Paylaş
Özel uçaklar için 2008 rekorlar yılıydı. Tüm dünyada 1317 adet iş jeti teslim edildi. Aradan geçen 5 yılda dengeler tamamen değişti. 2015’te imalatçılar sadece 718 uçak teslim edebildi. Uzmanlar bu yıldan da umutlu değil. Rakamın biraz daha aşağıya düşebileceğine dikkat çekiyor. Ama 2017’den itibaren ciddi bir çıkış bekleniyor. Bu yıl İsviçre’nin Cenevre kentinde kapılarını açan EBACE İş Jeti Fuarı’nda imalatçılar krize meydan okuyup yeni modellerini tanıttı. Küçük veya orta sınıfta satışlar bekleneni karşılamazken ultra uzun menzilli, geniş gövdeli uçaklarda ise rekabet büyüktü. Geçmiş yılların yıldızı Rusya ile Brezilya, düşen petrol fiyatlarıyla birlikte eski ışıltılı günlerini kaybetmişti.
İşte pazarın yenileri
DASSAULT FALCON 5X:
Geniş gövdede iki motorlu yeni bir tasarıma geçen Fransız imalatçı, 5X’in teslimatlarına 2020’de başlayacak. Tavanında cam olan ilk iş jeti unvanını elinde bulunduracak 5X için imalatçı motor konusunda alternatifler üzerinde çalışıyor.
GULFSTREAM G500 VE G600:
Sessiz sedasız tasarımlarını tamamlayan Gulfstream, iki yeni gövdeye sahip uçağını bir anda pazara sürüp dikkatleri üzerine çekti. Seri imalatının 2018’de başlaması planlanıyor.
BOMBARDIER GLOBAL 7000 VE 8000:
Kanadalı imalatçı, Global ailesini 7000 ve 8000 modelleri ile geliştiriyor. Uçakların teslimatları 2018 ve 2019’da başlayacak.
CESSNA HEMISPHERE:
Cessna yeni modeli Hemisphere ile hem kabini büyütüyor hem de menzili uzatıyor. 2019’da uçacak uçak için menzil hedefi 8 bin 325 kilometre.
FALCON 8X TÜRKİYE’YE GELECEK
Fransız imalatçı Dassault, yeni uçağı Falcon 8X’i ilk defa EBACE’de sergiledi. Üç motorlu, uzun menzilli uçak, test ve sertifikasyonunu tamamladı. Teslimatları önümüzdeki günlerde başlayacak. İmalatçının demo uçağı, 6-9 Ekim’de Atatürk Havalimanı’nda yapılacak İstanbul Air Show’a da gelecek. Falcon 8X, 7X modelinin gövdesinin 1.1 metre uzatılması ile hayata geçti. Ek yakıt tankları ile uçağın menzili 11 bin 950 kilometre.
TÜRK ŞİRKETLERİ ATAKTA
Bölgeden yeni müşterileri çekmeyi hedefleyen Genel Havacılık, Saudia Private Aviation şirketinin Hawker 400 serisi için kabin modifikasyonuna başladı. Ali ve Ömer Sulyak’ın hedefi, Ortadoğu’daki tüm Hawker’ları bakım için İstanbul’a getirmek. Şirket ayrıca Bell serisi helikopterler için verdiği bakım hizmetlerinde saat başı ödeme ile yeni bir hizmet vermeye başlayacak. EBACE’nin en eski katılımcılarından Gözen Grubu, iş jetlerine verdiği hizmetlerini tanıttı. Kısa sürede verdiği bakım hizmeti ile adından söz ettiren AMAC-Türkiye ise Pilatus imalatı tek motorlu PC12 uçağı için Türkiye’deki ilk satışını yaptı. Uçağın eylül ayında teslim edilmesi planlanıyor.
Paylaş