Paylaş
Hande Yener’in geçen yıl yayımladığı ‘Beni Sev’, güçlü nakaratı ve düzenlemesiyle bana göre 2018’in en iyi pop şarkılarından biriydi. Yolunu şaşırmış bir aşkın tohumlarının tükenişinden söz eden yeni teklisi, kalibre olarak bir ‘Beni Sev’ olmasa da Hande Yener standardı düşünüldüğünde görevini yerine getiriyor diyebiliriz. ‘Aşk Tohumu’; bende yüksek tempolu, ‘eller havaya maksatlı’ bir şarkı olmalıymış duygusu yarattı. Orta tempolu olarak düzenlenen parça adeta radyolar daha çok çalsın diye düşünülmüş bir versiyon gibi. Bu durumda bir remiks gerekiyor sanki. Şarkı böylece bambaşka bir potansiyele ulaşabilir. Yener’in eşzamanlı yayımlanan Faydee ve Rebel Groove eşliği ‘Gravity’den de söz edelim. Kendisi İngilizce sözlerle dış piyasalara açılma hedefi olan bir şarkıcı. ‘Evrensel olmak için önce yerel olmayı başarmak gerekir’ mottosundaki önkoşulu da yerine getirmiş bir isim. Ancak İngilizce şarkı söylemekle ilgili olarak yaşadığı telaffuz sorunlarını aşmak için biraz daha çaba göstermeli.
Aşk Tohumu (Tekli) Hande Yener Poll Production
Bu sorun, ‘Dili bu kadar dönüyor’ diyerek geçiştirilecek bir sorun değil ve şarkıların dış pazarda kabul görmesi için hızla çözülmeli çünkü bu durum, kendi teklisi ‘Love Always Wins’ için de geçerliydi. Hatırlatmak isterim; Ajda Pekkan mükemmel bir aksanla Fransızca şarkı okuduğunda tek kelime Fransızca bilmiyordu ama çok çalıştı. Hande Yener’inse İngilizce iletişim kurabildiğine eminim. Şarkının da ilgili coğrafyadaki potansiyeline aynı iletişim mesajını vermesi gerekiyor ve Hande Yener’in ses rengi o sound’lara çok yakışıyor.
Başarılı bir solo kariyerinin başında
Yaklaşık 11 yıldır müzikle uğraşan ve yeni jenerasyonun dikkat çeken kadın vokallerinden Eda Baba (Güney Marlen’le birlikte Eski Bando günlerinden beri takip ederim) YouTube’da solo kariyeri için kendi kitlesini oluşturduktan sonra ilk albümüne odaklandı. ‘Tuna Kiremitçi ve Arkadaşları 2’ projesi kapsamındaki ‘Senden Kalan Her Şey’ eşliği de yerinde bir hareketti. İyi bir yorumcu kendi YouTube kanalını açarak doğru cover ve eşliklerle yüzbinlerce kez izlenip yaklaşık 250 bin aboneye ulaştığında bir ekosistem yaratmaya başlıyor.
Kanalını kendi yöneten Eda Baba da bunun farkında ve belki bu nedenle ilk albümünün yapımcılığını üstlenmeyi tercih etmiş. Dün yayımlanan ‘Bir Küçük Tebessüm’ün öncü teklisi ‘Her Dakika Bir Saat’e bakacak olursak Akdenizli ruh halindeki hatta Ege’nin diğer kıyısına göz kırpan Eda, 90’lar göndermeli ve hatta bir dönem filminden fırlamış hissi veren sound’u; kemençesi, tamburuyla başladı ‘Kendi şarkılarımla varım’ demeye. Albümü oluşturan sekiz parçanın biri Cem Adrian (‘Sonbahar’), biri Üner Demir (‘Masa’) imzalı olmak üzere altısının yazarı Eda Baba olduğu için ayrıca memnun oldum. İlk tekli biraz ayrışsa da düzenlemeleri yapan Fırat İkisivri, Eda’nın cover’larıyla yarattığı etkiyi kendi şarkılarıyla bütünleyecek özgün bir albüm sound’u yaratmayı, Eda’nın vokalini parlatarak başarmış.
Hem musikişinas hem akustik, hem retro hem modern duygular uyandırıyor sound. Sözlerin samimiyeti de dinleyiciye hızla geçecektir. Şimdi Eda’nın yapması gereken, sık aralıklarla hemen her şarkısı için iyi video fikirleri düşünmek. ‘Gün Geceye Varınca’, ‘Bir Küçük Tebessüm’, ‘Sonbahar’ ve ‘Ezbere Biliyorum’a öncelik tanıyabilir. Bağımsız yapımcı olarak birçok engeli aşmak zorunda kalacak olsa da beni başarılı bir solo kariyerin başında olduğuna inandırmakta hiç zorlanmadı.
EDA BABA Bir Küçük Tebessüm Anonim Yapım
Paylaş