10 milyon dolarlık sosyal sorumluluk

DOĞAN Yayın Holding’in (DYH) "Anadolu’daki Avrupa" toplantılarının 17’incisi için Siirt’teyiz... "Marka Güçtür" sloganıyla bütünleşen buluşmanın Siirt ayağındaki konuşmacılardan Hedef Alliance Holding’in Siirtli Başkanı Ethem Sancak farklı bir heyecan içinde...

Ethem Sancak, tekstilci Hasan Arat’la birlikte Siirt’te kurduğu Sancak Arat Denim A.Ş.’yi (SAD) faaliyete geçirmiş, şimdiden çoğu kadın 300 kişi çalışmaya başlamış. Kısa sürede bu sayı 1000’e çıkacak. Bu yüzden Siirtli’ler Ethem Sancak’ı "Ethem Baba" sloganıyla karşılıyor.

Sancak, Siirt’teki fabrikaya 10 milyon dolar yatırmış. Hasan Arat’ın payı yüzde 20 düzeyinde planlanmış: "Siirt’te sosyal sorumluluk çerçevesinde okul, cami, tarihi eserlerin korunması gibi projelere destek verdik. Ancak, Siirt’e yatırım yapmak da benim için bir sosyal sorumluluk projesiydi."

Sancak, kürsüye çıktığında heyecanı daha da arttı, çünkü Siirt’te üretimine başladıkları Billoris Jeans’i ilk kez kamuoyuna duyurmuş olacaktı: "Ünlü Billoris Kaplıcaları’ndan esinlendik, jean markası haline getirdik. Aynı markayla arkasından başka ürünler de gelecek."

Sancak
, Billoris markasının oturtulacağından, hatta Siirt’ten dünyaya bir marka yayabileceklerinden umutluydu: "Bir avuç Siirtli olarak ilaç dağıtım işine girdik. Bugün Hedef Alliance, Türkiye’nin en büyük ilaç dağıtım grubu haline geldi. Avrupa liginde üst sıralara yükseldik. Eğer bunu başardıysak, Siirt’te de marka yaratmayı başarırız."

Ethem Sancak
’ın başında bulunduğu Hedef Alliance Grubu’nun Türkiye’deki cirosu 3.5 milyar dolara ulaşıyor. Sancak, Rusya’nın üçüncü büyük ilaç dağıtım grubunun da çoğunluk hisselerini bünyesine katmış bulunuyor. Sancak ayrıca Romanya’nın en büyük ilaç dağıtım grubunun yüzde 55 hissesini alma işlemini bitirmiş görünüyor.

Yani, yurt dışındaki operasyonlarla birlikte Hedef Alliance Grubu’nun cirosu 5 milyar doların üzerine doğru koşuyor.

Ethem Sancak, Siirt’te Billoris Jeans başta olmak üzere üretecekleri hazır giyim ürünleriyle 15 milyon dolarlık bir ihracat hedefliyor. Fabrikanın ilk yabancı ziyaretçileri arasına Marks & Spencer’ın alım heyetinin girmesi, Sancak’ın bu hedefinin hiç de uzak olmadığını ortaya koyuyor: "Bizden bazı modeller istediler. Şimdi onları hazırlıyoruz."

Sancak
, Billoris markasıyla üretecekleri şampuan, sabun gibi sağlık ve temizlik ürünlerini de Hedef Alliance’ın dağıtım kanallarıyla dünyaya pazarlamayı da planlıyor.

Ethem Sancak’a, Türk tekstil ve hazır giyim sektörünün yaşadığı sıkıntıları, ortağı Hasan Arat’ın Adana’da kurulu Arat Tekstil’de yaşadığı sorunları hatırlatıp, "Ya Siirt’teki üretim de başarıya ulaşmazsa ne olacak?" diyorum. Sancak, yeniden sosyal sorumluluk olayına dikkat çekiyor:

"Ben bu işe sosyal sorumluluk olarak baktım. 10 milyon doları yatırdım, arkadaşlara ’Burada kazanın, buraya yatırın, sizden tek kuruş istemiyorum’ dedim."

Sancak
, "sosyay sorumluluk" dedi, Siirt’te 10 milyon dolar yatırdı...

Hem 1000 kişi oradan ekmek yiyecek, hem de Siirt’ten dünyaya Billoris markası yükselecek...

Ne mutlu ona...

’Kalkınmada Acil Öncelikli İller’ yasası çıkarılsın

SİİRT Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Güven Kuzu, hükümetin 49 ile yaydığı Teşvik Yasası’nın Siirt’e yatırım çekmeye yeterli olmadığını belirtiyor.

Aslında Siirt’te 21 olan tesis sayısı 5084 sayılı yasayla 357e çıkmış ama Kuzu bu sayıyı yeterli görmüyor. Kuzu, bu yüzden hükümete yeni bir öneri sunuyor: "Birinci derecede kalkınmada öncelikli iller yeniden analiz edilsin. Yatırım ve istihdam yasalarından yararlanabilmek amacıyla ülke genelinde birinci derecede kalkınmada öncelikli iller arasından ’Kalkınmada Acil Öncelikli İller’in belirlenmesi gerekir. Bu iller için teşvik süresinin yatırım ve istihdam büyüklüğüne göre uzatılması yerinde olur."

Teşvik Yasası’nın yatırım çekemeyen iller lehine değiştirilmesini isteyen başka kentler de var... Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Giresun’da, "Teşvik Yasası’nı yeniden gözden geçireceğiz" demişti...

Belki bu önerileri de dikkate alan olur...

Bakan’ın sünnetçisi Tillo markalı

SİİRT Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Güven Kuzu, DYH’nin Anadolu’daki Avrupa Toplantıları’nın "Marka Güçtür" sloganından yola çıkarak, Siirt’in markalarını sıralıyor:

"Siirtimizin fıstığı, battaniyesi, Pervari Balı ve Zivzik Narı marka olmayı çoktan haketmiş ürünlerimizden bazılarıdır. İnanç turizminde Veysel Karani Hz. ve Tillo ilçemizdeki İbrahim Hakkı Hz. birer dünya markaları olmuşlardır."

Tarım ve Köyişleri Bakanı Mehmed Mehdi Eker, şimdi adı Aydınlar olan Tillo (yüksek ruhlar anlamına geliyor) ilçesinin bir özelliğine daha dikkat çekiyor:

"Tillo, geçmişte sünnetcileriyle de ünlüydü. Sünnet mevsiminde Tillo’lu sünnetciler çevre illere yayılır, çocukları sünnet ederdi. Benim sünnetimi de Tillolu bir sünnetci yapmıştı."

Tillo’nun bu özelliğini aktarmak için Bakan Eker’in anısını kullandım, affına sığınıyorum...
Yazarın Tüm Yazıları