Ankara ve İzmir dünyaya bağlandı

Eskiden Ankara veya İzmir’den uçakla bir yere gitmenin yolu İstanbul’da yapılacak aktarmadan geçerdi.

En fazla 2 saat sürecek uçuş için ya tam gün havalimanlarında harcanırdı ya da yolcu uçaktan vazgeçip karayoluyla gideceği yere ulaşırdı.

TAV’ın yap-işlet-devret projeleriyle modern terminallere kavuşan Ankara Esenboğa ve İzmir Adnan Menderes Havalimanları, Türkiye’nin yeni bölgesel uçuş merkezleri yani “hub”ları oldu. Bugün Ankara’dan 38 dış, 28 iç, İzmir’den de 29 dış ve 15 iç hat noktasına doğrudan sefer yapılıyor. Yolcu istediği yere hem beklemeden, hem de uygun fiyata uçuyor.
Yeni terminaller hizmete girdikten sonra havayolu şirketleri de kendi modellerini oluşturarak 6 milyonluk yeni yolcu pazarı yarattılar. Ankara’da Türk Hava Yolları’nın (THY) alt markası Anadolu Jet, İzmir’de THY ile Alman Lufthansa Havayolları’nın ortak şirketi SunExpress ve Pegasus portföyündeki İzAir, düşük maliyetli operasyonlarıyla otobüs fiyatlarıyla rekabet ediyor. Örneğin Anadolu Jet her uçuşta ilk 29 koltuğu her şey dahil 59 TL’den, SunExpress düzenlediği kampanyayla 20 uçuşta ilk 20 koltuğu iç hatlarda 20 TL, dış hatlarda 20 Euro’dan, İzAir de her şey dahil 39.99 TL’den başlayan fiyatlarla uçma imkanı sunuyor. Sık seferler sayesinde yolcu birçok Anadolu şehrine sabah gidip akşam dönebiliyor.

İSTANBUL’UN YÜKÜNÜ HAFİFLETİYOR

Ankara ve İzmir’deki artan yolcu trafiği, aynı zamanda İstanbul’un da yükünü hafifletiyor. Trabzon’dan Bodrum’a uçmak isteyen yolcu Ankara’da, Berlin’den gelip Erzurum’a gitmek isteyen yolcu da İzmir’de aktarma yapıyor. Yabancı havayollarından Lufthansa, hem Ankara hem de İzmir üzerinden Münih’e uçuyor. Buradan Avrupa’nın yanı sıra uzun menzilli uçuşlara da bağlantı sunuyor. Sadece tarifeli değil çok sayıda charter yani tarifesiz sefer, iki şehri dünyanın dört bir yanına bağlıyor.

HANGİ ŞEHİRLERE DİREKT UÇUŞ VAR

ANKARA ESENBOĞA HAVALİMANI: TAV’ın yap-işlet-devret projesiyle 2006’da hayata geçen terminal, hem iç hem de dış hatları aynı çatıda barındırıyor. Bu özellikleri açısından “Türkiye’nin Schengen Havalimanı” olarak adlandırılan Esenboğa, THY’nin alt markası Anadolu Jet ile önemli bir büyüme yakaladı. Geçen yıl 8 uçakla 2.5 milyon yolcu taşıyan Anadolu Jet’in bu yılki hedefi 3.5 milyon. İç hat trafiğindeki canlanma, uluslararası uçuşlara da yansıdı. Geçen yıl Esenboğa’ya toplam 1 milyon 247 bin dış hat yolcusu geldi. Ankara’nın yolcu trafiği hızla artıyor. Ankara çıkışlı uçuşlar:

Dış Hatlar: Amsterdam, Atyrau, Baden-Baden, Bağdat, Bakü, Basel, Berlin, Billund, Borispol, Brüksel, Cidde, Dortmund, Düsseldorf, Eindhoven, Ercan, Frankfurt, Friedrichschafen, Hamburg, Hannover, Kabil, Kiev, Kopenhag, Köln, Lyon, Medine, Musul, Münih, Nantes, Nürnberg, Paris, Riyad, Saarbrücken, Stuttgart, Stockholm, Tahran, Viyana, Zürih.

İç hatlar: Adana, Adıyaman, Ağrı, Antalya, Batman, Bodrum, Dalaman, Denizli, Diyarbakır, Elazığ, Erzincan, Erzurum, Gaziantep, Hatay, İstanbul Atatürk, İstanbul Sabiha Gökçen, İzmir, Kahramanmaraş, Kars, Malatya, Mardin, Muş, Samsun, Sinop, Şanlıurfa, Trabzon, Tekirdağ-Çorlu.

