Paylaş
1999’da İsveçli bir arkadaşı aklına girdi:
- Artık bir helikopter sahibi olmalısın.
Tavsiyeye uydu, ilk hekikopterini o yıl aldı:
- Türkiye’nin her noktasını havadan tanıyorum.
Başarı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ferda Yıldız, helikopter zevkini tadınca işi ilerletti:
- 2-3 yılda bir, “daha iyisini almalıyım” havasına girdim.
Derken 2005’te İtalyan-İngiliz ortak yapımı AgustaWestland helikopter aldı. Bu adım ona yeni iş kapısını açtı:
- 2007’de AgustaWestland’ın üreticisi Finmeccanica’dan, “Bölge distribütörümüz ol” teklifi aldım. 2 pilot ve bir teknisyenle Kaan Air’i kurduk.
Kaan isminin özel anlamının altını çizdi:
- 2.5 yaşındayken kaybettiğimiz oğlumun adı Kaan’dı. 1996’da elektrik sayacı şirketimi onun adıyla kurdum. Doğru dürüst kâr etmese de, oğlumun adını taşıyor diye ayakta tuttum. Helikopter işine de oğlumun adıyla girdim.
2005’ten itibaren AgustaWestland’ın dünyada tırmanışa geçtiğini anımsattı:
- Distribütörlüğü aldığımızda Türkiye’de son 10 yıldır hiç Agusta satılmamıştı. 2007’den bugüne 30 Agusta sattık.
Türkiye’de halen 80 helikopter bulunduğunu, bunların 45-50’sinin özel sektöre ait olduğunu belirtip, fiyat yelpazesine değindi:
- VIP Agusta’ların fiyatı 3.3 milyon Euro’dan 45 milyon Euro’ya kadar çıkıyor.
Kaan Air’in filosunda 9 AgustaWestland, 3 de farklı helikopter olduğunu vurgulayıp, kendine ait Türkiye’nin en büyük helikopter havaalanındaki hangarı gösterdi:
- Helikopteri satıp kenara çekilmiyoruz. Bakımından pilot eğitimine kadar her hizmeti veriyoruz. İsteyen şirketin helikopterini işletiyoruz. Pilotları da bizim kadroda bulunuyor. İsterlerse başkasına kiralama da yapıyoruz.
Kaan Air Genel Müdürü Kemal Süler, Satış ve Pazarlama Müdürü Tuba Oğuz’la hangarı gezerken dikkat çekti:
- Burası AgustaWestland’ın Avrupa onaylı bölgesel bakım merkezi.
Ardından kısa süre önce girdikleri yeni işi paylaştı:
- ABD’nin 42 eyaletinde 500’den fazla helikopterle hava ambulansı ve tur uçuşları yapan Air Methods’la ortak Helistar’ı kurduk. Sağlık Bakanlığı’nın hava ambulansı ihalesine girdik. Fiyatımız tutmadı, THK kazandı. Biz de yönümüzü bu konuda Avrupa ve Türki Cumhuriyetlere çevirdik.
İstanbul’da helikopterle turlara başladıklarına işaret etti:
- İstanbul’da 15 helikopter pisti var ve yeterli değil. Aslında yeni yaplacak yüksek binaların tepesine pist şartı gelmeli. İspark da Yenikapı ve Maltepe başta olmak üzere helikopter pisti işine de girdi. Biz de onlara 50 nokta gösterdik.
Başarı Grubu’nun cirosunun 800 milyon lira olduğunu aktarıp, ekledi:
- Helikopter, tüm işlerimiz içinde yüzde 5-10 pay alıyor ama büyüyecek.
Özel sektörün elindeki helikopterlerin toplam değeri 300-350 milyon dolar dolayında bulunuyor.
Helikopteri olan işadamı sayısı giderek artacak gibi görünüyor...
Elektrik hattına havadan kontrol tasarruf sağlıyor
BAŞARI Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ferda Yıldız, Türkiye’deki 150 bin kilometrelik elektrik nakil hattının havadan kontrol işine helikopter hizmeti verdiklerini belirtti:
- 4 helikopter saatte 30 kilometre hızla sürekli elektrik hatları üzerinde uçuyor. Helikopterdeki termal kameralar, hatlardaki ısı değişikliklerini saptıyor. Diyelim ki hava sıcaklığı 16 dereceyken, hatta sıcaklığın 85 dereceye çıktığı saptandı. Hemen TEİAŞ’a bildiriliyor. Hatta bir arıza, kopma oluşmadan müdahale etmeleri sağlanıyor.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız’ın bu işi çok önemsediğini vurguladı:
- Hat kopmadan sorunu gidermek TEİAŞ’a müthiş tasarruf sağlıyor.
Paylaş