Bir kadın albümü

Ankaralıysanız Özge Fışkın’ı önceden tanıyor olabilirsiniz. Ankara’nın efsanevi canlı müzik mekánı Manhattan’da uzun süre sahne alan Özge, Ankara rock çevrelerinde gayet iyi tanınan, sevilen biri.

Yıllar önce Manhattan’ın İstanbul şubesinin açılışında (şimdi çoktan tarih oldu) sahnede izlediğim Özge Fışkın’la yeniden karşılaşmam Beyoğlu Hayal Kahvesi’nde oldu. Uzun zamandır albüm hazırlığı içinde olduğunu ve bu ilk albüme ne kadar özendiğini öğrendim konuştukça. Biyoloji eğitimi alan ama hiçbir şekilde müzikten kopamayan müzisyen Özge’nin tutkusunun ve heyecanının ödülü olan "Kilitler"i ilk günden beri keyifle dinliyorum.

Özge’nin canlı programlarını izlerken Türkçe söylediğine hiç tanık olmamış biri olarak, Barda filminin müziklerini içeren CD’deki yorumlarını dinleyince epeyce şaşırmıştım. Gerçi Sertab Erener’in vokalistliğini yaptığı dönemlerde birçok kez izlemiştim ama kendi şarkılarını söylemek başkaydı. İngilizce söylemeye çok yakıştırdığım vokal üslubunun Türkçe söylerken de çok güzel tınladığını görüp büyük bir merakla albümün çıkışını beklemeye koyulduğumu hatırlıyorum.

"Kilitler" albümü akustik bir his veren, genel itibariyle yumuşak mizaçlı bir rock ve kadın albümü. Özge’nin, hem rengi hem de kapasitesi göz önünde bulundurulduğunda güçlü bir sesi var. Hem şarkının duygusunu çok iyi geçiriyor hem de sesimi göstereceğim kaygısıyla bağırmıyor. Kısa sürede kadın vokal olarak kendini kanıtlayacağına inancım tam.

Albümün bir diğer kahramanı prodüktör Cenk Eroğlu. Stüdyo müzisyenliği ve enstrümanistliği itibariyle rock camiası içinde saygı gören ve kendine has bir duruşu olan Eroğlu, "Kilitler" albümüne en az Özge kadar emek vermiş bir müzik adamı. Albümün tüm düzenlemelerini yapan, kayıt sırasında tüm enstrümanları çalan, mix’leri yapan ve Kilitler’in müzikal prodüktörlüğünü üstlenen Cenk Eroğlu’nu daha yakından tanımak için www.myspace.com/cenkeroglu adresini ziyaret etmenizi ve Cenk’in son projesi olan "Xcarnation" hakkında fikir edinmenizi de ayrıca isterim.

Albümde müzik direktörü olarak adı geçen isim Levent Yüksel’in, açıkçası bu albümde nasıl bir işlev gördüğünü tam olarak anlayamamakla birlikte Özge’yle düet yaptıkları Cenk Eroğlu şarkısı "Unutulurmuş"un albümün en iyi şarkılarından biri olduğunu belirtmek isterim. Onun dışında benim kişisel favorilerim "Bıraktım", "Neşter" ve balad tadındaki "Ölümsüz".

"Kilitler", daha önce de dediğim gibi akustik bir his veren, modern bir sound’a sahip, içerdiği şarkılar itibariyle gayet melodik bir rock albümü. Aşki meselelerden ağırlıklı olarak bahseden sözleriyle de bütünlüklü bir kadın albümü öte taraftan.

Albümün genel sound’u ve geçirdiği hissi çok sevmeme karşın keşke biraz daha "sert" olsaymış, gitarlar daha önde olsaymış; özellikle "Bıraktım"da, "Neşter"de cayır cayır duysaymışız diye geçirmeden edemiyorum içimden. Bir yanımla çok hoşuma giden, bir yanımla da bir miktar "eski" bulduğum uzun gitar soloları içinse bir tercihtir diyor ve saygı gösteriyorum.

Şimdi bu yazıyı okuduktan sonra gidip Özge Fışkın albümünü satın alma davranışı gösterecek misiniz bilmiyorum. Ama tereddüdünüz varsa bir kere de canlı seyretmek üzere Beyoğlu Hayal Kahvesi’ne gelin derim. Ben hemen her çarşamba oradayım. Birçok ünlü müzisyen de sık sık geliyor Özge’yi izlemeye.

Kategorik baktığınızda Şebnem Ferah kulvarında, daha yumuşak çizgisiyle farklılaşan ve melodik şarkılarıyla uzun vadeli umutlarımızı yeşerten Özge’nin "Kilitler"i haysiyetli bir tanışma albümü.
Yazarın Tüm Yazıları