Türkiye’ye bir ayağı konmuş ve ağzı geniş açılmış pergelle çizilmiş alanın büyük bölümünde TAV adı karşıma çıkıyor.
Diğer taraftan, Türkiye’yi uçak bakımında bölgenin lideri haline getirecek olan MyTECHNIC Projesi de hayata geçti.
Ben sayamıyorum. Kaç havalimanı inşa ediyorlar? Kaç terminal işletiyorlar? Dünyanın dört bir yanındaki havalimanı ihalelerini izliyorum. Bulunduğumuz coğrafyanın ortasında, Türkiye’ye bir ayağı konmuş ve ağzı geniş açılmış pergelle çizilmiş alanın büyük bölümünde TAV adı karşıma çıkıyor. Birçok ihaleye katılıyorlar. Ve daha yolun başında yeterlilik alıyorlar.
TAV, uluslararası ve çok güvenilir bir marka olarak, havalimanı gibi büyük hacimli ama, en küçük detayın gözden kaçırılmaması gereken işletmelerin aranan adı oldu. Birçoğu devlet ihalesi olan havalimanlarının yapım ve işletmesi için eğer ihaleye girmiyorlarsa bile, TAV’a özel davetler gelmeye başladı.
Akfen’in başkanı Hamdi Akın, Tepe’nin başkanı Ali Kurdarcan ve işin başındaki büyük güç Sani Şener, şirket markalarının dışında da, kişisel marka haline geldiler. Çünkü tüm ihalelerde uluslararası kuralları uyguluyorlar. Finans şirketlerinin çoğu ile birkaç tur görüşmenin ardından işi bitiriyorlar.
Hafta içinde TAV’ın CEO’su Sani Şener, Makedonya’da üç havalimanı için imza attı. Türkiye’nin kilit havalimanları İstanbul Atatürk, Ankara Esenboğa ve İzmir Adnan Menderes’le yola çıkan Sani Şener, Doha’dan Tiflis’e, Libya’dan Tunus’a uzanan heyecan verici serüvenine pergelin ağzını açarak gidiyor. Daha geniş bir coğrafyada, emin adımlarla yayılıyor. Gittiği havalimanlarının çoğuna kendi alt markalarını da götürüyor. İş gücünden mühendisliğe, duty free’den ikrama, restorandan kafe zincirine kadar her şeyi gittiği ülkelere de taşıyor. Kuşkusuz taşıdığı her şey Türkiye’nin markaları, güvenilirliği oluyor. Ne güzel, değil mi?
MyTECHNIC’DEN DEV YATIRIM
Türkiye’yi uçak bakımında bölgenin lideri haline getirecek MyTECHNIC Projesi, hayata geçti. Yaklaşık 80 milyon dolara mal olan bu proje ile İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda, 47 bin 500 metrekarelik bir alanda aynı anda 10 yolcu uçağına bakım ve onarım hizmeti verilecek.
İşin lideri Yavuz Çizmeci, başta mühendis ve uçak teknisyeni olmak üzere bin kişiye istihdam sağlayacak. MyTechnic’in yıllık ciro hedefi 300 milyon dolar.
Yeni teknolojilerin çoğunun yer aldığı dev hangarda, uçak bakımı maliyet kalemi olmaktan çıkarılıp, kár odaklı bir havacılık operasyonuna dönüştürülecek. THY ve MNG Teknik ile rekabet edecek bu yeni kuruluş, aslında sektörün büyümesinden yararlanarak Türk uçak bakım pazarının yaratılan gücünü bölgede kafa tutacak kadar ileriye taşıyacak.
Yavuz Çizmeci’nin yanında yer alan THY’nin eski Genel Müdürü ve uzun zaman THY Teknik’i yöneten Yusuf Bolayırlı, yıllarca birlikte çalıştığı Cemil Kayahan iyi bir ekip oluşturmuşlar. Belli ki büyük tecrübeleri ve şöhretleri ile sistemi uçuracaklar.
MyTECHNIC, Türk havacılık dünyasının değil, bölgenin önemli bir merkezini dünya pazarına modern bir teknoloji ile sunuyor. Bu da olağanüstü, değil mi?
Başbakanlığa Airbus A330
Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM), biri geniş gövdeli toplam 4 VIP uçağı almak üzere çalışma başlattı. Talimatın doğrudan Başbakan Erdoğan tarafından verildiği öğrenilirken alımda Avrupalı imalatçı Airbus serisi uçakların tercih edileceği, Başbakan Erdoğan’ın A330 istediği iddia edildi. A330’un altına üç adet A319CJ alımı planlanıyor. Mevcut A319CJ ise geri verilecek. Halen hükümet filosunda bir A319CJ ve iki Gulfstream GIV tipi toplam 3 uçak ile S-92 tipi bir helikopter bulunuyor. THY’nin Başbakanlık için kullanılacak ve gelecek yıl teslim edilecek bir adet Gulfstream G550 uçak siparişi de var.
Havacının kızı Deniz
Eskiden yardımcımdı. Şimdi yakın çalışma arkadaşım.
Tolga, baba oldu.
Amerikan Hastanesi’nde havacı Tolga’nın "Deniz" adında bir kızı dünyaya geldi.
Gülay-Tolga çifti için yeni bir yaşam başladı.
Deniz... Çok güzel bir isim. Bir çok dilde kolayca söylenir.
Ama asıl önemlisi anlamı...
Deniz; derinliktir, maviliktir, hayattır.
Küçük Deniz’e hoş geldin diyorum.
Elbet bir gün Deniz’i de uçuracağız....
YOLCU HATTI
cockpit@hurriyet.com.tr Faks: 0 212 677 03 64
Levent’ten havalimanına servis yok
İstanbul’da Levent-Etiler tarafında oturanlar için uzun yıllar HAVAŞ, Akmerkez’in önünden iki saatte bir servis kaldırıyordu. Bu servis yıllarca muntazam bir şekilde ve genellikle tam dolu olarak hizmet verdi. İki yıl önce, bu defa İETT, servisin kalktığı yerin 20-25 metrede ilerisinden her saat başı Atatürk Havalimanı’na giden otobüs seferi koydu. HAVAŞ’ın servisi, şehir içi ulaşımı düzenleyen UKOM’un kararı ile geçtiğimiz aylarda kaldırıldı. Tek alternatif haline gelen İETT otobüsü ise bir süre sonra düşük doluluk nedeniyle -ki her ne kadar bölgenin yolcu potansiyeli yüksek de olsa saat başı 30-35 tane uçak yolcusu bulmak zor- seferlerini durdurdu.
Sonuçta, şu anda Akmerkez’den Atatürk Havalimanı’na ne HAVAŞ servisi, ne de İETT otobüsü var. 69 YTL’ye İstanbul’dan Anadolu’nun dört bir yanına uçuş yapacağız derken, sadece havalimanına gitmek için 25-30 YTL taksi parası vermek ne kadar anlamlı?