydum. Bir dönem bu işi yaptım. Bir gümrük müşavirinin yanındayken üniversiteye başlama şansı yakaladım. O sırada 24 yaşındaydım. Derken kardeşim çok fonksiyonlu elektrik süpürgesi pazarlamasına girdi. Onunla birlikte çalıştım. Bu arada üniversite bitti. Bir berber arkadaşım, “Müşterilerim arasında önemli insanlar var. CV’ni bırak” dedi.
- Bıraktınız mı?
- CV’mi berber
arkadaşıma verdim. Müşterilerinden DHL Express’in Eğitim Şefi’ne iletmiş. 3 ay sonra beni aradılar. 1998’de pazarlama biriminde işe başladım. DHL’de çeşitli görevlerde bulundum. Brüksel’deki merkezde çalışıp, zamanımın çoğunu havada geçirdiğim günlerde tam Heathrow’da (Londra) uçağa binmek üzereyken telefon geldi.
- Ne telefonu?
- Bana, “İstanbul’da DHL Freight’ı faaliyete geçireceğiz, bu işi sen yapacaksın” dediler.
- Biz daha çok DHL Express’i biliriz. DHL Freight ne iş yapar?
- Kara taşımacılığı. Zaten ben de başlangıçta, “Ben kamyonculuktan anlamam” yanıtı verdim ama onlar
bana güvenmişlerdi. 2004 yılında bir masa, bir kasa denilecek ortamda işe başladık.
- TIR filonuz var mı?
- Hayır yok. Biz Türkiye’deki 50 dolayında şirketin filosuna iş yaratıyoruz. Türkiye, toplam 55 bin araçla Avrupa’nın en büyük TIR filosuna sahip.
- Ortadoğu bölgesini size bağlamaları nasıl oldu?
- 6 yılda 1500 şirketin faaliyet gösterdiği rekabetin yoğun olduğu Türkiye pazarında 15’inci sıraya yükseldik. DHL’in marka gücü bizim önümüzü açtı. Türkiye’deki başarımız üzerine Ortadoğu’yu da buraya bağladılar.
- Kaç ülke size bağlı?
- Türkiye artı 11 Ortadoğu ülkesi. O bölgede kendimize Dubai’yi merkez seçtik. Suriye, Ürdün, Lübnan gibi ülkeler bu bölge kapsamında.
- Yıllık iş hacminiz ne kadar?
- Türkiye’de 10 bin TIR ve 250 bin tonluk operasyonumuz var.
- Lojistik sektörünün büyüklüğü ne kadar?
- 75 milyar dolarlık iş hacmine hizmet veren bir sektör.
Selçuk Boztepe, yaptıkları işin büyük TIR filosuna sahip şirketlere göre farkına dikkat çekti:
- KOBİ (küçük ve orta ölçekli işletmeler) dostu bir iş yapıyoruz. Yani bir KOBİ’nin tek paletlik yükünü dünyanın istediği noktasına ulaştırıyoruz.
Ardından bir başka ayrıntıya vurgu yaptı:
- Hizmet aldığımız TIR’ların şoförlerini özel eğitimden geçiriyoruz. Onlara katkımız oluyor.
Selçuk Boztepe, bir yandan kişisel olarak başarı öyküsüne imza atarken, diğer taraftan DHL Freight’ı bölgede öne çıkarıyor...
Büyüyen iş hacmi, Türk TIR’larına fırsat kapısı açıyor...

Haberin Devamı

Hazırgiyim yurtdışında 2023’te 20 bin mağaza ve 45 milyar dolarlık satışı yakalayacak

Haberin Devamı

DAMAT-Tween markasıyla bilinen Orka Group’un Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu’nun Kanal 24’ün başarılı spikeri Ahu Tanrıkulu’yla hayatını birleştirdiği nikahtayız...
Masamızda Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Hazır Giyim Meclisi ile Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Aynur Bektaş ve eşi Ayhan Bektaş, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve Koton’un Başkanı Yılmaz Yılmaz ve eşi Koton Başkan Yardımcısı Gülden Yılmaz ile Derimod’un patronu Ümit Zaim var.
BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, markalı ihracat yapan Türk hazır giyiminin 2023 hedefinden söz etti:
- 2023’te yurtdışındaki mağazalarımızın sayısı 20 bini, oralardaki yıllık satışımız da 45 milyar doları bulacak.
Yeri gelmişken şu noktanın altını çizdi:
- Dış ticaret mevzuatımızda kendi mağazalarımıza ürün göndermenin önünü
daha açık tutacak düzenlemeler yapılması gerekiyor.
Madem 2023’te 20 bin yurtdışı mağaza ve buralarda yıllık 45 milyar dolarlık
hazır giyim ürünü satma
hedefi var... Bu hedefe
destek verecek mevzuat altyapısını döşemek hükümete düşüyor.

Haberin Devamı

Koton’un Trablus’ta bir mağazası var

KOTON Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz’a Libya’daki olayları anımsattım:
- Libya’da mağazanız var mı?
- Trablus’ta bir mağazamız var.
- Durum nasıl?
- Henüz haber alabilmiş değilim.
Bazı Türk müteahhitlerinin şantiyelerinde yağmalama oldu, Türk işçileri acilen dönmeye başladı...
Türk iş dünyası “yeni pazarlar”a yönelirken Körfez ülkelerine uzandı, ciddi “siyasi risk” aldı...
DEİK İcra Kurulu Başkanı Rona Yırcalı’nın Mısır’daki gelişmeleri değerlendirirken gündeme getirdiği “Türk Eximbank sigorta sistemi oluşturmalı” çağrısı şimdi daha da anlam kazandı...

Gümrükte rüşvet bitsin diye elimizden geleni yapıyoruz

ORKA Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ile Kanal 24 spikeri Ahu Tanrıkulu’nun nikah töreninde Gümrük Müsteşarı Ziya Altunyaldız’la karşılaştım:
- Dış Ticaret Müsteşar Yardımcısı iken Gümrük Müsteşarı oldunuz. Tam göreve başladığınız günlerde rüşvet operasyonu gündeme geldi.
- Öyle oldu. Sayın Bakanımız Hayati Yazıcı başta olmak üzere elbirliğiyle sistemde rüşveti bitirecek adımlar atıyoruz. Tüm çabamız, çalışmalarımız bu yönde.
Ziya Altunyaldız’ın yılları Dış Ticaret Müsteşarlığı’nda geçti... Şimdi o deneyimini gümrüklerde sağlıklı sistemin oturtulması için ortaya koyacak...

Yazarın Tüm Yazıları