Çift koridora geçecek çok uzaklara gidecek

Dubai’de Rixos Oteli’nin bir salonunda Pegasus’un liderleri karşımızda. Patron Ali Sabancı söze başlıyor.

Haberin Devamı

Detaylarda Genel Müdür Sertaç Haybat ve yardımcısı Güliz Öztürk konuşmalara katılıyor. Pegasus çok uzaklara uçmadan önce halka halka genişlettiği uçuş ağına Dubai’yi katıyor, “Neden Dubai?” sorusunun cevabı veriliyor: “İyi pazar, daha sonraki zamanlar için büyük gövdeli uçaklarla sefer yapılabilecek önemli bir pazar.”

/images/100/0x0/55ea53fff018fbb8f878bc0a
Pegasus, pazarlama dâhisi bir yapının üzerine koyduğu onlarca yenilikle bugünlere geldi. Filosu Boeing 737-800’lerden oluşuyor. Uçak içinde yiyecek ve içecekleri en doğru yelpazede yolcusuna satıyor. Havayolu yolculuğunu Türk pazarında ulaşılmazlıktan kurtarıp, ağır rekabetle fiyatları aşağı çekerek misafirlerini (yolcuyu adlandırdıkları  kendi deyimleri) mutlu ediyor. Bu üçlü, uçak yolculuğunu nasıl vazgeçilmez kıldıklarını anlatıyor uzun uzun. Bütün bir filoyu devrim niteliğinde bir kararla nasıl değiştirmeye başladıklarını söylüyorlar. Yakın gelecekte Pegasus filosu Airbus’ın yeni nesil orta kapasite, orta menzil uçağı A320neo’dan oluşacak. Bu 737-800 uçaklarının kötü olduğu anlamına gelmiyor tabii. Pazarlıklar yapılmış, uçuş noktalarına göre verimlilik için model karşılaştırmaları sonucu A320neo daha uygun bulunmuş demek. Şirket yoluna A320neo ile devam edecek.
Sertaç Haybat’ın hedef şaşırtan gülüşünü önemsemeden Ali Sabancı’nın gözünün içine baka baka soruyorum: “Çift koridorlu var mı vizyonunuzda?” Ali Sabancı, “Hayır, şimdi yok” diyor. Şu anda yok ama pazarlıkların içinde olduğunu biliyorum. Ali Sabancı bugünden sadece yarını yaşayan bir adam değil. Çılgın ticari kültürün içinde uzaklar hep oluyor. Araştırıyorum, daha uzaklara gitmek istiyor. Uzakdoğu’ya ya da uzak batıya. Pazar araştırmaları bile akıllarında. Airbus’ın yeni uzun menzilli, çift koridorlu, kompozit ve alüminyum ortak gövdeli uçağı A350XWB için de görüşüldüğünü öğreniyorum.
Bu uçak Boeing’in tüm gövdesi kompozit 787’ye karşı çıkacak bir uçak. Gökyüzü bu yeni kuşla tanıştığında büyük ihtimal Pegasus logosunu da kuyruğuna takacak. Basın toplantısı bitiyor, sonra akşam marinada Türkiye’nin Abu Dabi Büyükelçisi Vural Atay, Dubai Başkonsolosu Elif Çomoğlu ve işadamlarının katılımıyla düzenlenen yemekte yine aynı üçlü, gerçeklerin oluşturduğu yazılı olmayan bir senaryoyla sahneye çıkıyorlar...

DAR GELECEK

Haberin Devamı

/images/100/0x0/55ea53fff018fbb8f878bc0c

Haberin Devamı

Büyüyen Pegasus’un ana üssü Sabiha Gökçen Havalimanı sanırım yakın gelecekte dar gelecek. Rekabette THY’ye yapılan sitemler profesyonelliğin sınırları içinde. Şirketin büyümesi ilk bakışta çok maceracı gibi görünse de ne kadar yanıldığımızı doluluk oranları yalanlıyor. Pegasus güvenli uçuşlarıyla uçmak keyif veriyor. Üstelik ucuza, erken bilet alarak bu üçlünün vizyonuna siz de katılın. Hem uçmanın ucuz yolunu hem de büyümenin güzel tanıklığını bir arada yaşarsınız.

Dubai’ye 55 şehirden bağlantı veriyor

İKİ AYDA 7500 YOLCU: Güneyde en uzun uçuş hattını Dubai’ye 18 Ekim’de başlatan Pegasus Havayolları, 2 ayda 7 bin 500 yolcu taşıdı. Birleşik Arap Emirlikleri pazarına çarşamba, perşembe, cuma ve pazar günleri yaptığı haftada dört seferle giren Pegasus, Dubai’ye yurtdışından 35, iç hatlardan da 20 noktadan bağlantı veriyor.
YÜZDE 59 TRANSİT: Ağırlıklı Avrupa’dan olmak üzere Dubai yolcularının yüzde 59’u transit. İki ülke arasında taşınan yolcu sayısının yıl sonunda 750 bini aşması bekleniyor. Pegasus’un Dubai seferleri Nisan 2013’ten itibaren haftada beşe çıkacak. Havayolunun 2013 hedefi İstanbul-Dubai hattında 62 bin yolcu taşıyabilmek.
BİLET FİYATLARI YÜZDE 30 DÜŞTÜ: Pazara rekabeti getiren, Dubai hattında direkt uçan dördüncü havayolu olan Pegasus’la birlikte fiyatlar yüzde 30 düştü. Havayolunun önümüzdeki 3 ay içindeki en düşük bilet fiyatı tek yön 79,99 avro.
165 MİLYAR DOLARLIK PAZAR: Rekabetle hem yolcu hem de ekonomi kazanıyor. Pegasus’un isteği, özellikle Türki Cumhuriyetler, Rusya, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’da uçuş izinleri konusunda eşitlik sağlanması. Bu pazarın ekonomik değeri 165 milyar dolar. Toplam nüfus 120 milyon ama taşınan yolcu sayısı sadece 1,5 milyon.
12 HAT AÇILDI: Uçuş ağını genişleten Pegasus, bu yıl dış hatlarda Omsk, Bologna, Tel Aviv, Batum, Lviv, Dubai, Belgrad, iç hatlarda da Batman, Erzincan, Şanlıurfa, Hopa ve Gazipaşa’ya uçmaya başladı.

Haberin Devamı

Çift koridora geçecek çok uzaklara gidecek

Filtre kahvenin havadaki tadı

Pegasus uçaklarında ikram ücretli. İsterseniz 36 saat önceden sipariş verip sıcak yemek de tercih edebilirsiniz. Havayolu, Pegasus Cafe adını verdiği hizmetle bu yıl 70 milyon avro ciro yaptı. İkramda en iddialı oldukları içeceklerden biri de kahve. 7 TL veya 3 avroya satılan Douwe Egberts’in Kolombiya filtre kahvesini istediğinizde size plastikten imal edilmiş kahve bardağı ve içinde filtre kahvenin bulunduğu ayrı bir kap ve kurabiyelerle küçük tepsisinde sunuluyor. Kabin memurunun koyduğu sıcak suyu iki dakika bekletiyorsunuz. Ortaya müthiş kokusu ve gerçek tadıyla filtre kahve çıkıyor. Farklı tatlar için Pure Gold 6, Cappuccino 4, Türk kahvesi de 5 TL.

Yazarın Tüm Yazıları