Eski üniformalar kemer ve çanta oluyor

Yeniden değerlendirilerek KLM uçaklarında satılmaya başlanacak çanta ve kemerlerden elde edilecek gelir çevre projelerine harcanacak

Haberin Devamı

Havayolu şirketleri kabin memurlarının eski üniformalarını geri dönüşümle kemer ve çanta haline getiriyor. Hollandalı KLM Havayolları tarafından uygulanan çalışmayla 11 bin pilot, kabin memuru ve yer görevlisinin üniformaları toplanarak Texperium şirketine verildi.
Geri dönüşümü sağlanan eski üniformalardan elde edilen kumaşlardan aynı zamanda havayolunun yeni üniformalarını tasarlayan Hollandalı kreatör Mart Visser özel çanta ve kemer dizayn etti. KLM uçaklarında satılmaya başlanacak bu ürünlerden elde edilecek gelir çevre konusunda araştırma geliştirme projelerine harcanacak.
GÜVENLİK NEDENİYLE TOPLANIYOR
Hollanda hükümeti tarafından desteklenen Texperium şirketi, geri dönüşüm projesinde önce üniformaları kumaş özelliklerine göre ayırdı. Düğme, fermuar gibi plastik ağırlıklı parçalar için farklı geri dönüşüm işlemleri uygulandı. Kumaşlar ise çok küçük parçalar haline getirilerek preslendi. Havayolu şirketleri genellikle iki yılda bir uçuş ve yer personelinin üniformalarını yeniliyor. Ya tasarım değiştiriliyor ya da eskidiği için yenileri veriliyor. Değiştirilen üniformalar, kötü amaçlı kullanımın önüne geçilmesi amacıyla havayolları tarafından toplanıyor. Örneğin Türk Hava Yolları’nda görevinden ayrılan personel üniformasını geri vermek zorunda. Bazı havayolları da her değişimde üniformanın eskisini çalışandan mutlaka alıyor. En çok korkulan eski bir üniformayı giyen kötü niyetli kişilerin havalimanlarında dolaşmaları ve uçaklara yaklaşmaya çalışmaları.

Haberin Devamı

JAL ÜNİFORMALARI SEKS KULÜPLERİNDE/images/100/0x0/55ea8fbbf018fbb8f8880bac

Tokyo’daki erotik kulüplerde kullanılan ve ikinci elde fiyatları Beş bin liraya ulaşan kabin memuru üniformaları nedeniyle Japon Havayolları (JAL) soruşturma başlattı. 400 kabin memurunun eski üniformalarını kulüplere sattığını belirlendi. Havayolu şirketi seri numaralara sahip üniformaları toplayarak bunları satan personeline dava açtı.

Süpersonik geri dönüyor

Amerikalı imalatçı Boeing, çok gizli geliştirdiği ses hızından daha yüksek sürate sahip yolcu uçağı için patent aldı. Saatte 1600 kilometre hızla yani normal yolcu uçaklarından iki kat daha süratli uçabilecek tasarımla Boeing süpersonik havayolu yolcu uçağında ikinci perdeyi açmaya hazırlanıyor. Bu proje gerçekleştiğinde Boeing Avrupalı imalatçılar ve Ruslara ait süpersonik yolcu uçağı imalatında da rüştünü ispat etmiş olacak.
Boeing, yeni yolcu uçağı 787 Dreamliner’dan önce saatte 1100 kilometre hızla uçabilecek ‘Sonic Cruiser’ projesi üzerinde çalışıyordu. Ancak tasarım, istenilen performansta motor bulunamadığı için iptal edilmişti. Boeing’in süpersonik yolcu uçağı üzerinde yeniden çalışmalara başlaması ve patent için başvurmasını yorumlayan uzmanlar motor sorununun çözüldüğüne dikkat çekiyor. Yeni proje görünüm olarak Sonic Cruiser’a benziyor. Yatay stablize, İtalyan Piaggio’da olduğu gibi burunda. Kanatlar gövdeye adeta birleşik ve geriye açılı.
ÇOK SESSİZ UÇACAK
En büyük değişiklikse motorlarda. Yeni tasarımda iki motor, uçağın kuyruğunda ve gövde üzerinde bulunuyor. Bunun amacı süpersonik yani saatte 1224 kilometre hızı geçildiğinde arkada oluşan ses patlamaların önüne geçilmesi. Sonic boom adı verilen şok ses dalgaları nedeniyle Concorde’un sadece okyanus üzerinde ses hızını aşmasına izin veriliyordu. Bu tasarımla yüksek verimliliği yakalamayı hedefleyen Boeing mühendisleri uçağın uçuş maliyetlerini de normal yolcu uçaklarına yakın olmasını hedefliyor. Hafiflik için yoğun olarak kompozitle birlikte çok hafif yeni nesil metal alaşımları da kullanılacak. İki kat daha hızlı uçuşla 10-12 saatlik uzun menzilli uçuşlar yarı yarıya kısalacak. Uçağın yolcu kapasitesinin 150-200 koltuk arasında olması planlanıyor.

Haberin Devamı

BU MODELLER ÇOK MODA

Delta Havayolları’nın kullanım ömrü dolan koltuk kılıflarından tasarlanan ‘Aero’ serisi çantalar yolcular arasında büyük ilgi görüyor. Tierra Ideas tarafından tasarlanan çantalar 219 dolardan satılıyor.
Havacılık kuralları gereği yanması geciktirilmiş kimyasal uygulanan kumaş koltuk kılıfları dokuz kez yıkanabiliyor. Kullanım ömrü dolan ve Delta’nın satın aldığı Northwest Havayolları’na ait 2.5 ton kumaş yani 20 bin koltuk kılıfını satın alan Tierra Ideas, geri dönüşümle bunları çanta haline getirdi.  Benzer çalışma ilk olarak 2008’de Virgin Atlantic Havayolları tarafından yapılmıştı. Ekonomi sınıfında kullanım ömrünü dolduran koltuk kılıflarından iki bin adet özel sertifikalı çanta yapılmıştı. ‘Worn again Virgin’ adı verilen çantalar yaklaşık 150 liradan satışa sunulmuş, koleksiyon kısa sürede tükenmişti.

Yazarın Tüm Yazıları