İZMİR ADNAN MENDERES HAVALİMANI: Dış Hatlar Terminali TAV tarafından işletmeye 2006’da alındı. İzmir son iki yıldır çıkışta. Canlanmada SunExpress ve İzAir’in uçuşları çok etkili oldu. SunExpress, 12 dış ve 11 iç hat uçuş noktasına gelecek yıl 3 şehir daha ekleyecek. Uçak sayısını arttıracak. Türkiye’nin ilk bölgesel havayolu şirketi İzAir, Pegasus portföyünde yapılanmasını tamamladı. Şirket, önümüzdeki günlerde filosuna beşinci uçağını alacak. İzmir çıkışlı uçuşlar:

Dış Hatlar: Amsterdam, Bristol, Bükreş, Brüksel, Cidde, Dublin, Düsseldorf, Ercan, Frankfurt, Hamburg, Hannover, Köln, Liege, Lille, Londra, Lyon, Manchester, Minsk, Münih, Nantes, Nürnberg, Medine, Moskova, Oslo, Paris, Stuttgart, Tahran, Toulouse, Zürih.

İç hatlar: Adana, Ankara, Antalya, Diyarbakır, Erzurum, Gaziantep, İstanbul Atatürk, İstanbul Sabiha Gökçen, Kars, Kayseri, Mardin, Malatya, Samsun, Trabzon, Van.

Koçoğlu 17 helikoptere imza atıyor

Ekonomik krize rağmen Türkiye’nin helikopter filosu yeni anlaşmalar ve teslimatlarla hızla büyüyor. Salı günü Paris Air Show’da Sağlık Bakanlığı adına hava ambulans hizmeti veren Koçoğlu Havacılık, 17 helikopter almak üzere Eurocopter ve AgustaWestland şirketleriyle anlaşma imzalıyor. Satın alma yoluyla şirketin filosuna Eurocopter imalatı 10 EC135 ve bir EC145, AgustaWestland’dan da 6 adet A109 katılacak. Özel sektördeki en büyük helikopter alımında teslimatlara önümüzdeki ay içinde başlanacak. Bu helikopterler, filodaki kiralık olanların yerini alacak.
Koçoğlu, Eurocopter ve AgustaWestland serisi için İstanbul ve Ankara’da bakım tesisi kurmak üzere çalışmalarını hızlandırdı. Yetkili bakım servisleri Türkiye’deki diğer helikopterlere de hizmet verecek.

SANCAK’A BELL 407

Türkiye’nin ilk helikopter hava taksi şirketlerinden Sancak Air, filosuna Amerikan Bell şirketi imalatı 407 model helikopter katıyor. Teslimatı önümüzdeki günlerde yapılacak helikopterin imalatı şirketin tesislerinde tamamlandı. Tek motorlu helikopter, Atatürk Havalimanı’nda yeni hangarına geçen Sancak Air’in hava taksi uçuşlarında kullanılacak.

Uçuş işletmede değişim

Türk Hava Yolları Uçuş İşletmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı’na Kaptan Pilot Mehmed Asaf Bora’nın atanmasıyla birlikte alt yönetimde değişim rüzgarları esmeye başladı. Uçuş İşletme Başkanlığı’na İbrahim Başar’ın yerine Bülent Manav atandı. Hava Kuvvetleri kökenli olan Manav, 1994’te girdiği THY’de 1998’de kaptanlığa yükseldi. Halen Airbus A330/A340 filosunda öğretmen kaptan pilot olarak uçuyor. Uçuş İşletme Koordinasyon Başkanlığı’na ise Mehmet Özkurt’un yerine yine A340 filosunda öğretmen kaptan pilot olan Atilla Türker atandı. Kara Kuvvetleri kökenli olan Türker, daha önceden de A340 Tip Müdürlüğü görevindeydi. Uçuş Emniyet Müdürü Ünal Yaprak’ın yerine de Mustafa Afacan geldi. Yugoslavya’daki JAT Uçuş Akademisi’nden mezun olan Afacan, 1987’den bu yana THY’de görev yapıyor ve halen A340’larda uçuyor. Köklü değişimin önümüzdeki günlerde başta Kabin Hizmetleri olmak üzere diğer birimlerde de devam etmesi bekleniyor.

BUNLARI KAÇIRMAYIN

Kazakistan’ın bayrak taşıyıcısı Air Astana Havayolları, İstanbul’dan Astana ve Almatı aktarmalı Novosibirsk ve Bişkek’e özel bir kampanya düzenliyor. Aktarmalı uçuşlarda terminalde kısa bekleme süresi ile havayolu iki şehre de ekonomi sınıfında 290 Euro’dan başlayan fiyatlar sunuyor.

İskandinav SAS Havayolları, 30 Haziran’a kadar bilet alan yolcularına Stockholm’e ekonomi sınıfı, gidiş-dönüş vergiler hariç 80 Euro’dan başlayan fiyatlar öneriyor.

Kuveytli düşük maliyetli havayolu şirketi Jazeera Havayolları, Antalya seferlerine başladı. Haftada iki gün karşılıklı gerçekleştirilen uçuşlar A320 uçaklarıyla yapılıyor.
Yazarın Tüm Yazıları