Paylaş
İddiaya göre bu üç merkezden ağırlıklı olarak Ankara Esenboğa'ya yapılıyor sevkiyatlar.
Ve 2012'nin başından itibaren Katar'dan Türkiye'ye 85...
Suudi Arabistan'dan 37...
Ürdün'den de 9 uçuş gerçekleştiriliyor.
Bir grafik üzerinde hepsini gösteriyor
Sonra da "İşte Suriyeli isyancılara yapılan silah sevkiyatı tablosu"
diyorlar.
Şimdiye kadar bu uçuşlarla ilgili istatistikler dışında hiçbir detay çıkmadı ortaya.
Ve yorum yapan ülkeler de, "Yardımlar silah dışı malzemeler" diyerek konuyu savuşturdu.
Olabilir elbette.
Elinizde fotoğraf, belge olmadığı sürece aksini iddia edemezsiniz...
Ancak 2012'den beri silah kargosu olduğu düşünülen 130'a yakın uçuşun gerçekleştiği Türkiye'nin bu konuda daha net bir açıklama yapması gerektiğini düşündüğüm için ben şimdi konuyu bir boyut daha üste taşıyacağım...
Ve uçuş bilgileri vererek soracağım.
Türkiye'nin hepsi birer krallık olan Körfez ülkelerine kıyasla somut veriler söz konusu olduğunda yalan söylememeye dayalı bir hükümet geleneği olduğunu bilerek...
Aşağıdaki tablonun ilk satırında uçuşların gerçekleştiği tarihleri göreceksiniz.
İkinci satır, uçakların iniş zamanı.
Sonraki iki kod ise uçuşun nereden nereye yapıldığını gösteriyor.
OJAM, Ürdün'ün Amman Havalimanı için...
LTAC ise Esenboğa'nın kodu.
Son iki sütundaki RJZ360 ise uçağın telsiz çağrı kodunu, IL76 uçağın Ilyushin Il-76MF tipi olduğunu belirtiyor.
01/23/2013 18:37:00 OJAM LTAC RJZ360 IL76
01/16/2013 17:11:53 OJAM LTAC RJZ360 IL76
01/22/2013 15:55:03 OJAM LTAC RJZ360 IL76
01/01/2013 16:46:00 OJAM LTAC RJZ360 IL76
01/17/2013 18:12:00 OJAM LTAC RJZ360 IL76
Bu listede belirtilen uçak, New York Times makalesinde bahsedilen 14 Aralık 2012-25 Şubat 2013 arasında Zagrep'teki silah fabrikasından Amman'a silah sevkiyatı yaptığı belirtilen uçağın aynısı.
Sahibi olan şirket, Jordan International Cargo.
Ürdün Amman merkezli.
2004'te kurulmuş.
Filosunda bir adet Rus Ilyushin Il-76TD ve iki adet Ilyushin Il-76MF tipi uçak var.
http://www.jiac.com.jo/ adresli sitesi yapım halinde gözüküyor.
Her şey kağıt üstünde çok profesyonel...
Ancak ne kadar yalapşap iş yaptıklarını New York Times hikâyesini okuduğunuzda görüyorsunuz.
Muhabir önce şirketi arayıp sorumlu müdürüne Hırvatistan'dan yaptıkları uçuşları soruyor.
Müdür "Bunların hepsi yalan. Biz öyle bir şey yapmadık" diyor.
Sonra bu bilgileri yetkililerin doğruladığını öğrenince bu sefer filolarında Ilyushin tipi uçak olmadığını iddia ediyor.
Muhabir bu kez web sitelerinde neden Ilyushin tipi uçakların resimleri olduğunu sorunca da, şirket web sitesini kapatıyor.
Müdür oyundan sıkılıp bir daha telefona çıkmıyor.
Ben yukarıda verdiğim uçuşlarla ilgili Türk yetkililerin çok daha akil davranacaklarını düşünüyorum.
Eğer ülkenin güvenlik riskleri fırlamış...
Ve sınırlarında patlayan bombalar yüzünden bir hükümet vatandaşlarının can güvenliğini korumak gibi birinci önceliği olan bir meselede sorunlar yaşamaya başlamışsa...
Aldığı kararların sorumluluğunu taşıyacak ve kamuoyuna bu konuda bir açıklama yapacaktır diye düşünüyorum.
Söylediğim tarihlerde bu uçaklar Esenboğa'ya ne indirdi, bizi aydınlatacaktır.Yazarın son yazıları
# 4 Nisan 2013 Geçen sene Hillary Ankara’ya tampon bölge de önerdi
# 2 Nisan 2013 Erdoğan’a Beyaz Saray’da state dinner
# 28 Mart 2013 Washington’da basın özgürlüğü paneli ve Barış
# 26 Mart 2013 Türkiye ile İsrail kimyasalları konuşmaya başlamıştı
# 22 Mart 2013 İmralı Süreci’nin ilk mağduru Ali Akel ile Nevruz mülakatı
# 19 Mart 2013 Denktaşların dramı
Paylaş