Doğalgazlı otobüsün körüklüsünü çektiniz kamyonda çok iyisiniz ama bizim kapasite fazlamız var

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. CEO’su Tuncay Bekiroğlu’yla Hannover’deki IAA Ticari Araçlar 2012 Fuarı’nı açılışından bir gün önce, çoğu markanın stand hazırlıkları sürerken gezdiken sonra MAN Kamyon ve Otobüs Pazarlama ve Satış Sonrası Hizmetlerden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Frank Hiller’le buluştuk.

Haberin Devamı

Hiller’in yanında MAN Kamyon ve Otobüs Kuzey-Güney Bölge Satışlarından Sorumlu Başkanı Jeoren Lagarde de vardı. Hiller, EGO (Ankara) ihaleleri sayesinde Ankara’daki MAN Otobüs Fabrikası’nın doğalgazlı otobüs üretiminde öne geçtiğini vurguladı:

- Ankara’daki fabrikamız, doğalgazlı şehiriçi otobüs üretiminde en büyük tesis haline geldi. Avrupa’da Euro 6 motorla kamyon ve orobüslerde mazot tüketimini biraz daha azalttık, çevreyi kirletme oranımız da düştü. Ankara’daki fabrikamız da doğalgazlı otobüsle yine çevreye saygılı üretim yapmış oldu./images/100/0x0/55ea43d4f018fbb8f874d146

Tuncay Bekiroğlu, EGO’ya sattıkları doğalgazlı otobüs sayısının 1500’e yaklaştığını vurguladı:

- Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, ihalenin ilk başlarında doğalgazlı otobüsü Ankara’da üretme şartı koymuştu. Böylece Ankara’daki fabrikamız, MAN Ticari Araçlar’ın doğalgazlı şehiriçi otobüs üretiminin en büyük merkezi haline geldi.

Frank Hiller, Ankara’daki fabrikanın MAN’ın otobüs üretimi açısından dünyadaki
en önemli merkezlerinin başında yer aldığının altını çizdi:

- Türkiye’deki üretim kalitemiz çok yüksek. Ankara’daki otobüs üretimimizde çıtayı daha da yükseltmek için son olarak 20 milyon Euro’luk kataforez yatırımı yaptık. Bu tesis, otobüsü boyamada bizi çok ileri bir noktaya taşıdı.

Hazır yatırımdan söz açılmışken sorduk:

- Merkezi sizin gibi Almanya’da bulunan güçlü rakibiniz Mercedes, Türkiye’de kamyon da üretiyor. Siz otobüsün yanına kamyon üretimini de eklemeyi düşünmüyor musunuz?

- Türkiye’nin kamyon üretimi konusunda da çok önemli bir merkez olduğunu rakibimizden dolayı biliyoruz. Ancak, şu anda MAN Ticari Araçlar’ın toplam kamyon üretim kapasitesi oldukça yeterli düzeyde bulunuyor. Başta Avrupa olmak üzere dünyadaki pazar şartları, kısa vadede kamyon için ek kapasite ihtiyacı duyacağımız konusunda işaret vermiyor.

Jeroen Lagarde araya girdi:

- Kamyon üretimini yeniden gündeme getiremiyor olsak da, doğalgazlı, alçak tabanlı körüklü şehir içi otobüs üretimini Polonya’dan Ankara’ya kaydırmış olduk.
Tuncay Bekiroğlu, bu sözün ne anlama geldiğini açıkladı:

- Sayın Lagarde’nin sözünü ettiği ve IAA’da sergilenen otobüs aslında Polonya’da üretiliyordu. Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, körüklü doğalgazlı otobüs ihalesi açarken de Türkiye’de üretim şartı koydu. Biz de ihaledeki şansımızı artırmak için körüklü, alçak tabanlı, doğalgazlı oyobüs üretimine Ankara’nın da eklenmesini sağladık.

