Bundan yıllar önce, elinde demo kaseti ısrarla prodüktörlerin kapısını aşındıran bir radyo dj'iydi Serdar Ortaç.
Durmadan besteler yapıyor, bu bestelerin değerlendirilmesi için yanıp tutuşuyordu.
Sonunda albümü piyasaya çıkıp, 'Karabiberim' adlı şarkısı da patladığında, 'acaba bu prodüktörler neden bu çocuğu bu kadar uğraştırdılar' diye düşünmüştüm.
'Karabiberim' gibi bir şarkının patlayacağını anlamak için ekstra bir çaba göstermeye, ticari başarı açısından tereddüt etmeye gerek yoktu çünkü.
O dönemde pıtırak gibi albüm çıkartan popçu namzetleri arasında Serdar Ortaç'ın star olma olasılığı yüzde kaçtı bilmiyorum ama bugün Serdar Ortaç Türkiye'nin en büyük pop-fantazi starlarından biri.
GAY DEDİLER, SERDAR COŞTU
Sesi ince diye eşcinsel dediler; Dalmaz'dan, ekstralardan kazandığını Kıbrıs'da kumarda yedi, kumarbaz dediler; mikili pantolonuna, küt saçlarına laf ettiler, lakin o yılmadı.
'Bizim peder beyin de sesi incedir, ne alakası var' diye çıkıştı önce. Mikili pantolunu çıkardı, saçları kestirdi.
Kumara da pek takılmıyor artık.
Özellikle eşcinsel olmadığını ispat için öylesine yoğun bir çaba içine girdi ki, bakınız bugün artık durmayı beceremiyor.
Hepsini geçelim, sizce Serdar Ortaç'ı kalıcı kılan, star mertebesine ulaştıran unsur neydi?
KÖTÜ ŞARKICI AMA
ŞARKI YAZARI
Elbette şarkı yazarı kimliği.
Serdar, bugün üç-beş kişiyle birlikte Türkiye'nin ticari potansiyeli en yüksek fantazi pop şarkılarını yazan adamı.
İyi bir şarkıcı değil. Kendisi de bunun böyle olduğunu gayet iyi biliyor.
Ama hangi şarkının stadyumlarda tezahürat olacağını da kestirebiliyor.
Bu nedenle kitlelerce sevilen albümlere imza atıyor, ekstralardan dünya para kazanıyor.
Yazdığı sözler son derece basit klişeler üzerine kurulu.
En çok tutan şarkıları bile iki-üç akor etrafında dönüyor.
Ama gelin görün ki, bir formül var ve Serdar Ortaç bunu biliyor.
Şimdi elimde Serdar Ortaç'ın yeni albümü 'Okyanus' var.
Ne eksiği ne fazlası; sözüyle, müziğiyle, düzenlemesiyle yine tipik bir
Serdar Ortaç albümü.
BU FORMÜL TUTUYOR
Daha önceki albümlerinde tutmuş, liste başı olmuş şarkılarının çok benzerleri bildik formülasyona uygun olarak özenle seçilmiş.
Bu şarkılara örnek olarak 'Kabahat', 'Geceleri Yakıp', 'Kararsın Dünyam', 'Halime Gülen Varsa' verilebilir.
Şimdi 'bu adam, bu albümü övüyor mu, yeriyor mu?'diyeceksiniz.
Her ikisini de yapmıyorum.
Ancak şunu da biliyorum ki, Serdar Ortaç'a burun kıvıranlar gözden uzak köşelerde onun şarkıları ile göbek atıyor.
Ortada bir formül var ve bu tutuyor.
Her ne kadar bu son albümde Ortaç'ın fazlaca tekrara düştüğünü düşünsem de, bence asıl dikkat edilmesi gereken nokta bu.