Paylaş
5 üzerinden 3.5
Birkaç hafta önce salonlarımıza uğrayan ‘Sils Maria: Ve Perde’de Fransız yönetmen Olivier Assayas, yedinci sanatın kendine has dinamikleri anlatıyordu. Film, artık yavaş yavaş sahneden silinmeye yüz tutmaya başlamış bir yıldız üzerinden oyuncu psikolojisini, kaygılarını ve korkularını seyircisiyle paylaşıyordu. Bu hafta gösterime giren ‘Yıldız Haritası’ (‘Maps to the Stars’) ise benzer şekilde eski günlerini arayan ve kendisini yeniden parlatacak bir rolün peşine düşen yine orta yaşlı bir yıldızın öyküsünü aktarıyor. Hoş bu kez mekân Hollywood ve ortada Fransız inceliği ya da zarafeti yok. Aksine “Her yol mübah” diyen bir anlayış ve yolda kendisine engel teşkil ettiğine acımayan bir psikoloji var. David Cronenberg, bu son filminde adeta 2005 tarihli yapıtı ‘Şiddetin Anatomisi’ni Los Angeles’a taşımış. Görünüş aldatıcı, her an her yaştan bireyler ‘Vahşetin çağrısı’na kulak verip ortalığı kan gölüne boğmaya hazır ve nazırlar...
Doğrusu söylemek gerekirse entelektüel derinlik açısından ‘Yıldız Haritası’ bize Kanadalı büyük ustanın bir önceki adımı olan ‘Cosmopolis’ benzeri çarpıcılığa ve felsefi bir derinliğe sahip değil. Ama yine atmosferi itibariyle film sizi bir noktadan sonra sarıyor ve Hollywood’a ait belki abartılı ama “Evet, bunlar aslında böyle insanlar olabilir” türü bir fikriyatla buluşturuyor.
Öykünün ana karakteri olan Havana Segrand’da Julianne Moore, tuhaf geçmişinin ardından tekrar ait olduğu topraklara dönen Agatha’da Mia Wasikowska, sınıf atlamaya ve Hollwood’un kaygan zemininde tutunmaya çalışan Jerome’da Robert Pattison, filmi sürükleyen isimler -Ki Pattison ‘Cosmopolis’in ardından yine bir Cronenberg filmine ‘Limuzin’de eşlik ediyor-.
Son bir bilgi: Julianne Moore, geçen yıl Cannes’da Segrand karakteriyle ‘En İyi Kadın Oyuncu’ ödülünü almıştı.
Yönetmen: David Cronenberg
Oyuncular: Julianne Moore, Mia Wasikowska, Robert Pattinson, John Cusack, Evan Bird
ABD yapımı
Paylaş