Paylaş
Mevcut Dış Hatlar Terminali’ni işleten TAV, 610 milyon Euro artı KDV teklifiyle ihaleyi kazandı. İzmir’in iç-dış hat terminalleri ve CIP salonlarını 20 yıllığına işletecek TAV, ayrıca 250 milyon Euro’ya yeni bir iç hatlar terminali yapacak.
ADNAN MENDERES HAVALİMANI / FOTOGALERİ
İzmir’in yeni Dış Hatlar Terminali, açıldığı 2006’dan bu yana ve bölge ekonomisine ciddi katkı sağladı. Dış hatlarda SunExpress ve İzair gibi Türk şirketlerinin yanı sıra yeni havayolları da doğrudan seferlere başladı. Haziran 2012’de Lufthansa, İzmir’den yaptığı Münih uçuşlarına Berlin’i de ekliyor.
İÇ HATLAR YIKILACAK
Bu çalışmalar kapsamında İzmir gibi bir kente hiç yakışmayan çirkin İç Hatlar binası yakın zamanda yıkılacak. Dış Hatlar Terminali içine alınacak iç hatların yerine yeni bir terminal yapılacak. Dış Hatlar Terminali ile aynı mimari bütünlüğe sahip olacak iç hatlardan artık yolcular dışarıya çıkmadan transfer yapabilecek.
Böylece İzmir gibi güzel ve aydınlık bir kent, köhne ve karanlık iç hatlar terminalinden kurtulacak.
SİNERJİ YARATACAĞIZ
Çekişmeli geçen ihaleye TAV’ın yanı sıra Antalya’nın işletmecisi IC İçtaş-Fraport, Sabiha Gökçen’in işletmecisi Limak-GMR katıldı. İpi TAV göğüsledi. TAV’ın CEO’su Sani Şener, “Bu yatırım, İzmir’in en önemli altyapı projesi. Ege çanağının yurtiçi ve yurtdışıyla bağlantı noktasında TAV’ın hizmet kalitesini İç Hatlar’a da taşıyacağız. Dış Hatlar işletmemiz ile birlikte büyük bir sinerji yaratacağız” dedi.
YENİ TERMİNAL ÜÇ YILDA TAMAMLANACAK
DHMı’nin yer tahsisini ve iç hat terminalinin TAV’a devrini yıl sonuna kadar tamamlaması planlanıyor.
Geçiş sürecinde, iç hatlar önce dış hat terminalinin içine alınacak.
Ardından bina yıkılarak yeni terminal inşa edilecek.
Yeni İç Hatlar, üç yıl içinde tamamlanacak.
İzmir’in tanıtımı ve özellikle transit yolcu artması için TAV uluslararası kampanyalara destek verecek.
İzmir, TAV’ın işlettiği diğer havalimanları yani İstanbul Atatürk, Ankara Esenboğa, Antalya Gazipaşa ile yurtdışında Gürcistan, Tunus, Makedonya ve Suudi Arabistan’daki havalimanlarıyla entegre edilecek.
HIZLI BÜYÜME
İzmir Adnan Menderes, bu yılın 10 aylık rakamlarına göre iç hatlarda yüzde 14, dış hatlarda da yüzde 17 büyüdü. Yolcu sayısı 7 milyon 331 bine ulaştı. Havalimanı geçen yıl 7 milyon 485 bin yolcu tarafından kullanılmıştı.
Uçak kabinine Türk imzası
DÜNYANIN 4. BÜYÜK HAVACILIK FUARI DUBAİ AIR ŞOV
Dünyanın dördüncü büyük havacılık fuarı Dubai Air Show’a katılan Türk Hava Yolları, yerli imalat galley (mutfak), troley, halı ve koltuk derilerini tanıttı. THY’nin Ankara’da TAI ile ortak kurduğu Turkish Cabin Interior (TCI) şirketi, ilk ürünlerini teslim etmeye başladı.
THY Genel Müdürü Temel Kotil, uçak imalatına başlamanın yolunun kabinden geçtiğini belirterek, “Kabindeki bu tür malzemeler dünyada önemli pazara sahip. Biz yan sanayiye tasarımlarımızla, sertifikasyon süreciyle yol gösteriyoruz. Bu, uçak yapabilmek için çok önemli bir aşama. Derileri, halıları THY’de kullanmaya başladık. Önümüzdeki yıllarda teslim edilecek uçaklarımızda yerli mutfaklar ve koltuklarımız kullanılacak” dedi.
NELER YAPILIYOR
Sertifikasyonu tamamlanan koltuk derileri, ızmir’de Sesa tarafından üretiliyor. Derinin ağırlığı metrekarede 800 gram. şu an kullanılan deriye göre üçte bir daha hafif. Hizmet ömrü 50 bin uçuş. Yangında uzun süre ateşe dayanan deriler, Boeing tarafından teslim edilmeye başlanan 737’lerde kullanılıyor.
Halı üretimini Atlas şirketi yapıyor.
İlk galleyin tasarımı tamamlandı. Sertifikasyondan sonra seri imalata geçilecek. TCI, önümüzdeki yıldan itibaren tek koridorlu uçaklardan sonra uzun menzilli uçaklarda kullanılan büyük mutfak tasarımlarına başlayacak. Ayrıca kabinde kullanılan gardırop, kargo konteynerleri, ekip dinlenme odalarının da dizayn ve imalatını gerçekleştirecek.
Troleydeyse Kayalar şirketiyle ortak çalışma yapılıyor. 19.8 kilogram ağırlığındaki ‘hafif sınıf’ troleyde, kompozit ve alüminyum kullanıldı.
Koltukta Assan Hanil ile ortak olan THY, mühendislik çalışmalarını sürdürüyor. ımalata gelecek yıl başlanacak. Sertifikasyon 2013’te tamamlanacak. Hedef önümüzdeki yıllarda business ve first class koltukları da tasarlayabilmek.
THY, uçak alımlarında Boeing ve Airbus’a bu ürünlerin diğer havayollarına da tavsiye edilmesi konusunda bastırıyor.
Tolga ÖZBEK
Paylaş