Paylaş
Hande Yener - ‘Love Always Wins’
ŞARKI
Naim Dilmener
‘Love Always Wins’ hem memleket hem de yurtdışı düşünüldüğünde iş yapabilecek bir şarkı gibi görünüyor. Hande Yener’in alıştığımız ve genellikle de sevdiğimiz şarkılarının paralelinde. Tek fark; dili. Sözler fazla basit ama böyle de olması gerekiyor. Nihayetinde İngiltere ya da Amerika değil, çat pat İngilizce konuşulabilen yerler hedeflenmiş olmalı. (Puan: 7/10)
Tolga Akyıldız
Hande Yener’in bir süredir birlikte çalıştığı Mert Ekren’le arası İntizar olayındaki homofobik söylemleri nedeniyle mi açıldı, ‘Love Always Wins’in bestesinde Mert Ekren imzası bu yüzden mi saklanıyor bilinmez ama şarkının sözlerinin; bir LGBTİ sloganı olan adı (aşk her zaman kazanır) dışında pek bir özelliği yok. B planı Devrim Karaoğlu olmalı. (7/10)
SOUND
Naim Dilmener
İngilizce şarkı yapmakta çok geciktik bile. Bu deneme iyiye işaret. Dışarda, her şart altında iş yapan ‘Euro pop’a dahil edilebilecek bir şarkı. Yener ve ekibi dünyayı yeniden keşfetmeye niyetlenmemiş. ‘Saturday Night’ ile Avrupa’yı kasıp kavuran Whigfield’in herhangi bir şarkısının çerçevesini takip ediyor. Orijinal bir sound yok ama bir izinde yürüme olarak, fena da sayılmaz. (7/10)
Tolga Akyıldız
Hande Yener’in pek sevdiği house sosu parçanın geneline yayılmış. Ancak ummandan ziyade çöplük diyebileceğimiz Avrupa pop piyasasında fark edilmesi için, içine yerel bir tat katmak daha doğru olurdu. Bunun için de yine Devrim Karaoğlu düzenlemesi diyeceğim. Mert Ekren’se ilginç şekilde, düzenlemesini yapmadığı, okumalarında bulunmadığı bir parçada hak iddia etmeyeceğini belirtmiş. (6/10)
KLİP
Naim Dilmener
Kliplerde her tür gösteriş unsurunu görgüsüzlük anlamına gelecek olsa bile dahil ediyoruz. Yatakta bir erkekle açılıyor klip. Bir şeyler ters gitmiş belli ki, Hande’miz manidar manidar bakıyor ve başlıyor şarkısına… (4/10)
Tolga Akyıldız
‘Avrupa piyasası için yapılan şarkının videosuna yerel unsurlar uymaz’ diye düşünmüş olmalılar, hata etmişler. Öte yandan Farbod Khostniat yönetmenliğindeki videonun teknik boyutuyla ulaştığı nokta takdire şayan. (7/10)
HEDEF
Naim Dilmener
‘Memlekette iş kalmadı’ diye düşünüyor, önce Avrupa’yı, sonra da dünyanın geri kalanını hedefliyor Yener. Haksız değil. Başarabilir de. Çok iyi bir sesi var, çok iyi şarkı söylüyor.
Toplam puanı: 18/30
Tolga Akyıldız
Bu şarkı yerine; önceki teklisi ‘Beni Sev’e İngilizce söz yazılsaymış Avrupa potansiyeli daha yüksek olurmuş. Yener’in İngilizce telaffuz konusunda yeterince çalışmaması maça mağlup başlamasının nedeni. Kapıkule’den sonra, ekmek aslanın ağzında.
Toplam puanı: 20/30
HANDE YENER (ASLI BARIŞ)
Love Always Wins
Hande Yener
Söz: Rebel G
Müzik: Bilinmiyor
Düzenleme: Warren Meyers & Mark Eddinger
Yapım şirketi: Poll Production
Klip yönetmeni: Farbod Khostniat
Lady Gaga bile vazgeçti
Hande Yener’in Lady Gaga saplantısı bitmiyor, bitmeyecek. Oysa Lady Gaga bile Alexander McQueen ayakkabılardan, fütüristik volanlı parçalardan vazgeçti, o vazgeçmiyor. Ama belki de bu kez doğru yapıyor çünkü bu onun kendini yurtdışına tanıtma konusundaki ilk çabası. Klipteki parçalar her ne kadar sezondan seçilmiş olsa da, tümü biraz ‘demode’ bir tat veriyor. Oysa fiziği her türlü tasarımı taşımaya müsait; onu daha çok günümüzün sokak modasıyla bağdaştıran spor-şık parçalarla görmek istiyoruz.
