Cep harçlığıyla moda giyin, iki sigara parasına gömlek alın
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
KONUYA Soysal Danışmanlık’ın Zürih’te düzenlediği Liderler Konferansı sonrasında Collezione markasını yaratan Akyiğit Giyim’in patronu Ekrem Akyiğit’le bir gazeteci arkadaşım arasında geçen daha önce yazdığım diyalogla gireyim:
- Ekrem Bey, üzerimdeki ceket sizin ürün. Geçen gün de çok şık bir kravat aldım sizin mağazadan.
- Bizden giyindiğiniz için size teşekkür ederim. Kravatı 8 YTL’ye mi aldınız?
- Ekrem Bey, fiyatını söylemek zorunda mısınız? Hiç de 8 YTL’lik kravat gibi durmuyor...
Aslında Ekrem Akyiğit o gün kravatın fiyatını söylerken, Collezione’nin izlediği stratejinin ipuçlarını vermişti. Bunu geçenlerde Akyiğit Giyim’in İstanbul Bağcılar’daki merkezinde Ekrem Akyiğit’le sohbet ederken anladım: "Gençler cep harçlığıyla moda giysin istiyorum. İki sigara yerine insanlar bir gömlek alabilsin diye uğraşıyorum."
Collezione, Türkiye’de toplam 230 satış noktasında tüketiciye ulaşıyor. Bu sayının önümüzdeki dönemde 260’a çıkarılması planlanıyor. 230 noktadaki satışla üretim cirosunun bu yıl 300 milyon YTL olması hedefleniyor.
Ekrem Akyiğit’le sohbetimizi Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Genel Sekreteri Hüseyin Kurtuluş’la birlikte sürdürüyoruz. Kurtuluş, yılda 30 milyon kişinin Collezione mağazalarına girdiğini vurguluyor, Akyiğit sürdürüyor: "Mağazalarımıza giren 30 milyon kişinin yüzde 25’i alışveriş yapıyor. Bu oranı yüzde 35’e yükseltmeyi hedefliyoruz."
Collezione mağazalarına yılda 10 milyon parçayı aşkın ürün girip çıkıyor. Bunların 750 bin adedi Akyiğit Giyim tesislerinde üretiliyor. 500 bin adedi ithal ediliyor. 9 milyon parçayı ise Collezione markası için fasoncular üretiyor.
Akyiğit Giyim’de 2 bin 100 kişi çalışıyor. Ekrem Akyiğit, fasoncularla birlikte Collezione markası üzerinden ekmek yiyen insan sayısının 50 bini bulduğunu belirtiyor.
Bu arada, 1000 metrekareden büyük Collezione mağazalarında alanın yüzde 40’ı Türkiye’de yeni gelişen markaların satışına ayrılıyor. Ekrem Akyiğit, bu işe de sosyal sorumluluk şeklinde bakıyor: "Yeni markalara fırsat tanımak bizim için bir sosyal sorumluluk projesi."
Akyiğit, son dönemlerde bir başka sosyal sorumluluk projesini hizmete sunmanın keyfini yaşıyor. 1.5 milyon YTL’ye yaptırdığı okul, Bağcılar’da modern bir eğitim yuvası örneği sergiliyor.
İlkokul sonrası çalışmak zorunda kalan Ekrem Akyiğit, eğitim açığını kapatmak için şimdilerde liseye devam ediyor, üniversite bitirmeyi planlıyor. 166 personelini de aynı şekilde okutuyor. Akyiğit, sivil toplum kuruluşlarının eğitim komitelerinde görev alıyor, oralarda eğitimin gelişmesine katkıda bulunuyor.
Collezione’nin 7.8 milyon tüketiciye ulaşması, 300 milyon YTL’ye yürümesi, başlıktaki stratejinin tuttuğunu gösteriyor: "Cep harçlığıyla moda giyin, iki sigara parasına gömlek alın..."
Okurların "İki sigara parasına gömlek alıp, iki günde atmayalım" itirazlarını da duyar gibi oluyorum... Bunları göğüslemek, durumun öyle olmadığını göstermek Akyiğit ve ekibine düşüyor...
’Para kazandıran yenilik’ konferansına bekliyoruz
TÜRKİYE İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) İletişim ve Strateji Danışmanı Burhan Özkan, heyecanla 17 Ekim Salı gününe hazırlanıyor...
17 Ekim Salı günü TİM, Fed Traning, Turkishtime, Akbank, Arçelik, Toyota, Toyotasa, Logo Yazılım ve Destek Patent’in desteğiyle İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde "Türkiye 1’inci İnovasyon Konferansı" gerçekleşecek.
Önderlik yaptığı ekiple Turkishtime Dergisi’ni de çıkaran Burhan Özkan, konferansla ilgili ortak bildirideki şu cümleye dikkat çekiyor:
"Para kazandıran yenilik anlamına gelen ’inovasyon’ kavramı, ülkemiz şirketlerini rekabetçi ve kárlı kıldığı kadar ülkemizin bütününü de büyük bir ekonomi olma yolunda besleyecek ana kavramlardan biridir."
Bildiride, artık çocuklarımızı "icat çıkarma!" diye azarlamayı bırakıp, "eski köye yeni adet getirmeye kışkırtalım" çağrısı yapılıyor.
Dünyaca ünlü guru Tom Peters’in ana konuşmacı olacağı konferansta, "en yenilikçi" şirketler, kendi başarı örneklerini anlatacak...
Bu konferansı izlemekte, örnekleri dinlemekte yarar var...