Dev buluşma 25 Eylül’de

Boeing 747-8’den Airbus A350XWB’ye ilklere imza atacak İstanbul AirShow, 25-28 Eylül arasında Atatürk Havalimanı Genel Havacılık Apronu’nda yapılacak.

Haberin Devamı

Havacılık sektörünün dev buluşmasına günler kaldı. Onuncu kez kapılarını açacak sivil havacılık fuarı İstanbul AirShow, ilk gününde biri yolcu diğeri kargo iki Boeing 747-8 uçağını ağırlayacak. İkinci günde ise sahneye Airbus’ın yeni kuşu A350XWB çıkacak. TAI’nin tasarladığı yerli eğitim uçağı Hürkuş ise ilk defa uluslararası bir fuarda ziyaretçilerle buluşacak ve İstanbul üzerinde uçacak.
Mint Fuarcılık tarafından 1996’dan itibaren, her iki yılda bir Atatürk Havalimanı’nda düzenlenen Airex fuarları, bu yılla birlikte, İstanbul’un havacılık merkezi olarak öneminin daha kuvvetli bir şekilde vurgulanması amacıyla İstanbul AirShow adı altında düzenleniyor.

16 YAŞINDAN KÜÇÜKLER DİKKAT

Fuarın ilk 3 günü profesyonellere ait. Sadece davetiye sahipleri içeri kabul edilecek. 16 yaşından küçük olanlarsa alınmayacak. Halk günü olan 28 Eylül Pazar ise büyükleriyle birlikte gelmeleri koşuluyla 12 yaşın üzerindeki meraklılar fuarı gezebilecek.
Açılış günü ziyaretçiler İstanbul Airshow’a saat 13.00’ten itibaren alınacak. Diğer günler ise açılış saat 10.00’da. Son gün saat 15.00’te fuar kapanacak.

NASIL GİDECEKSİNİZ?

Atatürk Havalimanı Genel Havacılık Apronu girişi Florya tarafında Fabrikalar Caddesi üzerinde Polis Akademisi’ni geçtikten sonra sağ tarafta.
Atatürk Havalimanı Metro Durağı-Fuar Alanı arası saat başlarında, fuar alanı-metro durağı arası yarım saatlerde olmak üzere 10.00-18.00 saatleri arası otobüs seferleri düzenlenecek. Organizatör Mint
Fuarcılık, ziyaretçilerden bu hattı kullanmalarını ve kısıtlı otopark nedeniyle mümkün olduğu kadar özel araçlarıyla alana
gelmemelerini rica ediyor.

Haberin Devamı


BU UÇAKLAR KAÇMAZ

En uzun menzilli:
14 bin 337 kilometre ile
Airbus A350XWB.
En pahalı uçak:
367.8 milyon dolar liste satış fiyatıyla Boeing 747-8I.
En hızlı iş jeti:
Saatte 982 km ile
Gulfstream G650.
En yerli uçak:
Türk mühendisleri tarafından tasarlanan TAI’nin
Hürkuş uçağı.
En hafif hava aracı:
450 kilogram maksimum kalkış ağırlığı ile CH7B kit helikopter.


First class bitiyor mu?

Qatar Havayolları, Airbus’ın Hamburg’daki merkezinde yapılan törenle A380’in 12’nci kullanıcısı oldu. İlginç çıkışları ile bilinen havayolu başkanı Akbar Al Baker bu kez de “First class’tan kimse para kazanamıyor. Bu uygulama kalkmalı” sözleriyle dikkat çekti.
Toplam 517 koltuklu olan A380 kabininde sadece 8 first class koltuğu olan Qatar Havayolları, duş veya sadece first class yolcuları için kabinde lounge gibi tasarımlara yer vermedi. Havayollarında first class doluluk oranlarının en fazla yüzde 50 olduğunu belirten Al Baker, “Yüksek kalitemize rağmen bu oran bizde yüzde 40. 2008’den sonra ekonomik kriz nedeniyle ücretli first class yolcu sayısında çok hızlı bir düşüş var. Zaten yolcuların yarısı da özel yolcu programlarından kazandıkları millerle first’te uçuyor” dedi. First class yerine 2016’dan itibaren business’ı yenileyeceklerini belirten Qatar Havayolları’nın Başkanı, “Uçakta biri süper, diğeri de standart iki business class olacak. Tasarım üzerinde çalışmalarımız sürüyor. Ürünü açıkladığımızda kabin standartlarında taşlar yerinden oynayacak” dedi.

Haberin Devamı


İŞTE YENİ A380

'Kabinde gri-bej ve havayolunun bordo rengi, uyumlu ve gözü yormadan harmanlanmış. Sadelik ön planda.
Merdivenle çıkılan first class’ın girişinde avize bulunuyor.
'First class’ta iki büyük tuvalet var. İki tuvalette de 3 metrelik sofa dikkat çekiyor.
'First koltuğunun önünde ayak uzatmak için sofa var. Yan tarafta ise gece lambası bulunuyor.
'Business’ta koltuklar ‘balık sırtı’ olarak adlandırılan açılı yerleştirilmiş. Kişisel alanı yüzde 25 arttıran uygulamada oturum düzeni 1+2+1.
'Business yolcular için ikinci katta özel bir bar ve lounge yer alıyor.
'İnce ekonomi koltuklarda geniş ekranlar dikkat çekiyor.
'First, business ve ekonomi bin kanallı kabin eğlence sistemini ortak kullanıyor. ? Tolga ÖZBEK/HAMBURG


Yazarın Tüm Yazıları