Tatilcilerin hedefi temmuz ayı

Tatil erken başlamayacak. Yani yurtdışı uçuşlar için ülkelerin bir açılıp bir kapanması tatilcileri de tedirgin etti. Hedefin ağırlıklı olarak temmuz ayı olduğunu görüyoruz. Tabii ki ne olursa olsun asla 2019 sayılarına yaklaşamayacak bir havayolu yolcu hareketi olacak. Turizmde yine yıldız Türkiye üzerinde.

Haberin Devamı

Havacılık dünyasının ünlü turizm ve araştırma şirketi Skyscanner, temmuz ayında tatilcilerin yüzde 66’sının bir haftadan daha uzun bir süre evlerinden uzaklaşmak istediğini ortaya koydu. Yapılan rezervasyonlar izlenerek elde edilen sonuçlara göre bu yaz tatil için bastırılmış talebin en önemli öncelik olduğu ortaya çıktı. En uzun tatil için planlanan ülkelerin ilk sırasında ise Türkiye geliyor. Türkiye’ye seyahatlerin çoğu temmuz ayı için düzenleniyor ve rezervasyon başına ortalama 2.9 yolcu olarak göze çarpıyor. Çoğu rezervasyonun aileler ve gruplar için olduğu gözüküyor. Bir haftadan uzun seyahatler için yapılan rezervasyonların yüzde 76’sı Türkiye’ye. Türkiye, uzun yolculuklarda ilk sırada yer alıyor. Fiyatlar da 2020’ye göre yüzde 27, 2019’a göre yüzde 31 daha düşük.

Tatilcilerin hedefi temmuz ayı

Haberin Devamı

İSPANYA GÖZDELERDEN

İspanya, tatilciler için kapıların açılış duyurusunun ardından bu yana İngiliz turistlerin en çok rezervason yaptığı destinasyonu. En popüler gidiş tarihi ise ağustos. Seyahatlerin çoğu bir hafta veya daha kısa süre ile planlanıyor. İspanya’daki en çok ziyaret edilen yerler ise Malaga, Palma ve İbiza adaları olacak. Fiyatlar şu anda yaz aylarında 2020’ye göre yüzde 25’e kadar ve 2019 yazına göre yüzde 11’e kadar daha düşük. Bir başka 2021 yaz sıcak noktası ise Yunanistan. Yunanistan’a yapılan rezervasyonların çoğu, ağustos ayında başlayan geziler için. Ortalama fiyatlar 2020 yazına göre yüzde 30 ve 2019’a göre yüzde 11 daha düşük. İtalya’ya 2021 yaz tatili için en popüler zaman temmuz ayı olarak görünüyor. Rezervasyon başına ortalama 2.2 yolcu çiftlerin veya iki arkadaşın bir İtalyan kaçamağı aradığını gösteriyor. Portekiz, gezginler arasında popülaritesini korurken, ailelerin en sevdiği temmuz ayında tatilin en popüler olduğunu kanıtladı. Bu seyahatlerin neredeyse yarısı için bir hafta veya daha kısa süreli rezervasyonlar yapıldı. Portekiz, 2020 yazından yüzde 34 daha ucuz ve 2019’dan yüzde 23 daha düşük fiyatlarla iyi imkân sunuyor.

Haberin Devamı

MEVSİMSELLİK ETKİLİ

Skyscanner’daki Uçuşlar Başkan Yardımcısı Hugh Aitken, şunları söyledi: “Uçuş fiyatları tarihsel olarak, özellikle Avrupa’da en yoğun yaz tatili sezonunda kapasite, talep ve mevsimsellikten etkileniyor. Havacılık sektörü için zor bir on iki aydan sonra, havayolları insanları gökyüzüne geri döndürmek için biletleri cazip bir şekilde fiyatlandırarak gelecekteki talep ile kapasiteyi dengeliyor gibi görünüyor. Son analizimiz, Skyscanner’daki ortalama fiyatların 2019’un aynı dönemin kıyasla şu anda yüzde 31’e kadar daha düşük olduğunu gösterdiğinden, bu da özellikle İngilizler için iyi bir haber. Önümüzdeki haftalarda iyileşmeye giden daha net yollar belirlendikçe ve ağ planlayıcıları, havayollarının geniş ölçekte uçabilmeleri için kapasite ve programlar oluşturdukça, uçuş fiyatlarının değişmesini bekliyoruz. Talep arttıkça bazı fiyat artışları görebiliriz ancak havayolları bu talebi karşılamak için büyük olasılıkla iyi bir değer sunmaya devam edecek.”

Haberin Devamı

'FİYATLAR GÜVENCE ALTINDA'

Araştırmada pazar düzeldikçe bir dereceye kadar, belirsizlik devam ettikçe, havayollarının ve çevrimiçi seyahat acentelerinin biletler konusunda esneklik sunmaya devam edeceği tahmin ediliyor. Erken rezervasyon yapanlar en iyi fiyatları güvence altına alacak. Ancak yine de sonuçta bir biletin maliyeti, karantinalar ve kalkış öncesi testlerle ilgili olarak değişecek. Tatilcilerin bilet alsalar bile ülkelerin açıklamalarını ve havayollarının uyarılarını dikkatlice takip etmeleri gerekiyor.

