Paylaş
ÖZEL UÇUŞ BÖYLE GERÇEKLEŞTİ - FOTO - GALERİ
Ekonomik krizle birlikte işadamları uzun uçuşlarda maliyetleri düşürmek için havayollarını tercih ediyor. Bağlantılı yani devam eden uçuşlarda bu sefer de havalimanlarında bekleme, dönüşte uçağı kaçırıp bir gün daha kalma gibi sorunlar çıkıyor.
Alman Lufthansa Havayolları, beş yıldır işadamlarına yedi uçaklık filoyla özel jet uçuşları yapıyor. İstenilen yerden limuzinle başlayıp dört veya 12 koltuk kapasiteli uçaklarla devam eden yolculukla Frankfurt, Münih veya Zürih’ten Avrupa ve Rusya Federasyonu’nda bin noktaya hızlı bağlantı sunuluyor. Tüm vergiler dahil fiyatlar uçuş mesafesine bağlı olarak 6 bin 800 Euro’dan başlayıp 36 bin 580 Euro’ya kadar çıkıyor.
Özel uçuşa Lufthansa’nın Türkiye Genel Müdürü Gregor Wende ile katıldım. Wende’nin eşi Sibel Hanım ve Lufthansa Türkiye Halkla İlişkiler Müdürü İnci Gökçe ile Frankfurt’ta buluştuk. Sibel Hanım zarafetiyle ünlü. Alman eşinin görevi nedeniyle hayatının önemli kısmını havada geçirmiş, birçok ülkede yaşamış ama Türkiye’de olmak ona ayrı bir keyif veriyor.
GAZETECİ İÇİN EMO UÇUŞU
Dünyada ilk defa bir gazeteci için gerçekleştirilen demo uçuşunda yolcular özel limuzinle kaldıkları yerden alınarak havalimanına götürülüyor. Uçuşumuzu Frankfurt yakınlarındaki Hahn Havalimanı’ndan yapacağız. Hahn, uzun yıllar Almanya’daki Amerikan üslerinden biriydi. Soğuk savaşın sona ermesiyle 1991’de kapatıldı. Geçimini üsten sağlayan üç bin Alman da işsiz kaldı. Yerel yönetime devredilen meydan sivil uçuşlara açıldı.
Bugün Hahn düşük maliyetli Ryanair’in Almanya’da ana merkezi. Çok sayıda kargo uçağı ve özel jet tarafından kullanılıyor. Frankfurt’a uzaklığı 90 kilometre. Havalimanın Genel Havacılık Terminali’ne gidiyorum ve kendimi personelin ellerine bırakıyorum. Pasaport vesaire derdi yok. Zaten Schengen ülkeleri arasında uçuyorum. Yürüyüp uçağa gidiyorum...
ÖZEL TERMİNALDEN BİNDİK
Uçağımızın Kaptan Pilotu Peter Douglas, bizi Hahn Özel Yolcu Terminali’nde bekliyordu. HB-VWE tescilli uçağa bavullarımızı elleriyle yükledi. Kadın İkinci Pilotumuz Noemi Clerc ve Kabin Memuru Karin Rechsteiner ile tanışıp Citation XLS+’ın kabinine geçiyoruz.
Kısa-orta menzilli uçuşlar için tasarlanan jetin kabini altı koltuklu. Gazete olarak uçağa Hürriyet yüklenmiş. Bir de masanın kenarına benim içtiğim sigara konmuş. Elbette ve tartışmasız: Sigara insan sağlığına çok zararlı. Ama bu uçuşta sigaramı içebileceğimi kabin memuru yani hostes Karin gülerek söylüyor. Hoş geldiniz içeceği olan şampanyamızı yudumlarken motorlar çalıştırılıyor. Artık uçak benim emrimde. Kendimi çok özel hissediyorum. Gregor Wende ile şerefe kadeh kaldırıyoruz.
Hahn, yani ‘horoz’ anlamına gelen havalimanında kar yağışı sabaha karşı başlamış. Etraf bembeyaz... Ama pist temizlenmiş, inişin ve kalkışın riski neredeyse sıfıra indirilmiş.
