‘Yalnız Çiçek’ bize ne gösterdi?

Aleyna Tilki’nin büyük ilgi gören ‘Yalnız Çiçek’ yorumu kariyerinin geri kalanında ne yapmaması gerektiğine dair iki ipucu veriyor.

Haberin Devamı

‘Yalnız Çiçek’ bize ne gösterdi

Türk popüler müziğinin yaşayan en kıymetli şarkı yazarı ve seslerinden Yıldız Tilbe’ye saygı nitelikli iki CD’lik ‘Yıldız Tilbe’nin Yıldızlı Şarkıları’ albümünde 41 isim bir araya geldi, Tilbe hit’lerini kendi üsluplarıyla icra etti. Aleyna Tilki’nin bu albümde yer alan ve sözleri Yıldız Tilbe, müziği Tarık Sezer’e ait ‘Yalnız Çiçek’ yorumu için çekilen klip bir günde yedi milyon kez izlendi. Öncelikle Tilki’yi; sadece bir eşlik (‘Cevapsız Çınlama’), bir şarkı (‘Sen Olsan Bari’) yapmışken yakaladığı başarıyla bu albümün de bir parçası olmasından ötürü tebrik ederim. Eğer doğru güzergâhı takip ederse çok daha büyük işler yapacağına en çok inananlardan biriyim.

Haberin Devamı

Öte yandan ‘Yalnız Çiçek’ yorumu kariyerinin geri kalanında ne yapmaması gerektiğine dair iki önemli ipucu veriyor bize: İlki asla merkez pop eksenine kayarak ablaları, ağabeyleriyle şarkı formu ve düzenleme açısından benzeşmemesi gerektiği. İkincisiyse; ne kadar iyi dost da olsalar Emrah Karaduman’la müzikal birlikteliğinin çerçevesini daraltma zorunluluğu. Karaduman; ‘Cevapsız Çınlama’ ile Aleyna’nın kariyer kapılarını aralamış olsa da Aleyna’yı Aleyna yapan şeyin ‘Sen Olsan Bari’ ve Ozan Çolakoğlu’nun dünya ‘teen pop’ kodlarını çok iyi okuyan düzenleme anlayışı olduğu apaçık. Aleyna’nın yapması gereken bu yolu takip etmek; Ersay Üner’in yaptığı gibi iyi şarkılar bulmak ve onları Çolakoğlu’na teslim etmek. Bana sorarsanız ‘Yalnız Çiçek’te Emrah Karaduman’ın düzenlemesi; yorumun bütünündeki en zayıf halka olmuş. Aleyna, Emrah’la müzikal yolculuğuna onun parçalarının bazılarına eşlik ederek ya da kendi şarkılarının remix’lerinde buluşarak devam ederse daha iyi sonuç alacaktır.

Kanye West’in burnu sürtmüş hali...
‘Yalnız Çiçek’ bize ne gösterdi
Kanye West’in, Kim Kardashian’la evlilik ortaklığının bütçesi yedi kuşak torunlarını doyuracak boyutta olabilir. Ancak West, 40’larının başında taşın üstüne taş koyan albümler yaparken diğer yandan prodüktör tarafını öne çıkararak efsaneleşmeye doğru gitmeyi seçmedi. Onun yerine duygusal manada ergen gibi davranmayı tercih eden; bencil, küfürbaz, hizipçi, kaba saba bir adama dönüştü. Bu durumdan müzikal bir çıktı beklemesi üzücü. Kendisine bir süre önce koyulan bipolar bozukluk teşhisi olan biteni biraz açıklıyor gibi görünüyor. Bir süre önce kendi yarattığı kaostan uzaklaşmak için yine kendi kendisini sürgün ettiği ABD’nin dağlık Wyoming eyaletinden sekizinci albümü ‘ye’ ile döndü West. Albüm için; dağın tepesinde akıl sağlığını, evliliğin manasını ve bağımlılığı sorgulayan bir sayıklama demek mümkün. Büyük eşlikler de içermeyen (Nicki Minaj, Kid Cudi gibi isimlerin küçük katkılarını saymazsak) ‘ye’; bir bakış açısıyla naif ve samimi, bir başka bakış açısıyla West kariyerinin en düşük profilli albümü. Ama ben haklı nedenlerle dışlanmış bir popüler müzik ikonunun bu gardını düşürmüş, burnunu sürtmüş halini sevdim, itiraf edeyim.

 

Yazarın Tüm Yazıları