Belediyeler 3 bin otobüs aldı, satış rekoru kırıldı

MERCEDES-Benz Türk A.Ş.’nin Satış-Pazarlamadan sorumlu İcra Kurulu Üyesi Süer Sülün ve Kurumsal İletişim Müdürü Tülin Steinhauser’le IMG Fashion-IMG Doğuş’un organizasyonunu üstlendiği Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul’da karşılaşınca yaklaşan yerel seçim ortamında belediyelerin otobüs alımlarını sordum.

Haberin Devamı

Süer Sülün, önce sektörün yıllık ortalama şehiriçi otobüs satışını aktardı:
- Genelde sektörümüz belediyelere yılda 600 dolayında otobüs satar.
Ardından bu yılın rekoruna dikkat çekti:
- İhaleler daha önce yapılıp, siparişler verilmiş olsa da teslimatlar bu yıl gerçekleşti. Türkiye genelinde belediyeler 3 bin otobüs aldı. Bu bir rekordur.
En büyük alımın İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından gerçekleştirildiğini vurguladı:
- İstanbul Büyükşehir Belediyesi, ihalede bu kez farklı bir yöntem izledi. Şartnameye otobüslerin 5 yıllık bakım şartını da koydu. Yani, İETT aldığı otobüsleri sadece şoförlerine kullandıracak. Lastik değişiminden periyodik bakımına, tamirinden yıkamaya kadar otobüslerden ihaleyi kazanan şirketler sorumlu tutuldu. Hatta otobüslerin deposunu doldurma işi de şirketlere yüklendi.
- İETT bu durumda bir süre sonra tamir-bakım servisine ihtiyaç duymaz değil mi?
- Ellerinde daha önceden alınmış otobüsler var. Belki zamanla böyle bir düzene geçerler. Onu bilemiyorum.
- 5 yıl sonra bakım işi ne olacak?
- O da henüz belli değil. Gün gelince İETT kararını verir.
- 3 bin otobüs, belediyelere ne kadara mal oldu?
- 120 bin Euro’ya da otobüs var, daha yüksek fiyata da. Toplam bir rakam hesaplamak kolay değil. Belediyelerin ihale şartlarına, seçilen otobüslerin özelliklerine göre fiyat değişiyor.
Süer Sülün toplam bir rakam vermese de, fikir oluşması açısından otobüslerin fiyatını 120 bin Euro kabul edip hesapladım:
? 360 milyon Euro...
- Şehirlerarası otobüs satışlarında durum nedir?
- Ulaştırma Bakanlığı’nın “Bir işletme her hat için en az iki otobüs koyacak” kararı bu yılki satışları canlandırdı. Bu yıl sektörümüz 1400 şehirlerarası otobüs satmış olacak. Bu sınıfta yüzde 40 büyüme söz konusu.
- Sizin Aksaray’daki kamyon fabrikası ile İstanbul Esenyurt’taki otobüs fabrikanızda kapasite kullanımınız nasıl gidiyor?
- İki fabrikamız da yüzde 100’ü aşıyor. İki fabrikada toplam 5 bin kişi çalışıyor. Aksaray’a 125 milyon Euro’luk ek yatırım yapıyoruz. Türkiye’deki otobüs ve kamyon tesislerimiz Mercedes-Benz dünyasında Brezilya ve Almanya’nın ardından 3’üncü sırada bulunuyor. Ayrıca, İstanbul’daki 350 kişinin çalıştığı Ar-Ge merkezimizle uluslararası düzeyde işler çıkarıyoruz.
- Bu yılı kaç otobüsle kapatacaksınız?
- 4 bin otobüsten fazla üretmiş olacağız. Türkiye’de sektörümüzün yıllık iç piyasaya sattığı otobüs sayısı ortalama 1000 dolayındadır. Yani, Türkiye’nin 4 yıllık ihtiyacını bir yılda üretiyoruz. Büyük oranda ihracata çalışıyoruz.
Kırılan rekora bakılırsa, Türkiye’deki belediyelerin çoğu bir dahaki seçime kadar şehiriçi otobüs ihtiyacını karşılamış bulunuyor.
Türkiye’de otobüs üreten Mercedes-Benz, MAN, Temsa, Otokar, Karsan gibi şirketler bu durumdan memnun görünüyor.
İyi bayramlar...

Haberin Devamı

Avrupalı işçinin yüzde 8’i ‘Hastayım’ diyor, bizde yüzde 2’yi aşmıyor

Haberin Devamı

MERCEDES-Benz Türk A.Ş. Pazarlama-Satıştan sorumlu İcra Kurulu Üyesi Süer Sülün, Türkiye’deki personelin Avrupa ülkelerindeki işçilere göre işine daha bağlı olduğunu vurguladı:
- Avrupa’da işçilerin, “Bugün hastayım, işe gelemiyorum” deme oranı yüzde 8’e kadar çıkmış durumda.
- Türkiye’de nasıl?
- Bizim personelde bu oran yüzde 2’nin altında seyrediyor.
- Türkiye’de işini kaybetme korkusu yüksek. Ayrıca, Avrupa’daki sendikalar da çok güçlü. Bunların etkisi vardır.
- Bir miktar olabilir. Ancak, yine de Türk insanının işine bağlılığı dünyada öne çıkıyor.

Moda ve tasarım bize çok uyuyor

MERCEDES-Benz Türk A.Ş. Pazarlama-Satış Direktörü Süer Sülün ve Kurumsal İletişim Müdürü Tülin Steinhauser, 7-11 Ekim’de gerçekleşen Mercedes-Benz İstanbul Fashion Week’i şöyle değerlendirdi:
- Mercedes- Benz, 17 yıldır New York’taki moda haftasının ana sponsoru. Biz de Türkiye’de böyle bir adımı hep cepte tutuyorduk. Sonunda bu yıl gerçekleşmiş oldu.
- Ana sponsorluğunuz ne kadar sürecek?
- 4 sezon için anlaştık. Bu yıl mart ve ekim gerçekleşti. 2014’te de aynı şekilde sürecek. Sonrası için bakacağız.
- Moda haftasına sponsor olmaktan memnun kaldınız mı?
Süer Sülün yanıtladı:
- Moda ve tasarım başta otomobil olmak üzere bizim sektörümüzle de örtüşüyor. Türkiye’nin tekstil ve konfeksiyondaki gücü, modadaki yükselişi biliniyor. Biz genç Türk tasarımcıların, modacıların kendilerini gösterdikleri platforma destek vermekten memnunuz.

Yazarın Tüm Yazıları