Paylaş
DİYELİM tatile gidiyorsunuz. Gerçi bu iş, iş seyahatleri için de önemli.
Uygun fiyatlı bir bilet buluyorsunuz. Örneğin Paris’e uçuyorsunuz. Sabah erken saatlerdeki bir uçuş. Parayı bastırıp biletinizi alıyorsunuz.
İlerleyen günlerde erken kalkıp, havalimanına gitmek falan gözünüzde büyüyor. Uçuşu öğle saatlerine ya da biraz daha ileri saatlere almak istiyorsunuz. O da ne! Size yeni bir fiyatlama çıkıyor. Neredeyse ilk aldığınız biletin fiyatının yarısından fazla bir miktar daha isteniliyor.
SÜRPRİZ OLABİLİR
Siz yeni fiyatı havayolu şirketinin kestiği bir ceza falan gibi algılayabilirsiniz ama öyle değil.
Şirketler genellikle uçuş saatlerine göre değişik fiyatlama yapar. Bir uçak için bazen 5-10 ayrı fiyatlama olur. Uçulacak tarihe olan zamandan tutun da uçuş saatine kadar birçok neden bilet fiyatını değişime uğratır. Bu yüzden sizin aldığınız ve ucuz bulduğunuzu düşündüğünüz bilet değişiklik yaptığınız uçuştaki fiyatla değiştirilir. Çok zaman değişen biletler tercihlerin daha uygun saatlere kaymasından dolayı da daha pahalı olur. Havayolu şirketi sizden aradaki farkı ister. Örneğin 12 bin TL’ye aldığınız bir Paris için daha uygun saatli uçuş talep edersiniz ve 6 bin liranın üzerinde bir fark istendiğinde şaşkına dönersiniz. Astarı yüzünden pahalı bir faturayla karşılaşırsınız.
Tatiliniz, bütçenizi zorlar. Böyle bir duruma düşmemek için yolun başında kararınızı iyi verin. Elbette hastalık vs gibi özel durumlar hariç. İş uçuşlarınızda da randevularınıza göre en uygun, erken uçuşları tercih edin. Geç kalmamak için uçuşunuzu randevunuzdan en az iki-üç saat önce orada olabilecek şekilde planlayın. Yani kısacası önümüzde yaz var. Biletinizdeki saat ve günü değiştirmek istediğinizde uçaklarda yer de olmayabilir. Bu yüzden mümkünse başlangıçta planlayıp bilete çevirdiğiniz uçuşa uyun.
Hem maddi olarak zarar görmezsiniz hem de talihsizlik ihtimali düşer.
AIRBUS 10 ADET A400M ÖNERİYOR
Depremde havacılık dünyası çok iyi bir sınav verdi. THY, Pegasus ve birçok diğer şirket uçaklarıyla ücretsiz yolcu taşıdı. Kargo konusunda da birbirleriyle yarıştırlar.
Bu süreçte çok da gözönünde olmayan başka kahramanlar vardı. Türk Hava Kuvvetleri’nin, yarı hazırlanmış pistlere inip kalkabilen, Koca Yusuf adındaki A400M uçakları büyük görevler üstlendi. Stratejik nakliye uçaklarımızın biri inip diğeri kalktı, hasta naklinden kargoya kadar depremin yaralarının sarılması için uçtular. Hatta dünyada en fazla uçan A400M filosu oldular.
Ukrayna savaşı başlamadan bir gün önce iki A400M uçağımız Kiev’den tahliye için gitmişti. Ama aylarca orada kaldılar. Kalkışlarına izin verilmedi. Korkusuz askeri teknisyenlerimiz sık sık uçakların yanına giderek bakımlarını yaptılar, etrafa bombalar yağarken uçaklarını hep uçuşa hazır tuttular. Sonunda bir gece pilotlarımız, teknisyenlerimiz iki uçağımızı kurtardılar. İşte o iki A400M uçağımız depremde bölgeye mekik dokudu. Ana üsleri Kayseri’ye geldikten sonra tepeden tırnağa bakımdan geçen uçaklarımız halen sürekli uçuyor.