HAVAYOLLARININ GÖZÜ BU UÇAKTA

Havacılık dünyasında her şey tersine giderken bir uçağın şansı ise pandemi ile parladı. Geniş gövdeli uzun menzilli, çift koridorlu uçaklar yeterince yolcu olmadığı için zararına uçuyor. Ama yakın gelecekte Airbus’ın tek koridorlu, dar gövdeli ama ekstra uzun menzilli uçağı A321 XLR imalatı için şirket bütün gücünü kullanmaya başladı. Toplam 18-220 arasında yolcu kapasitesine sahip uçak A312 NEO’ya göre yüzde 15 daha fazla menzil ve yakıt verimliliğine sahip. Böylece 8 bin 700 km yol alabiliyor. Bu da özellikle Londra-Amerika arasındaki uçuşları rahatça yapmasını sağlıyor. Bu uçaklarla yani A321 XLR ile Çin’den Avusturalya’ya ya da Hindistan’dan Avrupa’ya uçma imkanı oluyor. Üstelik çok daha iyi maliyetlerle bu uçuşlar gerçekleşebiliyor. 101 ton ağırlığındaki uçak henüz imalat aşamasına girecek. Yani uçmadı ama ciddi sipariş alıyor. Pandemi dersini alan bütün havayolu şirketleri bu uçağın tam da aradıkları bir çözüm olduğuna inanıyorlar. Uzun uçuşlardaki çift motorlu geniş uçaklara olan güven şimdi bu yeni nesil dar gövdeli çift motorlu uçak içinde geçerli.

Tatilcilerin hedefi temmuz ayı

Haberin Devamı

EK YAKIT TANKLARI

Arka kısmında da ek bir yakıt tankı yer alacak uçak için önümüzdeki yıl imalata başlanılması planlanıyor. Bu uçaklarda kullanılan yeni motor teknolojisi, yakıt verimliliğini arttırıyor. Daha düşük işletme maliyetleri ve artan uçak menzili olan havayolları için kazanan bir kombinasyon sağlıyor. Yeni motorlar da daha sessiz ve yolcu açısından da daha keyifli bir deneyim sunuyor. Uçak şu ana kadar 600 den fazla sipariş aldı. United Airlines, 2024 yılında ilk A321 XLR’sini teslim almayı planlıyor. En büyük siparişler American Airlines ve United tarafından verildi ve her ikisi de 50’şer adet alacak. American’ın teslimatları 2023’te başlayacak ve United ertesi yıl ilk A321XLR’sini alacak. Qantas-36 uçak, AirAsia X 30, Air Arabia ve Wizz Air, Frontier 18, VietJet 15 ve JetBlue ile JetSMART toplam 13 uçak alacak.

Haberin Devamı

UZUN UÇUŞ DENEYİMİ

Yıllar önce Lufthansa ile Düsseldorf-New York (Newark airport) arasında Boeing 737-700 uçağı ile uçmuştum. Lufthansa’nın PrivateAir ile ortak yaptığı bu seferlerde uçakta sadece 48 Business koltuk vardı. Arka tarafta yine aynı koltuklardan ekip dinlenmesi içinde koltuklar yer alıyordu. Uçakta bir koltuk bile boş değildi. Mükemmel bir deneyim yaşamıştım. Bu uçuş Business jet deneyimini havayolu uçağında sunuyordu.

Ama şimdi A321 XLR iki sınıfta bildiğimiz bir yolcu uçağı olarak seferler yapacak. Pandemide şansı parlayan bu uçağı biraz bekleyeceğiz. Ama imalat ve testleri tamamlandıktan sonra sanırım bu uçaklarda daha uçuş bilet fiyatlarına yer bulmak kolay olmayacak. Pandemi sonrasının uçağı koltuk başına yüzde 20 daha az yakıt, yılda 5 bin ton daha az CO salınımı ve hem yolcular hem de havalimanları için yüzde 50 daha düşük gürültü seviyesi ile A321 XLR gelecekte büyük beğeni kazanacak.

THY EKONOMİDE SICAK YEMEĞE BAŞLIYOR

Tatilcilerin hedefi temmuz ayı

Pandemi dönemindeki uzun bir aradan sonra THY ekonomi sınıfında da sıcak yemek vermeye başlıyor. 19 Mart’ta başlayacak olan ekonomi sınıfı sıcak yemek, sadece iki saat üzeri uçuşlarda uygulanacak. Sıcak yemekler et, tavuk ve makarnadan oluşacak. Yolcular bu üç çeşit sıcak yemekten birini tercih edebilecek. Şirket business sınıfında ise 1 Mart tarihinde sıcak yemek servisine başlamıştı. 7 saat üstü uçuşlarda ekonomi sınıfında da sıcak yemek verilme uygulamasına geçilmişti. İlerleyen zamanlarda ikram arttırılarak sürdürülecek.

Yazarın Tüm Yazıları