Eşdeğer ilaçtaki büyük satışa Eczacıbaşı’ndan karikatürlü yanıt geldi

ECZACIBAŞI Topluluğu’nun eşdeğer (jenerik) ilaç işinin yüzde 75’ini 460 milyon Euro’ya Çek kökenli Zentiva’ya satacağını açıkladığı gün Bülent-Oya Eczacıbaşı, Faruk-Füsun Eczacıbaşı ve topluluk CEO’su Erdal Karamercan’la birlikte Frankfurt’a uçtuk. Ekipte Bülent Eczacıbaşı’nın oğlu Emre Eczacıbaşı da vardı.

Topluluğun VitrA markasıyla öne çıkan Yapı Grubu, başta ünlü İngiliz tasarımcı Ross Lovegrove’nin tasarladıkları olmak üzere yeni ürünlerini Frankfurt ISH Fuarı’nda vitrine çıkaracaktı.

Bülent Eczacıbaşı’na takıldım: "İlaç işinizin yüzde 60’ına denk gelen hisse satışı kararı aldınız. Bu gidişle holdingin adını değiştirmeniz gerekebilir."

Bülent Eczacıbaşı, işi şakaya vurdu, "Haberim yok. Arkadaşlar benden habersiz yaptılar herhalde" deyip, Karamercan’a döndü: "Erdal, bir şeyler mi sattınız?"

Karamercan da şakayı sürdürdü: "Jenerik ilaç işimizin yüzde 75’ini Zentiva’ya satıyoruz."

Bülent Eczacıbaşı, gülümsedi, aklına gelen bir ayyaş adam karikatürünü, diyaloglarıyla aktardı:

- Sen kimsin, neden bu hale geldin?

- Ben eskiden saygın bir işadamıydım.

- Peki ne oldu?

- İşlerimi profesyonel yöneticilere delege etmiştim.

- Yani?

- Bugün beş parasız bir ayyaşım.

Ardından ikisi de kahkahayı patlattı... Gerek Bülent Eczacıbaşı’nda, gerekse kardeşi Faruk Eczacıbaşı’nda Erdal Karamercan kaptanlığındaki profesyonel ekibe müthiş bir güven havası vardı.

Frankfurt’taki iki günlük gözlem şu izlenimi pekiştirdi:

Eczacıbaşı Ailesi, kurumsallaşmaya önem veriyor, profesyonel kadroya güveniyor... Bu yanıyla özel sektöre örnek oluyor...

Eczacıbaşı Topluluğu ilaçtan tümüyle çıkar mı

ECZACIBAŞI Topluluğu Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı’na sordum: "İlaç işinizin büyük bölümünü Çek Zentiva’ya satarak soyadınızla bütünleşen ilaç işini bırakıyor musunuz?"

Bülent Eczacıbaşı’nın verdiği yanıtla aramızda şu konuşma gerçekleşti:

- Çoğunluk hisselerimizi Zentiva’ya satsak da ilaç işimizi yine Türkiye’de biz yöneteceğiz..

- İlaç Grubu cironuz 890, Yapı Grubu cironuz 833 milyon dolar. Villeroy&Boch’un karo seramik bölümünü alırsanız, Yapı Grubunuz öne geçecek.

- Dışarda VitrA’nın bayraktarlığını yaptığı Yapı Grubu lokomotifimiz olacak.

- İlaçta seramik ya da banyo grubunda olduğu gibi büyüme şansınız var mıydı?

- Pek mümkün görünmüyor, gücümüzü aşar.

- İlaç işinde yüzde 40’la ’küçük hissedar’ durumuna düşmek sizi üzmüyor mu?

- İş hayatında duygusal davranışa yer yok...

Eczacıbaşı’na yeni rotasında iyi yolculuklar...

10 yıl önce bu noktaya geleceğimizi düşünemezdik

ECZACIBAŞI Topluluğu Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı’yla sohbetimizin bir aşaması da, "10 yıl önce bir gün çıkıp dünyanın sektöründe en eski markalarından Villeroy&Boch’un karo seramik bölümüne talip olabileceğiniz aklınıza gelir miydi?" sorusu çerçevesinde gelişti.

Bülent Eczacıbaşı, "Nerdeeeee" deyip, bir anısını anlattı: "1970’li yıllarda arkadaşlar seramik üretim makinesi ilanı görmüşlerdi. İlanda dünyanın önde gelen seramik üreticileri sıralanıyor, ’Bunlar bizim makinelerimizle üretim yapıyor’ deniyordu. Arkadaşlar letrasetle oraya Vitra’yı eklemişler, rahmetli Nejat Bey’e (Eczacıbaşı) sunmuşlardı. Günlerce onu konuşmuştuk."

Villeroy&Boch, Nejat Eczacıbaşı’nın hayallerindeki markaymış... Bugün onun oğulları, Villeroy&Boch’un karo seramik bölümünü, üç fabrikayla birlikte bünyelerine katmak üzere...
Yazarın Tüm Yazıları