Bir saat 14 dakika sürecek uçuşumuza başladık. Pist başında ikisi inen, biri de kalkış bekleyen Ryanair uçaklarının ardından havalandık. Citation XLS+, 20 dakika içinde seyir yüksekliği olan 10 bin 60 metreye yükseldi. Saatteki hızımız 759 kilometreye ulaştı. Önümüzde 919 kilometrelik yol var. Yüksek irtifada hava trafiği neredeyse yok gibi.
Kabin memuru şampanya ikramından sonra kanepelerden oluşan tabaklarımızı getirdi. Yolcular bu uçuşlarda istedikleri yemekleri sipariş verip uçağa yükletebiliyor. Ben sabah güzel bir kahvaltı yaptığım için ikramı geçiştiriyorum.
TİRYAKİLERİN TERCİHİ
Uçak özel bir jet olduğu için insan sağlığı için zararlı olan sigara içmek serbest. Özellikle tiryaki olan yolcular bu nedenle Lufthansa’nın Private Jet’ini tercih ediyor. Çok zararlı olduğunu bildiğim sigarayı yakıyorum. Uzun yıllar sonra yukarıda çok yüksekte yeniden sigara içiyorum. Elbette hiç de iyi bir iş yapmıyorum.
Alman hava sahasından sonra Avusturya semalarında yolumuza devam ediyoruz. 55 dakika sonra da İtalya’nın kuzeyindeyiz. Önümüzde Alp Dağları beliriyor. Alçalmaya başladık. Alp Dağları bembeyaz, çoktan kara bürünmüş. Acayip heybetli duruyorlar.
Güneşli bir havada Torino Caselle Havalimanı’na yaklaşıp yumuşak bir iniş yaptık. Pisti terk ederken bu güzel inişi alkışladık. Bir an arkasını dönüp bana bakan kaptan pilotla göz göze geliyorum. Elleriyle ikinci pilotu işaret ediyor. “Bu güzel iniş onun” diyor. Özel jet terminalinin önünde yolculuğumuz sona eriyor.
Normalde Frankfurt’tan uçakla Torino’ya gelsek ya sabah erken ya da akşamüstü uçağı yakalamamız gerekiyor. Ancak iş jetiyle günün bütün saatleri benim. Zaten öyle yaptım, canımın istediği saati bildirdim ve o saatte uçtum.
Torino’da uçaktan inerken hava değişmişti. Gerçekten kendimi varlıklı ve güçlü hissettim. Kapı önünde selam duran pilot, bekleyen araçlar, bavulumu almak için koşuşan yer personeli uçuşun standart keyfini lüks ötesinde bir yere taşımıştı. Böyle durumlarda hep düşünürüm: İnsanın muhteşem bir teknesi olacağına özel bir uçağı olmalı... Tekne de elbette keyifli ama özel bir uçak sonsuz özgürlük getiriyor ve dünya tıpkı Lufthansa özel jet uçuşundaki gibi küçüldükçe küçülüyor. Ulaşmak, yaşamak inanılmaz kolaylaşıyor. Lüks, 10 bin metrenin üzerinde size özel bir dünya sunuyor...
Tabii Torino’dan dönüşte, havalimanı, güvenlik kontrolleri, pasaport kuyrukları, gecikmelerle gerçek standart yolculuğuma geri döndüm. Ve uyandım.
UÇUŞUN MALİYETİ
Lufthansa çok basit bir fiyatlama listesi hazırlamış. Katalogda haritanın merkezini kalkış noktasına koyuyorsunuz. Gideceğiniz noktalar uzaklıklarına göre 1’den 16’ya kadar sıralanmış. Örneğin Frankfurt’tan Torino 1. etapta kalıyor. Citation XLS+ ile her şey dahil 10 bin 400 Euro. Eğer aynı gün dönerseniz 17 bin 60 Euro ödüyorsunuz.
Aynı uçuş altı koltuklu CJ3 ile 8 bin 100, aynı gün dönüşlüyse 13 bin 770 Euro. Yolcu başına böldüğünüzde kişi başı business class bilet fiyatından biraz daha yüksek. En büyük avantajı da tıpkı first class yolcusu gibi mil kazanıyorsunuz. Hem de bol keseden mil kazanıyorsunuz. Bir-iki kiralamada first class bir uçuşu bedavaya getiriyorsunuz.
