Paylaş
- Arzu Kaprol markamızla 2011’den itibaren Paris Moda Haftası’nın resmi takvimine girdik. Paris’te bir ofis ve showroom açarsak, dünyanın önde gelen mağaza zincirlerinin alıcılarına daha yakın oluruz.
Sektörde profesyonel yönetici olarak çalışmaya 2006’da nokta koyup eşiyle birlikte işleri büyütmeye karar veren Cem Kaprol, Paris’te ofis-showroom için kolları sıvadı. Mart 2013’te Paris’teki “üs” devreye girdi.
Hafta başında Arzu Kaprol ve Cem Kaprol’le Paris’teki ofisin resmi açılışına gittik. Açılışa Federation Francise du Pret a Porter Feminin Başkanı Jean-Pierre Mocho, Paris Capitale de la Creation Genel Koordinatörü Pierre Gendrot, Ekonomik Kalkınma Ajansı Paris Bölge Başkan Yardımcısı Jean-Luc Margot-Duclot katıldı. Türkiye’nin Paris Ticaret Başmüşaviri Aylin Bebekoğlu ile Ticaret Müşaviri Cem Topbaş da hazır bulundu.
Cem Kaprol, amiral gemileri Arzu Kaprol, kurumsal giyime dönük çalışmalar yapan D2 ve genç tasarımcılara fırsat penceresi açan Studio Kaprol’ü çatısı altında toplayan Kaprol Group’un verilerini paylaştı:
- 2012’de 15 milyon lira ciromuz vardı. Bu yıl ciromuz 20 milyon lirayı bulacak. Bunun içinde tümüyle Arzu Kaprol’ün yurtdışındaki ünlü mağazalara giren kreasyon-larının getirisi olan 1 milyon dolarlık ihracatımız da var.
Ardından 2015 hedeflerini ortaya koydu:
- Kaprol Group’un cirosunun 2015’te 50 milyon liraya çıkacağını öngörüyoruz. Bunun 25 milyon lirası Arzu Kaprol markasıyla oluşacak. D2’nin cirosu 20, Studio Kaprol’ün cirosu da 5 milyon lira planlandı.
Türkiye’de biri showroom olmak üzere 9 Arzu Kaprol mağazasının bulunduğunu vurguladı:
- Arzu Kaprol koleksiyonu 2011’den itibaren Londra’da Harrods’a girdi. Hong Kong’ta Harvey Nichols’ta varız. Temmuz ayında ABD’de Bergdorf Goodman’a giriyoruz. Ayrıca D2 için Bahreynli Al Sharfa Holding’le anlaşma imzaladık. Körfez ülkelerine 3 yılda 5-7 milyon dolarlık kurumsal kıyafet işi yapacağız.
Arzu Kaprol, Paris’e ofis-showroom açmalarının nedenine değindi:
- Milano, New York gibi merkezler moda konusunda Paris’in yanına eklenmişti. 2008’de başlayan krizle birlikte Paris yeniden alıcıların tek uğrak merkezi haline dönüşmeye başladı. Alıcılar dünyaca ünlü markalarının Paris’teki merkezlerini turlarken bizi de görsünler istedik.
Cem Kaprol, 2014’te de New York’ta bir ofis-showroom açmayı düşündüklerini belirtip, şu tabloya dikkat çekti:
- Türk hazırgiyimci 1 üretip, 1 katma değer elde ediyor. İspanya’da katma değer 6 katına çıkıyor. İtalya’da 11 kata kadar çıkabiliyor. Bu durum, markalı ürünün farkını çok iyi ortaya koyuyor.
Ayşe-Ece Ege kardeşler, Dice Kayek markasını Paris’te yaratıp, bir dönem Paris Moda Haftası’nın resmi takvimine girmişti. Hüseyin Çağlayan, resmi takvimin uzun soluklu Türk tasarımcıları arasında öne çıktı. Ayrıca takvimde Hakan Yıldırım da yer var.
Fransa’da iş yapmanın güçlüğünü Ayşe-Ece Ege kardeşlerden çok dinledim. Şimdi o zor sularda Arzu Kaprol da yelken açtı.
Yolu açık olsun...
Türkiye, 2014’te onur konuğu olacak
PARİS Capitale de la Creation Genel Koordinatörü Pierre Gendrot, Arzu Kaprol’ün Paris’te ofis-showroom açmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi:
- Biz, tüm dünyanın önemli tasarımcılarının Paris’te olmasını, çalışmalarını buradan yürütmelerini istiyoruz. Arzu Kaprol’ün de bunlar arasına katılmasından memnunuz. Türkiye, 2014’teki etkinliklerimizde onur konuğu olacak.
Paris Ekonomik Kalkınma Ajansı Başkan Yardımcısı Jean-Luc Margot-Duclot da Arzu Kaprol’ün ofisinin Paris’in önde gelen caddelerinden birinde yer aldığına işaret etti:
- Arzu Kaprol, cesur bir adım atıp buraya yerleşti. Türkiye’den daha fazla yatırımcı gelmesini isteriz.
Tasarımcı desteği bizim için çok iyi
ARZU Kaprol’e Ekonomi Bakanlığı bünyesindeki marka desteği programı Turquality’yi sordum:
- Turquality kapsamında var mısınız?
- Turquality’de yokuz ama Ekonomi Bakanlığımızın tasarımcı desteğinden yararlanıyoruz.
- Ne tür destekler alıyorsunuz?
- Örneğin, Paris’teki ofis-showroom işinde tasarımcı desteğinden yararlandık. Masrafın yüzde 50’sini karşılı-yorlar. Tabi bu sonsuz destek değil. Belirli sınırları var.
Cem Kaprol’e ofisin aylık kirasını sorduk:
- 10 bin Euro. Bunun yarısı tasarımcı desteği kapsamında bakanlık tarafından karşılanıyor.
Turquality’den destek alan markaların sayısı sanıyorum 100’ü geçti. Tasarımcılara verilen destek de kendini gösterdi.
Bakalım bu destekler 2023’te 10 dünya markası çıkarmaya yetecek mi?
Paylaş