Paylaş
Ama bazı havayolları küçük değişikliklerle fark oluşturdu. Sektörü takip eden airlinetrends.com sitesi, en çok ilgi gören yenilikleri belirledi. Bu uygulamalar arasında dijital olanlar giderek öne çıkması da dikkat çekti. İşte bizi uçuran uygulamalar...
1. Gazeteler ekranda
Artık birçok havayolu, uçakta gazete-dergi dağıtmak yerine mobil uygulamalarına bunları yüklüyor. İsteyen istediği yayını okuyor.
2. 70 çeşit yemek
AirBaltic, yolcularının uçakta satın aldıkları ikram çeşitlerinde rekor kırdı. Yolcu ikram tepsisini kendi oluşturuyor. İstediği yiyecekleri seçiyor ve internet sitesinde tepsisine yerleştiriyor. Sipariş verdiği gibi tepsi uçakta önüne geliyor. Bu uygulamayla ikram satışları üç kat arttı.
3. Elektronik bagaj etiketi
British Airways, yırtılan, kopan ve kaybolan kâğıt bagaj etiketlerini kaldırıyor. Artık yolcular cep telefonlarınca okunacak barkoda sahip dijital bagaj etiketlerine sahip olacak. Yolcular check-in sonrası akıllı telefonlarına gelen bilgiyi okutarak bavulunu teslim alacak. Aynı zamanda cep telefonu üzerinden bagajının nerede olduğunu an ve an takip edebilecek.
4. Android ekran
Boeing 787 uçaklarıyla uzun menzilli düşük maliyetli operasyona başlayan Norwegian, her koltukta yolcularına dünyada ilk kez Panasonic’in Android tabanlı eğlence sistemi ile hizmet veriyor. Bu ekranlardan istediğiniz yemek veya içecek siparişini verip ödemeyi yapabiliyorsunuz. Arkasından siparişinizi kabin memuru getiriyor.
5. Cep telefonu yazarkasa oldu
Delta Havayolları’nın kabin memurlarına dağıttığı Windows 8 tabanlı Nokia Lumia 820 telefonlar sadece konuşmaya yaramıyor. Sipariş alınmasından e-fatura düzenlemeye kadar kabin memurları tüm işlemleri bu telefonlarla gerçekleştiriyor.
THY, San Francisco’ya LOT’un 787’siyle uçacak
Türk Hava Yolları, geniş gövdeli uçak filosu için sipariş verdiği A330-300 ve 777-300ER’lar teslim edilinceye kadar Polonyalı LOT’tan 6 aylığına iki Boeing 787 Dreamliner kiralamaya hazırlanıyor. Anlaşma gerçekleşirse, önümüzdeki yaz bu uçaklarla San Francisco hattını açmayı hedefliyor. San Francicso, THY’nin ABD’nin batı yakasında Los Angeles’tan sonraki ikinci uçuş noktası olacak.
THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu bu hatta 787’nin verimliliğinin deneneceğini, alınan sonuçlara göre de sipariş çalışmalarında elde edilen verilere göre hareket edileceğini söyledi. LOT’un 787’lerinde business ve ekonominin arasında ara bir sınıf bulunuyor. Bu tasarım, THY’nin 777-300ER’larının kabinine çok benziyor. LOT’un 787’lerinde 18 business, 21 premium ekonomi ve 213 ekonomi olmak üzere toplam 252 koltuk bulunuyor. Filosunda beş adet Boeing 787 olan LOT, ekonomik sıkıntı nedeniyle iki uçağını kiralamak istiyor. THY ile LOT arasındaki görüşmeler sürüyor. 2012’de THY, LOT’un hisselerini satın almak için masaya oturmuş ancak Avrupa Birliği mevzuatı nedeniyle şirketin yüzde 51’ini kontrol edemeyeceği için pazarlıklar sonuçlanamamıştı.
Paylaş