Farklı uçak tipleriyle Frankfurt’tan Budapeşte 10 bin - 13 bin 200, Barcelona 10 bin 500 - 14 bin 100, Kiev ise 13 bin 800 - 19 bin 100 Euro arasında değişiyor. Genellikle Private Jet müşterileri seferlerin az olduğu veya havayolu uçaklarının inemedikleri küçük pistlere sahip yerleri tercih ediyor. Türkiye tarafında en çok ünlü kayak merkezi İsviçre’de Saint-Maurice’e uçuş satılıyor.
SIRA BEKLEMEK YOK
* Yolcular özel çağrı merkezlerini arayarak rezervasyon yapabiliyor. 24 saat Türkiye’den (212) 354 88 33, Almanya’dan +49 1802 99 33 00 numaralı telefonları arayıp rezervasyon yaptırabilir, uçacağınız uçağı seçebilirsiniz.
* Yolcu limuzinle alınıyor. İniş noktasındaysa 60 kilometreye kadar limuzinle gideceği yere bırakılıyor.
* Uçakların üzerinde Lufthansa boyaması bulunmuyor. Sizi kimse havalimanında fark etmiyor.
* Havalimanında isterseniz first class yolculara hizmet veren özel yolcu salonlarından yararlanabilirsiniz.
* Pasaport, gümrük, güvenlik için sıra beklemiyorsunuz. İşlemler özel terminalden gerçekleştiriliyor.
* Uçağa yolcunun istediği ikram yükleniyor.
* Operasyon havayolunun İsviçre merkezli şirketi tarafından yapılıyor. Bakımdan pilotların tecrübelerine kadar her şey Lufthansa standartlarında.
3 FARKLI UÇAK TİPİ VAR
Lufthansa’nın Private Jet filosunda üç adet dört koltuklu Citation CJ1, iki adet altı kişilik Citation CJ3 ve iki adet de altı veya sekiz koltuklu Cessna Citation XLS+ tipi uçak var. Talep doğrultusunda DC Aviation ve Jet Alliance gibi kardeş kuruluşlardan koltuk kapasitesi 12’ye kadar çıkabilen Challenger 850 gibi büyük uçaklar kiralanabiliyor. Örneğin CJ3’ün menzili altı yolcuyla 1852, Citation XLS+ iki bin 685, Challenger 850’nin ise 12 yolcuyla dört bin 630 kilometre.
MÜKEMMEL TÜRKÇE KONUŞUYOR
Lufthansa’nın Türkiye Genel Müdürü Gregor Wende, işadamlarının özel taleplerini iş jetleriyle karşıladıklarını söylüyor: “Premium segmentindeki yolcularımız esneklik ve özel hizmet talep ediyor. Biz de bunu Lufthansa Private Jet ile karşılıyoruz. Uçaklarla Avrupa ve Rusya Federasyonu’nda 1000’i aşkın noktaya istenilen saatte bağlantı sunuyoruz.”
BURSA İYİ GİDİYOR
Lufthansa uzun yıllardır İstanbul, Ankara ve İzmir’den yaptığı uçuşlarına ağustosta Bursa’yı da ekledi. Embraer 190 serisi uçaklarla gerçekleştirilen seferlerde doluluk oranları giderek yükseliyor. Gelecek yıl nisandaysa Lufthansa Antalya’ya uçmaya başlayacak. İstanbul-Düsseldorf içinse slot bekleniyor.
Türkiye Genel Müdürlüğü’nü bir buçuk yıldır sürdüren Wende mükemmel Türkçe konuşuyor. Lufthansa’ya pilot olmak üzere giren ancak eğitimi sırasında bir rahatsızlık geçirerek pilotajdan ayrılan Wende kariyerine satış ve pazarlamada devam etti. Frankfurt’tan sonra ilk dış görevi Ankara İstasyon Müdürlüğü oldu. SunExpress’te çalıştı. Türkiye’ye geri gelmeden önce Japonya ve Çin’de müdürlük yaptı. 34 yıllık Lufthansa çalışanı olan Gregor Wende emekli olduktan sonra Türkiye’ye yerleşmeyi planlıyor. Kızı Ceren ise Çin’de çalışıyor.
Paylaş