Paylaş
Ertesi sabah da Hipermarket Operasyon Direktörü Melih Boz’la Balçova’daki “Kipa Extra”yı gezdik. Gökçe Orhan, söze ulaştıkları market sayılarından girdi:
- Hipermarketlerimizin sayısı 47’yi, toplam satış alanı 280 bin metrekareyi buldu. 10 süpermarketimiz. 66 da express mağazamız var.
- İzmir’den yola çıkan Kipa’nın daha çok Ege Bölgesi’ne yayıldığını biliyoruz. Kaç ilde varsınız?
- Ulaştığımız il sayısı 21’i buldu. Ankara’da, Bandırma’da, Bolu’da yeni mağaza açılışlarımız olacak.
- Bu yıl mağaza açılışlarına ne kadar kaynak ayırdınız?
- Bu yılki yatırımlarımız 200 milyon lirayı bulacak. Bu noktada hipermarketlerin bulunduğu alanların zamanda birer alışveriş merkezi niteliği taşıdığına dikkat çekti:
- 110 bin metrekarelik kiralanabilir alanımız var.
- O alanların yönetimi de sizde mi?
- Tümünü biz yönetiyoruz.Gökçe Orhan, perakende sektörünün istihdama katkısına kendilerinden örnek verdi:
- 2010’da 3 bin 500 kişi daha işe almıştık. Böylece toplam çalışan sayımız 8 bine yaklaştı.
- Bu yıl kaç kişi alacaksınız?
- 2 bin-2 bin 500 kişiyi daha işe almamız söz konusu olacak.
İstihdam konusu açılmışken aklına baklava ustaları geldi:
- Diğer bölümler gibi unlu ürünlerin üretimini de kendimiz yapıyoruz. Baklava ustası bulmakta zorlanıyoruz.
- Bir baklava ustası ne kadar maaş alıyor?
Soruyu yanıtlamak yerine Medya Direktörü Asude Şengül’den yardım istedi.
Şengül de “Taze Okulu”nu anlatmayı yeğledi:
- 2007 başında faaliyete geçen “Taze Okulu”muz, ustaları yetiştiriyor. 2007 başından beri 5 usta okulu programı açtık. Bugüne kadar 45 usta adayı mezun
oldu. Bunların 15’i kasap, 9’u hazır yemek, 3’ü baklava ustası ve 18’i de unlu mamuller ustası oldu. Bu okulda mağazalarımızın diğer bölümlerinde çalışan elemanlara da eğitimler veriliyor.
- Ya baklava ustasının aldığı ücret?
- Mağazalarımızda baklava, hazır yemek, unlu mamuller, kasap gibi bölümlerde çalışanların ücretleri diğerlerinden daha yüksek düzeyde bulunuyor.
Kipa’yı İzmirlilerden devralıp, büyüten İngiliz Tesco, 200 milyon liralık yatırımla adımlarını daha da hızlandıracak. 2 bin 500 kişiye iş kapısı açmak, yatırımlarına anlam katacak...
Baklava ustalarına da yeni fırsat çıkacak...
23 mağaza gün ışığını daha fazla kullanıyor
TESCO Kipa Gayrımenkul Satınalma Direktörü Gökçe Orhan, karbon emisyonu konusuna dikkat çekti:
- Tesco’nun dünyada önüne koyduğu hedef, 2020’ye kadar karbon emisyonunu yüzde 50 azaltmak. 2050’de de sıfıra indirmek.
- Türkiye’de durumunuz nedir?
- Türkiye’de mağazalarımızın çoğu yeni açılıyor. Bu yüzden de karbon emisyonu konusuna dikkat ediyoruz. Şu anda 23 mağazamızda solar paneller sayesinde
gün ışığından yararlanma süresini uzatmış durumdayız.
Ardından altını çizdi:
- Türkiye’deki mağazalarımız karbon emisyonu açısından iyi durumda.
300 milyon liralık ihracat yaptık Tesco’nun Avrupa mağazalarına da girdik
TESCO Kipa Gıda Dışı Kategori Direktörü Mike Arnott ve Hukuk Direktörü Hüseyin Topuzoğlu, yerel tedarikçileri destekleme politikalarına değindi:
- Geçen yıl “Uluslararası Kaynak Yaratma Ofisi”nin İstanbul’daki merkezi aracılığıyla Türkiye’den Avrupa’daki Tesco mağazalarına 300 milyon liralık ihracat
gerçekleştirildi.Mike Arnott, geçen yıl kasım ayında Polonya’da gerçekleşen “Türk Haftası”nı anımsattı:
- Polonya, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya’daki toplam 100’ün üzerindeki Tesco mağazalarına Türk ürünlerinin girmesini destekledik. İngiltere başta olmak
üzere Macaristan, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya gibi Avrupa ülkelerine yılda 750 ton balık ihraç edeceğiz. Ardından bu yılki “Türk Haftası” hazırlıklarına değindi:
- Bu yılki “Türk Haftası”nı gıda dışı
ürünlere ayırdık. Bizim Türkiye’de henüz ürün almadığımız üreticileri de bu hafta kapsamında yurtdışında tanıtmak istiyoruz. Bu konuda Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın desteğini görüyoruz. Metro, Real, Carrefour, Tesco gibi dünya devleri, Türkiye’de hızla büyüyor, buna karşın bakkallar giderek küçülüyor...Söz konusu devlerin Türk mallarını dünyanın çeşitli ülkelerindeki raflarına taşıdığını unutmamak gerekiyor...
İzmir’de üretilmiştir
TESCO Kipa Hipermarket Operasyon Direktörü Merih Boz, Balçova’daki “Kipa Ekstra”yı gezerken bir etiket gösterdi:
- İzmir’de üretilmiştir.
Ardından ekledi:
- İzmir’de üretilmiş ürünleri raflarımızda özellikle belirtiyoruz. Koçtaş’ın Malatya ve Denizli mağaza açılışlarında Genel Müdür Alp Önder Özpamukçu, yerel
üreticilere desteğin altını çizmişti:
- Her girdiğimiz ilimizde yerel üreticilerle oturup konuşuyoruz. Onların ürünlerine raflarımızda yer açmaya özen gösteriyoruz.
Kipa’daki “İzmir’de üretilmiştir” etiketini de teşvik edici buldum...
Paylaş