Aleyna Tilki - ‘Dipsiz Kuyum’
ŞARKI
Naim Dilmener
‘Dipsiz Kuyum’, 60-70 ve 80’lerin arabesk şarkılarının bir ortalaması gibi. Tek fark, alta döşenen elektronik ses ve ritmler. Altındakini çeker ya da duymadan dinlemeyi becerirseniz, şarkıyı bir (Kibariye değil ama) Efkariye şarkısı sanabilirsiniz. Melodi fazla baygın, sözler de acının baştan başlayıp ayaklara kadar dolandığı bir miktarda, dört bir yandan fışkırıyor. (Puan: 4/10)
Tolga Akyıldız
‘Dipsiz Kuyum’un bestesi Emrah Karaduman, sözleri ise -söylemeye dilim varmıyor ama- ‘Emrah Karaduman ve Mevlana’ olarak belirtilmiş künyesinde. Beste için, ‘O beste daha önce çok yapıldı’ diyeceğim. Tarabya’nın tavernalarında, Unkapanı’nın arabesk günlerinde defalarca art arda gelmiş akorlardan bir demet. (4/10)
SOUND
Naim Dilmener
Disko-arabesk, yani olmayan, çakma bir sound. Sound dediğimiz bilgisayar başında da üretilebilir t abii ama bunun için dahi çok fazla çaba ve emek gerekir. (4/10)
Tolga Akyıldız
Karaduman’ın yaptığı düzenleme Aleyna Tilki’yi gitmemesi gereken bir pop arabesk güzergâhına doğru sürüklüyor. ‘Yalnız Çiçek’teki remix’imsi düzenlemesine bile razıydım oysa. (4/10)
KLİP
Naim Dilmener
Gösteriş unsurlarımız bu sefer mutsuzluk unsurlarımız gibi kurgulanmış. Renklerden kırmızı en önde. Alkol de var, deri de, hafiften zincir de... Fetiş nesneleri alenen kullanılmamış olsa da, yandan yandan akıyor; bir görünüyor, bir kayboluyor. Bir de lolipop-şeker... Tilki, henüz çok genç ya, anafikri olmasa da anazikri, bu lolipopun -lolita niyetine- içine gömmüşler. (3/10)
Tolga Akyıldız
‘Yalnız Çiçek’ten sonra Aleyna Tilki’nin ‘ergen sembolizmi’yle dolu ikinci yönetmenlik denemesi… Kırılan kadehler, tuvalete kusulan simler, maskeler ve maalesef genç kız idollüğü yerine lolita algısını güçlendirecek diğer simgesel unsurlar... Bir Emrah Karaduman videosu ama Karaduman ‘sessizce’ piyano çalan bir gölge gibi. (5/10)
HEDEF
Naim Dilmener
Memleketin dört bir yanına yayılmaya çalışıyor. Bu sebeple de her türlü şarkı formunu deniyor. Bunun ‘arabesk unsur’ olmadan gerçekleşmeyeceğini bildiği için de, hem şarkı hem de vokal tarzı olarak bunu hep işin merkezinde tutuyor.
Toplam puanı: 11/30
Tolga Akyıldız
Yürümesi gereken ‘Türkçe teen pop yolu’yken Emrah Karaduman’ın peşinden koşuyor. Bu tür şarkılarla şimdi takdir görüyor olabilir, umarım büyük resmi görecek yaşa geldiğinde kariyer potansiyeli açısından iş işten geçmemiş olur.
Toplam puanı: 13/30
EMRAH KARADUMAN (ASLI BARIŞ)
Dipsiz Kuyum
Emrah Karaduman feat. Aleyna Tilki
Söz: Emrah Karaduman, Mevlana, Anonim
Müzik: Emrah Karaduman
Düzenleme: Emrah Karaduman
Yapım şirketi: netd Müzik
Klip yönetmeni:
Aleyna Tilki
Lolita’dan gotik Barbie’ye...
Bir önceki klibinde lolita imajından sıyrılıp ‘gotik Barbie’ tarzını göstermişti. ‘Dipsiz Kuyum’ bu anlamda ‘devam klibi’ niteliğinde. Christian Dada tasarımı sweatshirt’ler, Dilara Fındıkoğlu’nun ekose gotik elbisesiyle asi prenses havasında. Ancak maskeli hali işi değiştiriyor. Üzerinde metalik işlemeli ceketi ve maskesiyle ilk kez kalça dekoltesi görüyoruz. Aleyna Tilki seksapel kartını oynamaya başladı. Yerli Britney Spears’ımız idolünün peşinden gidiyor. O da iki albümünde ponpon kız imajından sıyrılarak ‘Ben büyüdüm’ mesajını elbiseleriyle vermişti. Hayırlısı…
Paylaş