GORA meselesi ve Özkan Uğur

GORA filmini izleyenlerin sayısı 3.5 milyona yaklaşmış. Bu durumda izlemiş olduğunuzu varsaymak durumundayım. Çünkü Vizontele’yi de geçerek Türkiye’nin en çok izlenen sinema filmi olmuş durumda GORA.

GORA’nın bana göre bir diğer rekoru da, hakkında en çok köşe yazısı yazdırmış film oluşu. Filmin vizyona girdiği hafta, sanki memlekette konu olacak başka bir şey kalmamışçasına tüm yazarlar GORA hakkındaki izlenimlerini okurlarıyla paylaştılar.

Bu durumda ben de kendi adıma bir rekor sahibiyim diyebilirim. En uzun süre GORA’dan bahsetmeden dayanabilen köşe yazarı olabilir miyim dersiniz?

GİTTİM, ALDIM

Şaka bir yana, GORA çılgınlığı içinde gözden kaçan bir konu var ki; o da zaten Pop Virüs’ün ilgi alanına ziyadesiyle giriyor. Filmin müziklerini içeren CD’den söz ediyorum. Ancak CD’den söz etmeden önce bir noktaya açıklık getirmek istiyorum. GORA’nın müziklerini içeren CD bana gelmedi. Bilmiyorum diğer gazeteci dostlarıma gönderdiler mi. Bize ne bundan demeyin. Eğer kimseye göndermedilerse, bu ‘Bizim tanıtıma da basına da ihtiyacımız yok’ anlamına mı geliyor? Ya da ‘Gitsinler, para verip alsınlar’ anlamına geliyorsa merak etmesinler, ben gittim; para verdim aldım. Ancak GORA şarkılarını arşivime katmak için deli olduğumdan değil; işim gereği bu albümü yazma zorunluluğu hissettiğimden.

Albüme gelelim. GORA’nın tema müzikleri ve albümün prodüktörlüğü Ozan Çolakoğlu’na ait. Temalar dışında Sagope Kajmer’in rap’leri ‘Al 1 de Burdan Yak’, ‘İhtiva Reçetesi’ ve ‘Marifetname’ var. Ben Sagope Kajmer’in, kendisi için tarihi bir fırsatı cömertçe harcadığını düşünüyorum. Hazır Ceza’nın yakaladığı rüzgarı da arkasına almışken GORA gibi promosyonu yıllar önceden başlamış bir filmin müziğini yapma şansını yakalayan Sagope Kajmer, eğer ‘Al 1 de Burdan Yak’tan daha güçlü bir şarkı üretebilseydi GORA için değil belki ama kendisi için çok farklı gelişmeler olabilirdi.

Sanıyorum albümün satışları da pek iyi gitmiyordu ki acilen ikinci klibi çektiler. İşte o ikinci klibi izlediğim zaman, iyi şarkının bu tip bir soundtrack için ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anladım.

Nihayetinde elimizde ‘Amelie’ ya da ‘Big Blue’ gibi bir film yok. Bahsettiğimiz, ‘Hot Shots’ tadında, daha çok hoşça vakit geçirmek için tüketilen bir film. Yani filmden çok etkilenip; hissettiğimiz duyguyu baki kılma maksadıyla filmin soundtrack’ini edinmeye zorlayacak türde bir film değil.

O zaman nasıl satacak bu albüm; iyi şarkıyla satacak. İşte Özkan Uğur’un besteleyip seslendirdiği ‘Olduramadım’ tam anlamıyla böyle bir şarkı. Aysun Uğur’un basit ama etkili sözleriyle Ozan Çolakoğlu’nun ustalıklı düzenlemesi de birleşince ortaya harika bir şarkı çıkmış. Özkan Uğur’un son derece güçlü ve eğlenceli vokalini hiç hesaba katmasak bile bu böyle.

SOLO ALBÜM İSTERİZ

Eğer albümde iki tane daha bu güçte şarkı olsaydı; satış açısından her şey farklı olabilirdi.

GORA’yı bir kenara bırakacak olursak, MFÖ’nün solo albüm yapmayan tek elemanı olarak Özkan Uğur’un da bu sound’da solo bir albümü bizlerden esirgemesinin artık haksızlık olduğunu düşünüyorum.

Dizilerdi, sinema filmleriydi hepsine eyvallah ama biz bu albümü istiyoruz Özkan Bey...
Yazarın Tüm Yazıları