Gazipaşa’ya ilk uçak indi

Muz bahçeleri içinde, seralar ortasında bir havalimanı... Türkiye’nin yeni havalimanı... Küçük, şirin ve tropikal ülkelerde görmeye alıştığımız sevimli bir havalimanı... Büyük meydanların curcunasından, karmaşasından uzak. Çiçeklerle uzanan bir yolun sonunda, insanın içini açan, oraya geldiğiniz için sizi mutlu eden bir havalimanı...

Haberin Devamı

Antalya-Alanya’daki Gazipaşa Havalimanı’na ilk jet uçağı inişini yaşadım. Havalimanının inşaatını tamamlayıp, işletmesini üslenen TAV’ın CEO’su Sani Şener’le birlikte bir jet uçağı ile yapılan iniş, doğanın cüretkâr kalbine girmek gibi bir şeydi.
İlk uçuş için, İstanbul Atatürk Havalimanı’nda Sani Şener, İşletmeler Direktörü Murat Örnekol, İş Geliştirme ve Yatırımlar Direktörü Serkan Kaptan ve Strateji Direktörü Dr. Waleed Youssef’la Genel Havacılık Terminali’nde buluştuk. Grubun TC-TAV tescilli Hawker 800XP uçağının kapısında bizi Kaptan Pilotlar Cumhur Güler ve Muzaffer Dörtok ile Kabin Memuru Tuğçe Tuna’dan oluşan uçuş ekibi karşıladı. İlk sefer için tüm hazırlıklar yapılmıştı.

ANTALYA’DAN SOLA DÖNDÜK

Kalkıştan 50 dakika sonra Antalya Havalimanı üzerindeydik. Sola, Gazipaşa’ya doğru döndük. Akdeniz sahilinin 5 kilometre açığından hava trafik kontrol merkezinin verdiği talimatla seyir irtifamız 11 bin metreden ağır ağır alçaldık. Alanya’yı geçtikten sonra sahillerdeki otel ve turistik tesisler, yerini yemyeşil muz bahçelerine bırakmaya başladı. Sol tarafımızda Toros Dağları’nın eteklerini dik kesen Gazipaşa Havalimanı’nı gördüğümüzde irtifamız bin metreydi.

Haberin Devamı

GAZİPAŞA ÜZERİNDEYİZ

Gazipaşa üzerine geldiğimizi kuleye rapor ettik. Sonra VOR olarak adlandırılan yaklaşmayı uygulamaya başladık. Bu prosedür, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) tarafından çizilmiş ve denemesi de aynı kuruluşa ait kalibrasyon uçakları tarafından 26 Mayıs’ta başarıyla yapılmıştı. DHMİ, prosedürleri tamamladıktan sonra Gazipaşa’nın açıldığı dünyaya ilan edilmişti.
VOR istasyonu üzerinden denize doğru döndük. Meydanı arkamızda bırakarak yaklaşık 10 deniz mili yani 18.5 kilometre açıldık. Dönüşle birlikte pisti 08 yönünde karşıladık. İrtifamız 430 metreye düşerken hızımız saatte 288 kilometredeydi. İniş yapan Cumhur Kaptan önce kanatların daha düşük hızda tutunmalarını sağlayacak flapları, arkasından da iniş takımlarını açtı.

KARAR İRTİFASI 250 METRE

Gazipaşa için karar irtifası olan 250 metreye alçaldığımızda, pilotlar pisti gördüklerini kuleye bildirdiler. Rüzgâr sakin, saatte 9 kilometre hızla esiyordu. Normal yaklaşma prosedürlerine göre pilotlar bu irtifada pisti göremezlerse yükselerek pas geçiyorlar. 30 metre eninde, 1850 metre uzunluğundaki 08-26 pistinin başına teker koyduk. Yüzde 1 dağa doğru eğimli olan pistin yarısında Hawker 800XP tipi 8 koltuklu uçağımız, orta derece frenleme ile kolayca durdu.
Hemen taksi yoluna dönerek terminal binasına doğru ilerlemeye başladık. Alanya ve Gazipaşa kaymakamları, belediye başkanları, turizmciler ve halk TAV’ın uçağını karşılamak üzere apronda yerlerini almıştı.

Haberin Devamı

EYLÜLDE YOLCU UÇAKLARI BAŞLIYOR

Havalimanının işletim hakkını 2007’de 25 yıllığına kazanan TAV, Gazipaşa’nın Türkiye’nin ilk butik meydanı olacağına inanıyor. Yabancı şirketler, Antalya’ya karayolu ile 2.5 saat uzaklıktaki Gazipaşa’nın farklı bir pazara sahip olması nedeniyle yapılacak seferlere çok sıcak bakıyor.
Sani Şener’in verdiği bilgilere göre halen Gazipaşa’ya Avrupa’dan tam kapasite ile Airbus A319, Boeing 737-300 ve 500 serisi uçaklar inebilecek. Germanwings, Hamburg International, Ryanair gibi havayolları ile görüşmeler sürüyor. Pist etrafındaki kamulaştırmanın tamamlanması ve tel örgülerin 90 metrelik emniyet çizgisine çekilmesiyle eylül ayında seferlerin başlaması planlanıyor. Şu an meydan özel uçaklara hizmet veriyor.
Tolga ÖZBEK

Haberin Devamı

PASAPORTA DAMGA

Gazipaşa Havalimanı’nın ilk yolcusu olan TAV’ın CEO’su Sani Şener, buradan havalimanı ihalesi için Suudi Arabistan’ın başkenti Riyad’a uçtu. Pasaport bankosunda kurulan sistemle işlemleri yapılarak Şener’in pasaportuna “Gazipaşa” çıkış damgası basıldı.

YOLCULARI MUZ AĞACI KARŞILAYACAK

Bölgenin sembolü olan muz ağaçları, terminal önündeki alana dikilecek. Böylece Bordeaux Havalimanı’nda nasıl küçük bir üzüm bağı varsa, yolcular muz ağaçları içinden terminale geçecek. Yıllık yolcu kapasitesi 500 bin olan terminal binasında 6 check-in bankosu, 3 pasaport noktası, iki bagaj konveyörü yer alıyor. Meydanın kule haricindeki tüm işletmesi, yani güvenliğinden itfaiyesine kadar TAV tarafından yapılıyor.

Yazarın Tüm Yazıları