Türkiye’de geçen yıl 6 ton üstü kamyonda 44 bin adetlik kamyon satışıyla rekor kırıldı. Bu yıl 35-36 bine düşmesi beklense de Türkiye, kamyon pazarları arasında dünyada üst sıralardaki yerini koruyor.

Mercedes, iç pazardaki kamyon satışında MAN’ı ikiye katlıyor. Bunda Mercedes’in Aksaray’da kamyon üretiyor olmasını önemli rolü bulunuyor.
MAN, “Şu anda kapasite fazlamız var” dese de bu tablo, bir gün onları kamyon üretimi için yeniden Türkiye’ye çekecek gibi görünüyor...

Haberin Devamı

EGO’ya doğalgazlı körüklü otobüs satışımız 85 milyon Euro’yu bulacak

Haberin Devamı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. CEO’su Tuncay Bekiroğlu, EGO’ya (Ankara) 50 doğalgazlı, alçak tabanlı körüklü otobüsü kısa süre önce teslim ettiklerini belirtti.

- Otobüslerin değeri ne kadar?

- Her biri KDV ve ÖTV hariç 285 bin Euro. 50 otobüsün bedeli 71 milyon 250 bin Euro’yu buluyor.

İhalede 50 adetlik opsiyon olduğunu vurguladı:

- EGO, büyük olasılıkla 50 adet daha alacak. Böylece bu otobüsten satışımız 85.5 milyon Euro’yu bulacak.

Bekiroğlu, erkene alınacak yerel seçimlerin belediye otobüsü ihalelerini gündeme getireceğini kaydetti:

- Şehirlerarası otobüs satışları çok düşmüş durumda. Bu yılı belediye otobüsü satışları ve ihracat kurtaracak.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Türkiye’nin Mercedes ve MAN gibi iki önemli uluslararası markanın yanısıra Otokar, Temsa, BMC gibi yerli markalar açısından da otobüs üretim merkezi olmasını dikkate almaksızın kenti ithal Metrobüs araçlarıyla doldurdu...

Ankara Büyükşehir Belediyesi ise, otobüs alırken gücünü kullanıp MAN’a Ankara’da ek yatırım yaptırmış oldu...

Haberin Devamı

Doblo’nun XL’ı da çıktı kapasitesi 1 tona yükseldi

HANNOVER’deki IAA Ticari Araçlar 2012 Fuarı’nın son hazırlık günü aşamasında gezerken Fiat’ın standında Bursa’da üretilen Fiat Doblo Cargo XL modeli dikkatimizi çekti. İlk kez bu fuarda vitrine çıkarılan araç, uzun aks ve yüksek tavanla 5 metreküpün üzerinde hacme ulaşmış, böylece yük taşıma kapasitesi de 1 tona yükselmişti.

MAN’ın hemen yanıbaşındaki Opel standında ise Bursa’daki Tofaş fabrikasında üretilen Opel Combo’nun farklı kullanımlara göre dizayn edilmiş modellerini gördük. Otokar’ın standına doğru ilerlerken de çok sayıda Türk yan sanayi kuruluşunun fuarda öne çıktığına tanık olduk.

Irak pazarı yeni uyanıyor

Haberin Devamı

MAN Kamyon ve Otobüs Pazarlama Satış ve Satış Sonrası Hizmetlerden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Frank Hiller, Türkiye’de 44 bin adetlik satışla kamyonda rekor kırıldığını anımsatıp ekledi:

- Bu yıl toplam satışlarda yüzde 20’lik düşüş yaşansa da Türkiye bizim için önemli bir pazar. Genç nüfus, Türkiye pazarının potansiyelinin iyi olduğunu gösteriyor.

Ardından Irak’a yöneldi:

- Irak pazarı bizim açımızdan daha yeni uyanıyor. Orada ciddi talep patlaması olacak.

- Suriye’deki süreç sizi nasıl etkiliyor?

- Suriye’de şu anda kaos var. Ülkede sorun yaşanırken lafını etmek bile doğru olmaz belki ama Suriye bizim açımızdan çok önemli bir pazar değil.

 

 

Yazarın Tüm Yazıları