Paylaş
Özilhan ve Anadolu Holding Otomotiv Grubu Başkanı Kamil Eser’in birlikte imza koydukları pick-up üretimine dönük anlaşma belki ilk aşamada parasal büyüklük açısından çok da önemsenecek boyutta değildi.
Ancak, istikrarlı ortaklığın yeni bir aşamaya geçmesi açısından önemliydi.
Tören öncesi sohbet ederken Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, bazı verileri ortaya koydu: "Japonya, 2007 yılında çeşitli ülkelere toplam 73 milyar dolar doğrudan yatırım yaptı.
Bunun 50 milyar doları green field (sıfırdan) yatırım.
Türkiye bundan hiç pay alamadı.
Türkiye, Japonya’nın ’yatırım’ sıralamasında 108’inci."
Bu verileri duyduktan sonra Türkiye’de ilk Japon otomotiv yatırımını Isuzu’yla çeken Tuncay Özlhan’a sordum: "Cumhurbaşkanı Gül’ün bu seyahati sonrasında sıfırdan Japon yatırımı çekme konusunda bir hareketlenme bekliyor musunuz?"
Özilhan, her zamanki gibi iyimserdi:
"Ben Honda’yı Türkiye’de yatırıma ikna etmek için neredeyse kapısında yattım.
Türkiye’de birlikte çok dolaşıp konuştuk.
Asla Türkiye’de üretim düşünmüyor gibiydiler.
Sonunda ikna oldular.
Şimdi kendileri üretim yapıyor, gayet de memnunlar.
Ben bu seyahat sonrasında yüklenirsek yatırım çekebileceğimizi düşünüyorum."
Aynı soruyu Yatırım Ajansı Başkanı Alpaslan Korkmaz’a da yönelttim.
Korkmaz, 6 ay içinde Japonya’ya 4 kez gelmiş. Korkmaz’a göre Toyota, Honda ve Isuzu’nun üretim yaptığı Türkiye’de Japon yan sanayi yatırımları yetersiz:
"Japon yan sanayi üreticileriyle görüşmeler yapıyoruz.
Onları ikna edeceğimizi düşünüyoruz.
İkna çalışmalarında ana sanayinin de desteğini alıyoruz."
Isuzu’yla Anadolu Holding’in attığı önemli imzalardan birine Turgut Özal tanıklık etmiş.
Isuzu’nun Türkiye’deki adımını yeni bir aşamaya taşıyacak imzaya ise Cumhurbaşkanı Gül tanıklık yaptı...
Bakalım "türban" kararı ile AKP’yi kapatma davalarının gölgesinde Cumhurbaşkanı Gül’ün Japonya’dan yeni yatırım çekme ve işbirliklerine kapı açma konusunda ayağı uğurlu gelebilecek mi?
TOYOTA’DAKİ 500 TÜRK JAPONCA BİLİYOR |
Paylaş