Doha’da okul yapıp Milli Eğitim’e bağışladık

TAV İnşaat’ın Doha’daki 4 milyar dolarlık havalimanının inşaatını sürdürdüğü günlerdi... Dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Katar’ı ziyareti sırasında ülkede yaşayan Türkler talepte bulundu:

Haberin Devamı

- Doha’da bir Türk okulu yapılmasını istiyoruz. Bizim için önemli bir ihtiyaç.

Erdoğan, salonda bulunan TAV Havalimanları Holding CEO’su Sani Şener’e döndü:

- Doha’ya bu okulu siz yapıp, Milli Eğitim’e bağışlarsınız.

Ardından ekledi:

- Ben yurtdışındaki Türk okullarının Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olmasını istiyorum.

Erdoğan’ın bu sözü o gün Şener’in dikkatinden kaçmadı ve şöyle düşündü:

- Malum cemaat yurtdışındaki okullarla dünyaya yayılırken Tayyip Bey’in bizden Milli Eğitim’e bağışlamak üzere Doha’da okul yapmamızı istemesi neyin işareti acaba?

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Bahreyn, Suudi Arabistan ve Katar’ı kapsayan seyahatinden dödükten sonra Sani Şener’den mesaj geldi:

- Doha’da bir okul yaptırıp Milli Eğitim’e bağışladık.

Mesaj üzerine Erdoğan’ın uçak sohbetindeki şu cümlesini anımsadım:

Haberin Devamı

- Arkadaşlarımız (beraberindeki Bakan’ları kastediyor) Doha’da bir Türk Hastanesi ile okulun açılışını gerçekleştirdi.

Şener, Doha’daki havalimanıyla ilgili şu ayrıntıyı da aktardı:

- Doha’daki havalimanı, “5 yıldızlı” kategorisinde dünyada 6’ncı. Yani biz, dünyada bu sıralamaya giren 6 havalimanından biribi inşa ettik.

Bu seçimi yapan kurumun da altını çizdi:

- 5 yıldızlı havalimanları listesini Sky Trax yapıyor...

Milli Eğitim Bakanlığı ve Türkiye Maarif Vakfı, yurtdışında okul açma konusunda geçmişte FETÖ’nün yakaladığı tempoya ulaşabilir mi?

TÜRBÜLANSTAN ÇIKTIK

CUMHURBAŞKANI Recep Tayyip Erdoğan’ın Suudi Arabistan’ın başkenti Riyad’daki resmi görüşmeleri sırasında seyahate katılan Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı’yla şirketin son durumunu konuştuk.

Aycı, 2016’nın THY için oldukça zor geçtiğini belirtti:

- Terör, 15 Temmuz darbe girişimi, turizmin bu gelişmelerden büyük darbe yemesi bizi de çok etkiledi. Başta yönetim kadrosu olmak üzere tüm personelimize, “Türbülansa girdik, kemerlerinizi takın” dedik.

Sıkıntılı dönemi en az yarayla geçirmek için önlemler aldıklarına işaret edince sordum:

- Filonuzdaki 30 uçağı parka çekmiştiniz. Şimdi durum nedir?

- Onlardan 9’unu yeniden uçurmaya başladık. Bir aksilik olmazsa nisan ayında yerde bekleyen uçağımız kalmayacak.

Haberin Devamı

THY’nin 2003’ten 2015 sonuna kadarki dönemde hızlı büyüme yaşadığını anımsattı:

- Bu büyümeyle birlikte THY, ülkemizde ve dünyada dikkatleri çekti. THY’nin büyüme trendi, bir anlamda alışkanlık oldu. O nedenle 2016’da ilk 3, 6 ve 9 aylık bilançolarımıza yansıyan zarar tablosu o alışkanlık nedeniyle herkesi şaşırttı.

Anadolu Ajansı Genel Müdürü Şenol Kazancı araya girdi:

- THY başarılı olsun ama ülkemizin en önemli gurur kaynağı gibi görülmesin. Ülkemizin hepimizi gururlandıracak dünya çapında üretim başarılarına imza atması lazım. Aycı, THY’nin iştiraklerine işaret etti:

- Kibar Grubu’yla ortak uçak koltuğu üretiyoruz. THY Teknik’teki ekibimiz TAI’nin yerli uçak çalışmalarına destek vermeye başladı. Galley üretimimiz de var. Yani, sektörümüzle ilgili önemli üretimlere de imza atıyoruz.

Haberin Devamı

2016’nın olumsuz havasını üzerlerinden atmaya başladıklarını kaydetti:

- Şu ana kadar aldığımız işaretler, bize 2017’nin daha iyi geçeceğini gösteriyor...

2016’nın ne kadar zararla geride kaldığını merak ettik, şu mesajla yetindi:

- Türbülanstan çıktık...

THY 2017’de toparlanıp, 2018’den itibaren yine 2003-2015 dönemi büyüme hızına dönebilir mi?

 

109 YIL SONRA MEDİNE’YE İMZA ATTIK

 

CUMHURBAŞKANI Tayyip Erdoğan, Medine’de Mescid-i Nebevi ziyareti, Hz. Peygamber’i selamlama ve namaz sonrası havalimanına dönerken konvoy bir tren istasyonunda durdu. Erdoğan’ın tren istasyonu molasına Genelkurmay Başkanı Hulusi Akar, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak ile MİT Müsteşarı Hakan Fidan da eşlik etti.

Haberin Devamı

Biz gazeteciler, heyetin diğer üyeleriyle birlikte havalimanına gittik. Cidde’de ihrama girme hazırlığı yaparken Yapı Merkezi Yönetim Kurulu Başkanvekili Erdem Arıoğlu’nu gördüm. Tren istasyonunu Arıoğlu’na sordum, anlattı:

- Hicaz Demiryolu kapsamında 1908 yılında yapılan ilk tarihi istasyondan sonra Medine’de ikinci istasyonu biz yaptık. İstasyon günde 200 bin kişiye hizmet verecek.

Suudi Arabistan’da yapımı devam eden Mekke, Cidde, Kral Abdullah Ekonomi Şehri ve Medine’yi birbirine bağlayan 450 kilometrelik Harameyn Hızlı Tren Projesi’ne dikkat çekti:

- Medine’de yaptığımız istasyon, söz konusu projenin bir parçası.

İstasyonun 155 bin metrekare olduğunu belirtti:

Haberin Devamı

- İstasyonda cami, helikopter pisti, itfaiye binası ve otopark var. Proje tamamlandığında özellikle Hac ve Umre sırasında Mekke ve Medine arasındaki ulaşımı kolaylaştıracak.

Yazarın Tüm Yazıları