Göksel’in “Sabır” adlı çıkış parçasını dinlediğimde çok heyecanlanmıştım. Türkçe pop’un iyiden iyiye yükselişe geçtiği 90’ların ortalarında dinlediğim iki heyecan verici işten biriydi. Diğeri de Mirkelam’ın “Her Gece”si...
Göksel’in o eski güzel yıllardan çıkıp gelen çocuksu ama buğulu sesi, daha o gün şöyle düşündürmüştü bana: Acaba 70’li yılların o tadına doyamadığım 45’lik devirli plaklarını seslendirse nasıl olur? Kısmet bugüneymiş. O arada iyisiyle kötüsüyle türlü nostaljik albüm dinledik belki ama Göksel’in “Mektubumu Buldun mu” adlı 12 şarkılık çalışması birçok açıdan farklı bir iş. Her şeyden önce parça seçimleriyle ve düzenlemelerin aslına sadık kalınarak yapılması sonucu ortaya eli yüzü düzgün, kaliteli bir albüm çıkmış. Hiçbir şey satmıyor, biz de riske girmek yerine yapalım bir nostalji albümü, keyfimize bakalım değil, konsept bir albüm olmayı layıkıyla becermiş. Çıkış şarkısı, benim yıllardır neden hala bu şarkıyı kimse keşfetmedi diye düşündüğüm “Baksana Talihe”. Aslında Göksel’den önce Nez de yorumladı bu şarkıyı ama yeterince ses getirmedi. Bu albümün çıkış şarkısı olarak seçilmesini de son derece doğru buluyorum. Ajda Pekkan’ın daha önce hem “Baksana Talihe” hem de “Viens Dans Ma Vie” adıyla Fransızca olarak yorumladığı şarkının orijinali bir İran halk şarkısı. Orijinal sözleri Farsça. Marjan’ın yorumuyla “Kavir Del” adlı orijinaline internet ortamında rahatlıkla erişebilirsiniz. Özellikle “Viens Dans Ma Vie” adıyla Ajda’nın Fransızca nasıl bu kadar güzel okuyabildiğine hep şaşırmışımdır. Çünkü bildiğim kadarıyla Ajda Pekkan hiç Fransızca bilmeden ezberleyerek okumuş o şarkıyı plağa. Bu kadar doğru bir aksanla okuyabilmiş olması, olsa olsa dil yeteneği ile müzik kulağı arasında güçlü bir bağ olmasına bağlı herhalde. Şarkının bir diğer özelliği de “Viens Dans Ma Vie” versiyonunun ’77 yapımı bir Müjde Ar filminin, “Kızını Dövmeyen Dizini Döver”in tema müziği olması. Yanlış hatırlamıyorsam Ferhan Şensoy’un da ilk sinema filmi olma özelliği var o filmin. Ferhan Şensoy üstad, filmde bildiğiniz kötü adam rolünde. Albümdeki bir diğer Ajda şarkısı “İnanmam”. “Affetmem” ile yeniden keşfettiğimiz Funda’nın şarkısı (daha sonra Zuhal Olcay da yorumladı) “Çaresizim”, Emel Sayın’dan “Dudaklarımda Arzu”, yine Füsun Önal’la sevdiğimiz ama Emel Sayın tarafından da yorumlanan “Senden Başka”, Yeşilçam klasiklerinden “Aşk Mabudesi” filminin tema müziği “Sen Bensiz Ben Sensiz” (onun da orijinali “Yeşilçam Şarkıları” adlı toplamada bulunuyor), Sezen Aksu yorumunun üstüne de yorum olabiliyormuş dedirten “Ağlamak Güzeldir”, Selçuk Ural’ın “Güle Güle Sana”sı, daha sonra Kıraç’ın kendine göre yorumladığı ama Ferdi Özbeğen yorumunu çok sevdiğim “Gülmek İçin Yaratılmış”, Seyyal Taner’den “Şimdi Sen Varsın”, Gönül Akkor’dan “Bilemedim” ve albüme adını veren az bilinen Gönül Yazar şarkısı “Mektubumu Buldun mu”; hepsini çok çok iyi yorumlamış Göksel. Görselliği, duruşu ve samimiyetiyle dört dörtlük bir iş olmuş “Mektubumu Buldun mu”. Şu zor zamanlarda en çok satan albümlerden biri olması da hak ettiği yerde olduğunu gösteriyor.