PROJEDEN ORTAK OLDUK
Airbus uçak fabrikasının İspanya’nın Sevilla kentindeki askeri fabrikasında yapılan A400M uçakları için Türkiye yolun başında iş ortağı oldu. Ama F-35 projesindeki gibi bir sorunla hiç karşılaşmadı. 10 uçağı satın alındı. Tanesi sanırım 120 milyon Euro civarındaydı. Başlangıçta 20 uçak düşünülüyordu. Sonra o zamanki ekonomik nedenlerle 10 adette kalındı. Şimdi Airbus, 10 uçak daha öneriyor. Bu uçaklarla dünyada en iyi operasyon yapan Türk Hava Kuvvetleri oldu. Airbus İspanya’nın satın aldığı uçaklardan kalacak fazla 10 yeni imalat için Türkiye’ye başvurdu. Şartlar değerlendiriliyor.
TANKER UÇAK İŞİ ORTADA
Türk Hava Kuvvetleri havada askeri uçaklara yakıt ikmali yapan tanker uçak olarak imalatı 60 yıl önceye dayanan Boeing 707 uçaklarını kullanıyor. Artık ekonomik ömürlerini tamamladılar. Bunların yerine de Airbus, A330 MRTT tanker uçaklarını öneriyor. Önce dört sonra üç uçak olmak üzere bir planlama sunuyor. Aynı şekilde THY’nin elinde bulunan uçuş saati en düşük yedi adet A330-200 uçağının filodan çekilerek tanker uçağa çevrilmesi önerisi de değerlendiriliyor. Yolcu uçağından yapılacak değişimin Türkiye’de gerçekleşecek olması daha cazip gibi görünüyor. Boeing’in yeni nesil tanker uçağı da teklifler içinde. Henüz kesin bir karar ortaya çıkmış değil.
BEŞ A321NEO YERDE
THY’nin A321Neo uçaklarından 5’incisi de uçuştan çekildi.
DAHA önce dört uçak Praat&Whitney marka motorlarındaki arızalar nedeniyle yere indirilmişti. Motor arızaları nedeniyle yere indirilen uçaklar THY’nin filosunda önemli bir aksamaya neden oldu. Motor imalatçısı bu uçaklar için kiralık motor bulamadı. Bu arada arızaların onarılması için yedek parça sorunu da büyümeye başladı.
Şirketin beş uçağını ne zaman uçuşa alabileceği bilinmiyor. Bu arada yere indirilen A321Neo uçak sayısının artmasından endişe ediliyor.
PEGASUS’TAN EGE’DE YILDIZ UÇUŞLAR
TÜRKİYE’nin giderek büyüyen düşük maliyetli havayolu şirketi Pegasus, sürpriz uçuşlar ilan etti. Şirket Ege’deki iki Yunan adasına Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan sefer yapacak. Midilli ve Rodos adalarına artık havayolu yolcuları İstanbul’dan direkt olarak ulaşabilecekler. Bugüne kadar deniz yolu hariç bu iki adaya ancak Atina üzerinden uçulabiliyordu. Haftanın ikişer günü yapılacak seferler 1 Haziran 2023’te başlayacak.
Rodos uçuşları; İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan perşembe günleri saat 15:05 ve pazar günleri saat 07:00’de; Rodos’tan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na ise perşembe günleri saat 17:05 ve pazar günleri saat 09:00’da düzenlenecek.
Dijital havayolu Pegasus’un Midilli uçuşları ise İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Midilli adasına perşembe günleri saat 09:55 ve pazar günleri saat 10:10’da, Midilli adasından İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na ise perşembe günleri saat 11:45 ve pazar günleri saat 12:00’da düzenlenecek. Yeni hatların biletleri gidiş-dönüş 159,99 EUR/USD’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.
DÜNYANIN EN İYİ BUSINESS HAVAYOLLARI
- KATAR HAVAYOLLARI
- SİNGAPUR HAVAYOLLARI
- ALL NIPPON HAVAYOLLARI (JAPON)
- EMIRATES (DUBAİ)
- ETIHAD (ABU DABİ)
- QANTAS AIRWAYS (AVUSTURALYA)
- CATHAY PASİFİC (HONG KONG)
- Seçimler Nation.Aviation tarafından yapılmıştır.
Paylaş