Çıtır Kızlar grubunu hatırlıyor musunuz? Zamanında Yonca Evcimik şürekasından ablaların oluşturduğu bir kız grubuydu. Hani yetmişlerdeki Cici Kızlar’ı saymazsak Türkiye’nin ilk kız grubu Çıtır Kızlar’dır diyebiliriz sanırım.
Cici Kızlar’la Çıtır Kızlar’ı ayıran temel fark, varlık sebepleriydi. Cici Kızlar’ın kuruluş nedeni kendiliğinden ve tamamen müzikle ilgiliyken, Çıtır Kızlar ticari kaygılarla tasarlanmış toplama bir iştir. Çok da rağbet görmeyince tarihin sayfalarına gömülmüştür. Tıpkı erkek versiyonu Birkaç İyi Adam gibi.
O arada Universal Müzik’in gazete ilanlarıyla bulduğu genç kızlara dans ve şan eğitimi vermek suretiyle oluşturmaya çalıştığı Venüs grubu görücüye çıkamadan yok olmuştur.
Taa ki Hepsi’ye kadar. Hepsi, her şeyden önce şunu ispatlamıştır: Mesele birkaç kızı bir araya getirip, oradan buradan rastgele şarkı alıp sonra dans ettirerek olacak iş değil. O kızların duruşu önemli; nasıl şarkı söyledikleri, röportajlarda ne söyledikleri, ne giydikleri, nasıl dans ettikleri elbette çok önemli. Ama daha önemlisi galiba gerçek olmaları. 11-17 yaş arası genç kızların o özdeşliği kurması, onlara öykünmeleri için temel şart bu.
Hepsi kızları hem geldikleri eğitim, hem hanımefendi duruşları, hem de yapılan işin kalitesi itibariyle bunu başarmıştır.
Hepsi dinleyen genç kızların büyük çoğunluğunun yabancı pop dinleyicisi olduğunu unutmamak gerek. O nedenle zoru başarmıştır Hepsi; Türkçe müziğe burun kıvıran, hem de yaş itibariyle en fütursuz, en hoyrat dönemindeki bir tüketici kitlesine kendini kabul ettirmiştir. Daha da güzeli, aradan geçen zaman içinde de kendini geliştirmiş bir gruptur.
Hepsi’nin açtığı kulvardan giden 4yüz’ü de son derece başarılı buluyorum. Sektörün içine düştüğü sıkıntılar nedeniyle biraz sahipsiz kaldılar ama önleri açık.
Şimdilerde sahnede boy göstermeye hazırlanan "Kızlar" grubu var sonra. Hugo ile tanıyıp sevdiğimiz Tolga Gariboğlu’nun yapımcı ve süpervizörlüğünde kotarılmış üç şarkılık bir maxi single yaptılar. Projenin tasarımı, görseli, şarkılar bütünlük arz ediyor. "Şeker Kız" hedef kitlesine ulaşacak güçte, doğru bir şarkı. Tabii düzenlemeyi yapan Ozan Çolakoğlu’nun katkısını da unutmamak gerek.
Eller havaya ya da varoş edebiyatı yapan şarkıları dinleyen ve ticari olarak muhatap kabul edilen kitlenin dışında bir potansiyel daha var. Onlar Türkçe dinlemiyorlar, çocukluktan gençliğe geçiyorlar, hiçbir şeyi kolay kolay beğenmiyorlar. Ama bir beğendiler mi işin sahibini ihya ediyorlar, bağlanıyorlar. Hepsi, bu anlamda bir kulvar açtı. Bakalım ne zaman bir erkek grubu bunu başaracak. Asıl bomba o zaman patlayacak.